2023-04-26, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
LÄS FUP innan du uttalar dig, där finns den faktan!!!!

Det har jag gjort, annars hade jag inte reagerat på det du skrev. Ingen borde sitta och tolka in något sexuellt i ett redan så vidrigt brott, när det ingenstans ens finns en sån tes av någon av de experter som utreder mordet. Det är respektlöst.
Citera
2023-04-26, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sokeri
Det har jag gjort, annars hade jag inte reagerat på det du skrev. Ingen borde sitta och tolka in något sexuellt i ett redan så vidrigt brott, när det ingenstans ens finns en sån tes av någon av de experter som utreder mordet. Det är respektlöst.

Nu tror jag verkligen inte att det har med nåt sexuellt att göra men är de inte märkligt att en sådan sak tas upp som fråga?

För att påvisa att JJ läst, planerat eller tänkt efter och inte alls handlat i nån slags chock..

Eller så är man så trött på hennes märkliga bortförklaringar till allt att man besparar allmänheten det.
Det var väldigt lite frågor till MGM tycker jag, förutom Cleas irrelevanta och pinsamma frågeställningar
Citera
2023-04-26, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Kroppen hade väl JJ släpat in i walk in closet?
Jag tror att när man bor i en sån liten lägenhet att en walk in closed inte är speciellt stor och att den troligtvis redan kan vara full med prylar

Har vi mått någonstans på denna walk in closed?
Citera
2023-04-26, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Skulle din tes vara Fakta och vetenskap så hade det här mordfallet varit utrett för länge sedan
Du snackar så mycket och tror dig veta bäst

Mordet ÄR utrett, och gärningsmännen dömda. Vad är oklart?
Citera
2023-04-26, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Mordet ÄR utrett, och gärningsmännen dömda. Vad är oklart?

Utrett och utrett.

Varför vill då JJs försvarsadvokat anlita en annan rättsläkare?

Och varför överklagar då både JJ och MH respektive dom?

Och varför bytte MH försvarsadvokat till Hovrättsförhandlingen som komma ska?
Citera
2023-04-26, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Utrett och utrett.

Varför vill då JJs försvarsadvokat anlita en annan rättsläkare?

Och varför överklagar då både JJ och MH respektive dom?

Och varför bytte MH försvsrsadvokat till Hovrettsförhandlingen som komma ska?

För att det är så det svenska rättssystemet fungerar? Eller vad menar du?
Citera
2023-04-26, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
För att det är så det svenska rättssystemet fungerar? Eller vad menar du?

Det är du som påstår att mordet Är utrett.

Men så är det inte riktigt tyvärr då det gäller bevisning på vilket sätt Tove dog.
Citera
2023-04-26, 07:16
Medlem
vergissmeinnichts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Du tänker helt rätt. Johanna har läst på det mesta om mord och det är inte sista gången hon mördat någon om hon släpps fri. En sjuk människa som dessvärre klarar undersökningarna eftersom dom missar psykopater. Klart att människan är riktigt illa däran och hennes vän är också störd fast i lindrigare grad. Tillräckligt smart dock för att ljuga sig fram och spela på att hon är neger. Kan sänka straffet om tillräckligt många miljöpartister sitter som nämndemän. Jag hoppas verkligen att livstidsstraffen står sig för båda då dom har gjort sig förtjänt av detta.

Det är bara två nämndemän i hovrätten, och tre lagfarna domare. Se RB 2:4 2 st. Så vad är ”tillräckligt många”? Det kan ju inte bli fler än två, och oavsett vilket/vilka partier som förslagit dem till uppdraget så är de i minoritet gentemot juristdomarna.
Citera
2023-04-26, 07:38
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Ja men det står ingenting i fup om att det har med något sexuellt att göra
Jag kan bara gissa och tror att det är något J tänkte på att dra upp för att det ev skulle förvilla och se ut som ett våldtäksförsök eller så har det helt enkelt skett i turmbultet eller i hanteringen av kroppen till fyndplatsen

Eller så ville hon ytterligare förnedra Tove. Med tanke på typen av film hon såg.
Citera
2023-04-26, 07:51
Medlem
Jag kanske missat, men vem är Majas nya ombud?
Citera
2023-04-26, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Det är du som påstår att mordet Är utrett.

Men så är det inte riktigt tyvärr då det gäller bevisning på vilket sätt Tove dog.

Mordet är utrett, och dom två gärningsmännen är dömda. Du kan ju ha åsikter om exakt på vilket sätt det är utrett, men utrett är det, helt enligt svensk rätt.
Citera
2023-04-26, 08:26
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singlan74
Jahopp, ytterligare en idiot som lägger skuld på grannen 😡.
Så du menar alltså att han medvetet ljuger? Av vilken anledning då tänker du?
Alla kan vi väl ta fel på tiden, det är mänskligt att inte ha exakt koll! Sluta nu skylla på grannen för faan, fokusera istället på de riktiga lögnerskorna 😡. Så otroligt urbota idiotiskt att anklaga grannen för att ljuga, du verkar inte över huvud taget förstå det!
Edit: Jag måste poängtera att jag tycker att det är viktigt med tidslinjen eftersom Johanna och Maja berättar olika historier. Men att anklaga grannen för att ljuga, det är jävligt lågt alltså!

Jag håller helt med dig!

Citat:
Ursprungligen postat av scarletfire
Tror ni att mordet hade skett om poliserna hade tagit emot anmälan från Johanna angående Tove utanför nöjet , istället för att strunta i det ?

Ja det tror jag, jag tror att JJ ville använda poliserna till ett slags alibi, alltså slå ihjäl TT på vägen och hävda att TT hoppade på JJ och att JJ "bara" försvarade sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Systern till Tove My verkar dock inte vara helt uppriktig i sitt vittnes mål blir hon i slutet konfronterat då hon början säger att Johanna påstått att Tove varit otrogen och har videoklipp, My säger dock att det inte finns något videoklipp och har aldrig gjort det.

I slutet visar advokaten upp en konversation där Johanna skickar detta videoklipp till My, advokaten säger visst bilder, My svarar genast det finns inga bilder, advokaten rättar sig och säger jag menar videoklipp sen visar hon konversationen varpå My bara svarar jag har aldrig sett det där, jag blockade henne precis innan hon skicka det där.

Kan man ens skicka nåt till någon som blockat en?

Onödigt att sitta och ljuga/överdriva och slira på sanningen när det inte behövs. Det är uppenbarligen nåt fel på Johanna. Men varför inte bara vara helt uppriktig?

Både JJ själv och andra runt JJ har ju vittnat om att JJ gillar att redigera/klippa ihop små film/videosnuttar (hatlåten har väl något tillhörande "bildspel" på dem JJ hatar), så båda kan ju ha rätt......

Det kanske finns en "film", men att den är falsk.......påhittad ihopredigerad av JJ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in