Citat:
Ursprungligen postat av
WTFSTHLM
Caia cosmetics är Biancas företag som hon själv startade, hon tog in två personal men det gör även jag i mina företag.
Bianca blev en celebritet på grund av sin egen karisma och sina naturliga egenskaper i offentligheten. Alla som haft att göra med henne blir fast, hon är en supertrevlig tjej som alla tycker om.
Bianca blev absolut inte känd på grund av mammaslampans TV-program, var får du allt ifrån
Bianca har ett net worth 2023 på 600 miljoner kronor och har ens inte fyllt 30, egna pengar och oberoende resten av livet. Hon behöver inte krusa nån karl för att få en slant till klackskor

Jag säger inte att det inte är imponerande vad hon har åstadkommit på bara några få år - MEN snackar vi om samma tjej som när hon var i gymnasieåldern (men inte gick gymnasiet) låg i myskläder i sin säng hela dagarna, i källaren i mammas villa och inte orkade göra någonting? Det var hennes mammas förtjänst att hon över huvud taget fick en blogg. Pernilla startade upp den åt henne och skrev också de första inläggen. (Det var när den sedan blev populär som Banca blev dryg mot sin mamma och menade att Pernilla varken kunde fota eller skriva ordentligt). Tack vare att hon syntes i WV blev både hon och bloggen populärare. (Det är ju liksom hela syftet med WV att det skall handla om Pernilla och hennes familj och vänner etc.) Ju populärare Banca blev ju fler sammarbeten fick hon och så fick hon frågan av två affärsstrateger om hon ville vara med och starta ett sminkmärke. Hon är ansiktet utåt som skall sälja produkterna tack vare sin person. Men det är inte hennes ide från början. Så speciellt slipad i affärer verkar hon ju inte vara (det märker man ju när hon gör privata inköp typ övervärderade lägenheter hon köper på inpuls eller lägenheten på Malliorca som inte finns ännu), hennes talang ligger på andra områden och där är hon riktigt duktig.
Du trodde kanske att hon låg där i myskläderna i sängen som 16-åring och sedan plötsligt en dag reste sig och bytte om till coctailklänning och högklackat och sa:-"Näha, om man inte skulle ta och starta ett sminkmärke och anställa några begåvade affärsmänn och några snygga tjejkompisar som jag kan leka företag med."
Knappast. Pratar vi också om tjejen som inte klarar av att ta körkort, något de flesta även rätt trögbegåvade som jag t.ex. lyckats med.
Men visst är det anmärkningsvärt vilken omsättning företagen hon är delaktig i har. Återstår om det håller i sig och hon inte blir lurade av sina ekonomiska rådgivare. Mycket pengar och aningslösa människor brukar dra till sig de som vill sko sig på dem.