2023-04-26, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
På vilket sätt främjar det resursslöseri, onödig oljeförbrukning och nedskräpning?
nej man sparar..
jag använder o sparar till nästa år.. barnbarnen kan också få blomman om de vill pyssla o klistra o dekorera blomman på nån box el så..
du kan fundera över ditt eget slöseri..
du verkar va en skräpnisse..
Senast redigerad av moshes 2023-04-26 kl. 17:49.
Citera
2023-04-26, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Du som är så fixerad vid ras, varifrån kommer Murhaf egentligen? Har inte funderat på det förrän du dök upp.
Etiopien, enligt denna länk:

https://www.aljazeera.com/news/2023/4/26/murhaf-11-raises-230000-selling-flower-pins-in-sweden

"Swedish newspaper Dagens Nyheter reported Murhaf’s family has had their asylum application rejected three times. However, for a number of reasons, the family cannot be deported to his mother’s home country, Ethiopia."
Citera
2023-04-26, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
nej man sparar..
jag använder o sparar till nästa år.. barnbarnen kan också få blomman om de vill pyssla o klistra o dekorera blomman på nån box el så..
du kan fundera över ditt eget slöseri..
du verkar va en skräpnisse..
Så hållbart leverne är bara något som gäller ibland? På vilket sätt skräpar jag ner? Jag köper ivf ingen Majblomma!
Citera
2023-04-26, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soperent
Kan ingen rippa Lamottes intervju med Eva Lundberg och lägga upp någon annanstans än Facebook.
Det var två länkar den ena saknade ljud
den andra sa hon Eva samma ord o uttryck som det som fanns i skrift.
Hittar inte- men bakåt i tråden- el i tråden om SD-kvinnan..
Citera
2023-04-26, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Så hållbart leverne är bara något som gäller ibland? På vilket sätt skräpar jag ner? Jag köper ivf ingen Majblomma!
Du kan köpa en digital Majblomma istället för en fysisk i plast.
Citera
2023-04-26, 17:56
Medlem
Soperents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Det var två länkar den ena saknade ljud
den andra sa hon Eva samma ord o uttryck som det som fanns i skrift.
Hittar inte- men bakåt i tråden- el i tråden om SD-kvinnan..
Finns bara två korta klipp på hans twitter men det kanske inte fanns så mycket mer.
Citera
Medlem
Enkelt att räkna ut förtjänsten.

Han får ut cirka 22% av pengarna genom 10% rak andel, 3.3% i bonus och 8.7% dricks. (Beräknat på de första två miljonerna)

Har han fått in 4.3 miljoner hittils enligt svt, det ger 946000kr kontant.

Mördande reklam ger bra pengar.
Citera
Avstängd
[quote=MelkerD|84255910]En fantastisk historia. Men är det möjligt? Hur vär sig grabben åt?

Citat:
När SVT träffade Murhaf på måndagseftermiddagen hade han sålt majblommor för 245 000 kronor. Senare på kvällen var siffran uppe i 360 000 kronor. Hör mer i videoklippet/QUOTE]

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/murhaf-i-glimakra-har-salt-majblommor-for-200-000-kronor

Om alla muslimerna köper vars 2 blommor var så e det klart, men det är säkert moskéer som stöd köper också.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Istället för att kladda ner tråden med era fantasier och spekulationer så vore det på sin plats att ni presenterade trovärdiga källor som styrker era fantasier. För annars förblir det just fantasier.

Varför menar ni att det skulle vara osannolikt att Murhaf är en duktig majblommeförsäljare? Är det på grund av hans hudfärg? Eller hans etniska bakgrund?

Något säger mig nämligen att ni inte hade klankat ner på detta om pojken vore etniskt svensk.

Edit: Ok, nu såg jag att Murhaf inte har uppehållstillstånd. Men det innebär inte att pojkens prestation blir mindre imponerande för den sakens skull.

Idiot... Tror du att en 11 åring kan sälja majblommor för 1.9 miljoner kronor utan hjälp från vuxna?
Lägg ner din jävla fantasi om att kritik enbart riktas för att han är muslim från Mellanöstern din jävla fascistsosse...
Citera
Medlem
Hur mycket får de behålla själva? Sen är det någon skatt på beloppet? Sen han som sålde har väl inget uppehållstillstånd ännu? Låter helt galet att man kan sälja för så mkt på kort tid. Måste väl innebära att folk från hela Sverige köpt av honom.
Citera
2023-04-26, 17:58
Medlem
[quote=KamratBlue|84275063]Så hållbart leverne är bara något som gäller ibland? På vilket sätt skräpar jag ner? Jag köper ivf ingen Majblomma![/QUOT
jag ska köpa majblomman o det är inget problem den ska få långt liv..
Citera
2023-04-26, 17:59
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox
Enkelt att räkna ut förtjänsten.

Han får ut cirka 22% av pengarna genom 10% rak andel, 3.3% i bonus och 8.7% dricks. (Beräknat på de första två miljonerna)

Har han fått in 4.3 miljoner hittils enligt svt, det ger 946000kr kontant.

Mördande reklam ger bra pengar.

Det var det sjukaste är det över 4 mille nu! Grabben kommer ju lätt dra in en miljon här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in