2023-04-19, 06:47
Medlem
Onan-erarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabianzzo
Tjabba, har alltid haft en ganska så "edgy" klädstil, i min ungdom var jag punkare, och har sedan dess haft en mer "avslappnad stil", såsom yllekofta, relativt tajta jeans, converse osv...

Har senaste halvåret bytt klädstil dock, och har några gånger hört att jag klär mig som en ungdom:
Baggy jeans
Ziphoodie halvknäppt
Silverhalsbandskedja
Tigerögsarmband
Air Jordan sneakers
Linnebyxor på sommaren
Solglasögon från Chimi på sommaren
Monclerjacka (kopia) för ett tag sedan

Är detta lite väl ungdomligt? Vill helst inte åldras om ni fattar haha, vill stanna fräsch och som en frisk fläkt.

Ja det finns oskrivna regler å man måste se ut på ett visst sätt för att passa in i gemenskapen. Är du kvinna å 50 å ser ut som Cher å de andra ser ut som russin så blir du annorlunda betraktad. Men varför bry sig så länge du kommer i tid å gör det du ska.
Citera
2023-04-19, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
JAG snackar inte skit bakom ryggen på folk, om jag tycker att någon klär sig som en idiot så säger jag det direkt till personen och det kommer jag fortsätta att göra!

Det tycker jag visserligen är rätt så OK. Bara man är rak med det.
Citera
2023-04-19, 11:02
Medlem
Fabianzzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Det tycker jag visserligen är rätt så OK. Bara man är rak med det.
Instämmer!
Citera
2023-04-19, 13:22
Medlem
Fabianzzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
På min arbetsplats så är det ungefär 50 anställda varav 22 är kvinnor.
Majoriteten av kvinnorna har man hört att keps på män oavsett om man ska handla inne på affären, eller sitter på sitt jobb är oartigt.
Nå vad tycker ni själva ?
Finns ju busschaufförer och de som jobbar på Coop som använder keps bara som exempel.

Monclerjackan spelar väl ingen roll om de är fake eller äkta i mina ögon. Det är väl in direkt så att Berit 70år på bussen sitter ba är jackan äkta/fake?

Eller Åke 60år på Ica säger kolla han har äkta Moncler.

När det gäller Sneakers hmm där är de blandade delar
Nike Air Force / Nike Air Jordan ungdomsvarning ⚠️ iallafall om du frågar mig. Majoriteten jag sett är väl i åldrarna 14-25 år.

Solglasögon varför skulle det vara ungdomligt?
Hahaha det kan stämma, klickade faktiskt hem tre par nya dojor igår, ett par sneakers i mocka från Axel Arigato, ett par från Valentino och ett par Dobber.
Citera
2023-04-19, 13:23
Medlem
Fabianzzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onan-eraren
Ja det finns oskrivna regler å man måste se ut på ett visst sätt för att passa in i gemenskapen. Är du kvinna å 50 å ser ut som Cher å de andra ser ut som russin så blir du annorlunda betraktad. Men varför bry sig så länge du kommer i tid å gör det du ska.
Håller med dig, dock klagar folk på min klädsel i privata sammanhang också!
Citera
2023-04-19, 13:25
Medlem
Fabianzzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Är det dina skribentkollegor som klagar på din klädsel?

Nu vet jag inte exakt vad du gör som "skribent", men om jag får gissa så träffar du inga kunder eller liknande.

Då tycker jag att du skall ha den klädsel som du själv känner dig bekväm med, och strunta i vad dina skribent-kollegor tycker. De kanske klär sig mer "södermalms-hipster", men då får de acceptera att du inte har samma kulturmode som de har.
Precis, för det mesta iallafall, jobbar mycket hemifrån där. På mitt kabelmontörsjobb lite också, vi har ju arbetskläder där och så, men föredrar att ha mina egna smycken, skor och ytterkläder.
Citera
2023-04-19, 13:26
Medlem
Fabianzzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagunitas1
Jobbar man på kontor så bör man se någolunda proper ut iafl. Oväntat kundbesök eller besök/möten med potetiella nya kunder så bör man se professionell ut. Kan faktiskt påverka kundens bild av företaget negativt om det ser för luffigt ut
Jasså, varför då tänker du?
Citera
2023-04-19, 13:27
Medlem
Fabianzzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Ingen vettig människa har solglasögon på sig inomhus eller när solen inte skiner. Bara töntar gör det och de förtjänar att bli utmobbade.
Jag har det en hel del, min yngsta son har också det. Dock så har han asperger och avskyr ögonkontakt.
Citera
2023-04-19, 17:47
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Håller med dig, dock klagar folk på min klädsel i privata sammanhang också!

Ok, då det är alltså inte arbetskollegorna till dig som skribent som klagar på din klädsel, utan dina vänner och bekanta?

Vad har då detta med jobbet eller _kollegor_ att göra?

Känns som du lagt upp hela trådstarten och förutsättningarna helt felaktigt.

Det är ju, om du har hemmakontor och jobbar själv, dina vänner (inte dina kollegor) som klagar på dig om jag förstår dig rätt nu.

Då kommer ju nästa fråga; hur klär sig dina vänner själva som klagar på din klädstil?
Citera
2023-04-20, 06:19
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Hahaha det kan stämma, klickade faktiskt hem tre par nya dojor igår, ett par sneakers i mocka från Axel Arigato, ett par från Valentino och ett par Dobber.

Det var väl bra det. Fast du får ju köpa vad du vill enligt mig. Vill du ha jordan så kör på det .
Citera
2023-04-26, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Nej. Jag kan citera dig. Du gav exempel på att du lämnade butiken för att du just inte godkände och gillade försäljarens klädsel. Alltså lägger du en värdering i vilken klädsel de har.'
Alltså skrev jag inte att det var klädseln som gjorde att jag klev ut ur butiken, utan att anledningen var att personen hade bristande kunskap.
Citera
2023-04-26, 18:01
Medlem
Citat:
Tjabba, har alltid haft en ganska så "edgy" klädstil, i min ungdom var jag punkare, och har sedan dess haft en mer "avslappnad stil", såsom yllekofta, relativt tajta jeans, converse osv...

Har senaste halvåret bytt klädstil dock, och har några gånger hört att jag klär mig som en ungdom:
Baggy jeans
Ziphoodie halvknäppt
Silverhalsbandskedja
Tigerögsarmband
Air Jordan sneakers
Linnebyxor på sommaren
Solglasögon från Chimi på sommaren
Monclerjacka (kopia) för ett tag sedan

Är detta lite väl ungdomligt? Vill helst inte åldras om ni fattar haha, vill stanna fräsch och som en frisk fläkt.

Hur gammal är du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in