Citat:
Ursprungligen postat av
Lingonkrans
Inte en chans att det är på det sättet. En alkoholiserad kvinna som flyr till Finland, utan några vittnen och som håller sig under radarn och inte tar kontakt med sin dotter. Sorry men jag är minst sagt skeptisk.
Edit den första biten av ditt inlägg kan stämma, men dock inte din andra.
Problemet är ju att man inte kan leta igenom varenda millimeter av omkringliggande skog.
Och mannen har dött. Jag antar att de HAR en internationell efterlysning ute på henne och jag säger inte att jag tror att det är TROLIGT att hon gått under jorden i Finland.
Men det är faktiskt vanligare att folk frivilligt försvinner än att de bli mördade.
Har hon familjeanknytning till Finland så ska de så klart
fullständigt utesluta möjligheten att hon är där. och det ser jag inte i tråden att hon har gjort.
Om jag tex som bor i ett annat europeiskt land blir efterlyst där jag bor, för att jag är försvunnen, så är det ju vettigt att leta efter mig i Sverige. Har Mirja kusiner, syskon, moster eller vad som helst i Finland så ska de ju kontakta dem och bekräfta att hon absolut inte setts till där. Om hennes kusin tex säger "ja hon ringde för 3 år sen och ville låna pengar", eller "jag hörde att hon träffade en rysk snubbe och har bosatt sig där" eller vad som helst. SÅNT händer. Brittisk press tex uppmärksammade nyligen ett fall med en kvinna som antagits död i 16 år. Hon hade levt gatuliv i Spanien under tiden.
Att hon inte hört av sig till dottern kan i en sån teori förklars med dåligt samvete.
Hon var sån dålig mamma att dottern var på fosterhem. Hon kanske tyckte "flickan har det bättre där hon är, och det är lika bra att hon glömmer mig, och jag henne".
Folk resonerar jäkligt underligt ibland. Tex John Darwin fallet är ett exempel på en man och hustru som övergav 2 barn och fejkade makens död.
Jag lägger fram en teori, inte något som jag tror är extremt troligt. Men det händer.
Även kolla 100% med finska myndigheter att det finns noll indikationer på att hon skulle vara där.
Då kan man sen utesluta det, och fokusera helhjärtat på teorin om familjerelaterad våld som ledde till en persons död och en annans självmord. Vilket jag håller med verkar mer realistiskt. Men som sagt, man vet aldrig. Man ska även akta sig för att anklaga människor för mord. En död mördare är ju ett bekvämt scenario.