2023-04-26, 11:49
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Exakt. Låt de gå i skolan och spela fotboll. Varför ska man donera hundratusentals kronor till en 12 åring som inte ens presterat någonting?

Jag frågar igen: trollar du eller är du på fullaste allvar så här efterbliven?
Mitt tips för inre lugn och ro. Bygg inte ditt liv på vad andra vuxna gör. De är vuxna och behöver inte lyssna på andra. Den enda man kan ändra är sig själv.

I vardagslivet så köper man inte varor man inte gillar. Det räcker så. Men behöver inte driva några hatkampanjer.
Citera
2023-04-26, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Denna geniala marknadsföring kan du tacka den högerblivna batikhäxan Eva för. Om det inte vore för hennes rasistiska/omogna/avundsjuka/sinnessjuka inlägg på Twitter så hade ungen nog inte ens varit uppe i en halv miljon.

ja men exakt, hon gav skjuts framåt, hur tetig hon är så har hon verkligen hjälpt grabben, mest av alla andra. SD kvinnan förstod nog inte vad hon ställde till- men grattis till grabben.
Batikhäxan Eva är nu en riktigt avundsjukhäxa..kanske skriver här men det hon gjort kan inte göras ogjort.
Citera
2023-04-26, 11:53
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Denna geniala marknadsföring kan du tacka den högerblivna batikhäxan Eva för. Om det inte vore för hennes rasistiska/omogna/avundsjuka/sinnessjuka inlägg på Twitter så hade ungen nog inte ens varit uppe i en halv miljon.
Hmm, man skulle kunna bygga en framgångsrik nät-kampanj på (spelade) batikhäxor alltså. Säker på att någon spinner kring detta redan.
Citera
2023-04-26, 11:54
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
I vardagslivet så köper man inte varor man inte gillar. Det räcker så. Men behöver inte driva några hatkampanjer.

Frågan är snarare varför ska man driva politiska kampanjer som detta och dra in barn? Är det rimligt att en 12 åring får flera hundratusen donerat till sig, för att politiker, massmedia och andra godhetsknarkare ska vinna några billiga poäng?
Citera
2023-04-26, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbel.ankeborgare
90 procent av pengarna går väl till stiftelsen majblommefonden. Vet inte om jag skulle klalla det för en våldtäkt.

Har en massa vita svenska medelklasskvinnor på min arbetsplats vars barn "säljer" majblommor med hjälp av QR-koder som ligger på fikaborden. Det är väl också alldeles utmärkt.

På min tid stod jag däremot i snögloppet vid en rastplats vid sidan av E4:an och skrek till bilarna att stanna och köpa majblommor, med tårarna rullande längs kinderna. Iklädd min vadmalskolt och skor av näver. Allt jag hade att värma mig med var en termos kokkaffe och hembränt, som min mor tillrett i vårt fattiga hem. Det var hårt, men det har också gjort mig till den man jag är idag.

Luxury! När jag växte upp… 😀
Citera
2023-04-26, 11:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka

Hela Majblommans ide har liksom våldtagits. Syftet har alltid varit att barn hjälper andra barn som har det svårt. Inte att enstaka barn skall tjäna stora pengar. Beda Hallberg hade vänt sig i sin grav om hon fått reda på detta.

Inte nog med att babbeluringarna våldtar alla kvinnor dom ser, nu våldtar dom MAJBLOMMAN också.
Citera
2023-04-26, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Trodde som den du svarade. Kan inte minnas att man fick något. Möjligen någon tia då.

Ursprungliga tanken var väl att varje barn skulle få vetskap om hur illa andra barn i världen har det och sälja i spannet 100-1000 kr utan att det gör intrång på skolarbetet. Och att dessa pengar oavkortat skulle gå till välgörenhet. Men jag har kanske helt missuppfattat konceptet. Om barnen får pengar blir det ju business och det är klart att det är vuxna som står bakom Mohammed (eller vad han heter), "råddar" i kulisserna.

Jag har själv sålt majblommer i stor skala som barn på 80/90 talet. Kom 4a tror jag och fick något pris, sålde för minst 65 tusen. Hade inte gjort det om jag inte fick betalt. Kom inte ihåg hur mycket det var man fick.
Men Mohammed har omöjligt gjort som jag då jag la otroligt mycket tid och besökte tiotusentals människor face to face. Han har ju fått hjälp och enorm sådan. Folk har ju köpt via nätet och mer än så. Hans summor är ju på en helt annan nivå som inte är möjligt genom face to face.
Man får ju otroligt mycket nej som han sa i reportaget, en del är otrevliga också men man mötte många sköna typer också.
Citera
2023-04-26, 12:02
Medlem
Kan någon hänga ut Majblommans VDs lön? Hon lär skratta hela vägen till banken. 😏
Citera
2023-04-26, 12:07
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Frågan är snarare varför ska man driva politiska kampanjer som detta och dra in barn? Är det rimligt att en 12 åring får flera hundratusen donerat till sig, för att politiker, massmedia och andra godhetsknarkare ska vinna några billiga poäng?
Frågor som är totalt meningslösa för samhället, för dina närmaste, och för dig själv. Du får acceptera världen som den är för att må bättre.
Citera
2023-04-26, 12:07
Avslutad
hur gjorde han? har han ens levererat blommorna?
Citera
2023-04-26, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Jag har själv sålt majblommer i stor skala som barn på 80/90 talet. Kom 4a tror jag och fick något pris, sålde för minst 65 tusen. Hade inte gjort det om jag inte fick betalt. Kom inte ihåg hur mycket det var man fick.
Men Mohammed har omöjligt gjort som jag då jag la otroligt mycket tid och besökte tiotusentals människor face to face. Han har ju fått hjälp och enorm sådan. Folk har ju köpt via nätet och mer än så. Hans summor är ju på en helt annan nivå som inte är möjligt genom face to face.
Man får ju otroligt mycket nej som han sa i reportaget, en del är otrevliga också men man mötte många sköna typer också.
Men egentligen är det SD-Kvinnans förtjänst-att grabben fick fart på försäljningen.
Rätt ska va rätt.
inget Jimi gillar?
Citera
2023-04-26, 12:12
Medlem
Liivs avatar
Mitt barn säljer också majblommor.
10% går till klassen, 10% till försäljaren och resten till majblomman i vårt fall.

Vet inte om barnen kan sälja själva utan att skolan är inblandad? I så fall borde han ju få 20%. Kul för Murhaf!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in