Citat:
Ursprungligen postat av
DurexPlayHeat
Trodde som den du svarade. Kan inte minnas att man fick något. Möjligen någon tia då.
Ursprungliga tanken var väl att varje barn skulle få vetskap om hur illa andra barn i världen har det och sälja i spannet 100-1000 kr utan att det gör intrång på skolarbetet. Och att dessa pengar oavkortat skulle gå till välgörenhet. Men jag har kanske helt missuppfattat konceptet. Om barnen får pengar blir det ju business och det är klart att det är vuxna som står bakom Mohammed (eller vad han heter), "råddar" i kulisserna.
Jag har själv sålt majblommer i stor skala som barn på 80/90 talet. Kom 4a tror jag och fick något pris, sålde för minst 65 tusen. Hade inte gjort det om jag inte fick betalt. Kom inte ihåg hur mycket det var man fick.
Men Mohammed har omöjligt gjort som jag då jag la otroligt mycket tid och besökte tiotusentals människor face to face. Han har ju fått hjälp och enorm sådan. Folk har ju köpt via nätet och mer än så. Hans summor är ju på en helt annan nivå som inte är möjligt genom face to face.
Man får ju otroligt mycket nej som han sa i reportaget, en del är otrevliga också men man mötte många sköna typer också.