2023-04-26, 16:04
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Känns som att det går ut på olika saker beroende på vem man pratar om. Fredde verkar gilla psykisk misshandel och medberoende, tittarna ska bli ”engagerade” vilket är precis detta att man analyserar deltagarna och det dom gör. Vad annars liksom. Kalle tycker att alla ska titta och måste reagera med att ösa kärlek över deltagarna som är så ”modiga” men han bestämmer inte hur alla tittare ska tycka och tänka. Ja, Carro ser bra ut. Tycker dock att det hade varit fräscht om hon tvättat håret och tagit på sig kläder som inte ser helt urtrvättade ut, det bara vittnar om respekt i allmänhet att göra sig någorlunda fräsch för andras skull.

Jag gillar hennes klädsmak. Sen satt hon ju och borstade sitt nytvättade hår, så jag förstår inte vad du menar där.
Citera
2023-04-26, 16:21
Medlem
Hatter: Alex är väl IVA-syrra, men arbetar som enhetschef, dvs välutbildad nog för att förstå Linas sjukdom.

Angående tallrikshetsen så gissar jag att Alex är bekväm med att äta ur lådan. Han gör säkert likadant på jobbet och varför slösa på disk efter en lång arbetsdag när man lika gärna kan käka ur lådan framför tvn. Lina har säkert skapat sig andra vanor i samband med sin sjukskrivning. Möjligen har det blivit viktigt för henne att ta tillvara alla livets små goda ting och därför är fint upplagd mat och tända ljus viktigt för henne. Tror att de hade mått bra av att slappna av inför varandras olikheter istället för att fokusera på dom. Är tallriken ett problem, hur kommer det då bli med tandkrämstuben?
Citera
2023-04-26, 16:28
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Jo såklart. Det är ju i betraktarens ögon och finns inga rätt eller fel. Jag är fascinerad över folk som har sådana bestämda åsikter att det kan delas in på en tio-gradig skala.

Samtliga deltagares utseendepoäng:

Arvid: 6:a -

Ida: 4:a

Fredrik: 4,5

Stina: 7:a

Lina: 4,5

Alexander: 5:a

Agust: 3,5

Caroline: 5,5 - den mest medelmåttiga deltagaren(medel-medel är 5,5)

Samtliga på fulsidan, dvs under 5, har mer eller mindre problem med hypoplasi i mittansiktet. Tittar vi på Agust så har han en konkav ansiktsform. Lina ser helt ok ut rakt framifrån med munnen stängd, ler hon har hon samma problem som Ida med utstående tänder(till följd av för liten gom så att varken tänder eller tunga får tillräckligt med plats), profilen påminner lite om ett foster med den framträdande pannan(som skjuter framåt för att mittansiktet är för litet).

Nog för att Caroline är en cp-hora av rang, men matchningen är inte rättvis sett ur utseendesynpunkt - vilket är grunden för en god matchning och därmed den viktigaste aspekten. Att Agust har andra kvaliteter och är en jävel på att fingerpulla hjälper tyvärr föga.

Citera
2023-04-26, 17:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SnokigaSnoken
Hatter: Alex är väl IVA-syrra, men arbetar som enhetschef, dvs välutbildad nog för att förstå Linas sjukdom.

Angående tallrikshetsen så gissar jag att Alex är bekväm med att äta ur lådan. Han gör säkert likadant på jobbet och varför slösa på disk efter en lång arbetsdag när man lika gärna kan käka ur lådan framför tvn. Lina har säkert skapat sig andra vanor i samband med sin sjukskrivning. Möjligen har det blivit viktigt för henne att ta tillvara alla livets små goda ting och därför är fint upplagd mat och tända ljus viktigt för henne. Tror att de hade mått bra av att slappna av inför varandras olikheter istället för att fokusera på dom. Är tallriken ett problem, hur kommer det då bli med tandkrämstuben?

Håller med men grejen var att han inte alls bara började äta direkt ur lådan utan att tänka på det. Han var jätteosäker på hur han skulle göra efter att ha blivit pikad hela dagen om att han i princip skulle vara Rainman för att han inte hade ”tänkt en massa” om det jävla rapsfältet han redan lever i i Malmö. Han sa att han tänkte lägga upp maten på tallriken. ”Nej! Sa hon då. Ät ur boxen! Gör det!”. Han tvekade och sa att ”nej, det känns ju dumt, jag vill göra som du”, men hon insisterade på att han skulle äta direkt ur boxen och ställa den på tallriken. Sedan fniiissss, fniiissss, fniiiiisss, guuuud, jag skrattar ihjäl mig, jag måste gå från bordet. Alltså det är ju härligt att han bara är sig själv. Så rörande. Hon är ju helt störd.
Senast redigerad av Undringar 2023-04-26 kl. 17:31.
Citera
2023-04-26, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Håller med men grejen var att han inte alls bara började äta direkt ur lådan utan att tänka på det. Han var jätteosäker på hur han skulle göra efter att ha blivit pikad hela dagen om att han i princip skulle vara Rainman för att han inte hade ”tänkt en massa” om det jävla rapsfältet han redan lever i i Malmö. Han sa att han tänkte lägga upp maten på tallriken. ”Nej! Sa hon då. Ät ur boxen! Gör det!”. Han tvekade och sa att ”nej, det känns ju dumt, jag vill göra som du”, men hon insisterade på att han skulle äta direkt ur boxen och ställa den på tallriken. Sedan fniiissss, fniiissss, fniiiiisss, guuuud, jag skrattar ihjäl mig, jag måste gå från bordet. Alltså det är ju härligt att han bara är sig själv. Så rörande. Hon är ju helt störd.

Vissa kvinnor är sådär. Älskar att göra sig lustiga över killar de inte respekterar. Så det där "äktenskapet" är kört.

Skulle inte ta i henne med tång. Även "hjärtfelet" pga Covid låter mest som en ursäkt. Uppenbarligen kommer smärtan bara ibland. Förstår inte varför hon inte skulle kunna jobba? Åtminstone ett stillasittande arbete...

Nä hon verkar rejält knepig. Varför är hon med?
Citera
2023-04-26, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Vissa kvinnor är sådär. Älskar att göra sig lustiga över killar de inte respekterar. Så det där "äktenskapet" är kört.

Skulle inte ta i henne med tång. Även "hjärtfelet" pga Covid låter mest som en ursäkt. Uppenbarligen kommer smärtan bara ibland. Förstår inte varför hon inte skulle kunna jobba? Åtminstone ett stillasittande arbete...

Sjukvårdsbiträde som är sjukskriven för diffusa symptom. Rätt uppenbart att hon inte vill jobba.

Vadå konstigt EKG efter smärta i bröstet 2020 och därefter upplevt smärta i bröstet några gånger? Som att det skulle vara ett argument för att inte jobba. Många läkare sjukskriver tyvärr så fort det efterfrågas av patienten och detta är ett sådant fall.

I övrigt är hon som en typisk kvinna med dålig självkänsla. De jämför sig med sin partner och sänker honom för att relativt för sig själv visa sig bättre. Det blir fullständigt befängt när man ser vad de gör på dagarna. Han tycks vara högpresterande och en riktig samhällsbärare, medan hon parasiterar på samhället för att hon vill lata sig hemma.
Citera
2023-04-26, 19:29
Medlem
boredomss avatar
Någon som vet vart man kan streama gamla säsonger?
Citera
2023-04-26, 20:00
Medlem
Nu ser jag fram emot nytt avsnitt att diskutera så man slipper läsa hundra inlägg om en takeawaykartong jag är tjej och hade lätt kunnat ställt kartongen på en tallrik och ätit ur den!
Citera
2023-04-26, 20:09
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Inte alls. Hon tycker själv att hon ser väldigt bra ut. När hon säger att hon "inte ser ut som en fotomodell" så menar hon just det och inget annat(dock vet hon att Fredrik kommer att se programmet och väljer därför att säga det fullt medveten om att det kommer uppfattas som blygsamt)
Verkligheten ringde och ville ha tillbaks sin sanning, hon insåg snarare att hon ser under medelsnittet ut, och att hon inte ville ha en snyggare karl (vilket du var en varm anhängare av så länge kvinnan passar dina ideal ) vilket hon dock fick i Fredde...varav du får omtolka alla hennes beteenden med det filtret, gör om gör rätt.

4/10
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-04-26 kl. 20:52.
Citera
2023-04-26, 20:27
Medlem
Tusen tack Hatter, alltid lika intressant och givande att läsa dina analyser!
Citera
2023-04-26, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boredoms
Någon som vet vart man kan streama gamla säsonger?

Jag har inte lyckats hitta tidigare säsonger, annat än gamla klipp på youtube. Och så Berts blogg som finns uppe fortfarande: https://bertsblogg.wordpress.com/
Citera
2023-04-26, 20:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer

Man brukar inte vara sjukskriven på heltid i 2-3 år (och på obestämd tid) för att man haft kärlkramp. Ja kan hon vara med i programmet som ju borde vara en stor risk för psykisk stress osv borde hon kunna jobba. Behöver ju inte fortsätta i hemtjänsten eller var hon nu jobbade innan, hon kan skola om sig och jobba administrativt eller något. Är hon så himla sjuk att hon inte kan jobba fattar jag faktiskt inte varför hon matchas med en högpresterande man som längtar efter att skaffa barn.
Kalle är helt ute och cyklar, förutom att det VISST spelar stor roll för både barn och föräldrar med det genetiska ursprunget (biologiska barn), det är ingen detalj, det är en grundläggande drift och behov, så glömmer Kalle att om Lina är så sjuk att hon inte ens kan sitta bakom en dator och jobba 75%, hur FAN skulle hon då orka med den psykiska stressen och rent fysiskt med sitt uppenbarligen väldigt dåliga hjärta, att ha sömnbrist i flera år och kämpa med att ta hand om små barn?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in