2023-04-25, 21:53
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Frågan är vad Reynolds och McElhenneys långsiktiga planer är. Mycket svårt att se dem göra något commitment över decennier. Det här handlar om varumärkesbyggande, investering och avkastning.

Tänkte på det när jag såg första delen av Welcome To Wrexham och någon supporter frågade ”varför just Wrexham” och McElhenney gav ett politikersvar - ett svar på en helt annan fråga än den som ställdes.

Det ärliga svaret är såklart: pengar. Wrexham passade kravspecen. Man kunde köpa relativt billigt och med dokumentär, merchandise, skådisarna i ryggen fanns det en potential att få väldigt bra ROI. Vilket man, får jag anta, har fått och kommer få.

När hypen avklingar och Wrexham blir en kostnad istället för en intäkt, kommer nog herrarna hitta andra projekt.

Med det sagt, det är en win för alla parter. Skådisarna tjänar pengar, Wrexham som klubb och stad får uppmärksamhet de aldrig kunnat drömma om, fansen får uppleva en resa uppåt och hoppas det kan bli bestående. Klubben har väl både infrastruktur, stadium och supportrar för att kunna ligga i League One som det är, så tar de sig dit kan de mycket väl bli kvar där.

Skulle City eller Newcastles ägare dra sig ur skulle de genast vara tillbaka på nedre halvan av PL, tex, klubbarna skulle inte organiskt kunna fortsätta utmana i toppen, ev Newcastle.

Wrexham skulle lätt kunna ta sig till League One och stanna där utan hjälp från stenrika ägare, om jag bara kollar på storlek på stadium och publiksiffror.

Det är coolt dock, att Hollywood a-listers associerar sig med engelsk ligafotbollen. Båda verkar vara funny guys, även om jag utgår från att de använder sitt skådespeleri när kamerorna är på och allt lägga tillrätta i ”dokumentären”.

De verkar ju investera i infrastrukturen också, de bygger upp ena kortsideläktaren som varit avstängd länge pga uselt skick. Tyder ju på lite långsiktighet.
Citera
2023-04-25, 21:58
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Jag förstår det. Tror du ni tar poäng imorgon?

Även om jag avskyr Arsenal så unnar jag er guldet för ni har gjort det bra. Dessutom har en viss person verkat försvunnit som gjorde så hatet bara stärktes härinne.

Inget talar egentligen för någon poäng imorgon. City har hittat den där formen där de bara städar av motståndarna och vi har dålig form och skador på nyckelspelare. Saliba borta och även Xhaka är osäker. Xhaka är fan värre om han missar för det finns ingen som han i truppen. Fabio Vieira vill jag inte se i närheten av planen. Jorghino borde det bli, frågan är hur han och Partey funkar tillsammans.

Men det är väl tjusningen med fotboll. Även om inget talar för poäng så kan vi med lite tur och effektivitet ändå stjäla matchen. Den som lever får se, hoppas jag lever vid 23 imorgon..
Citera
2023-04-25, 22:26
Medlem
Drickbacks avatar
Reace James & Mason Mount har spelar klart för säsongen enligt Lampard.
Citera
2023-04-25, 23:00
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
De verkar ju investera i infrastrukturen också, de bygger upp ena kortsideläktaren som varit avstängd länge pga uselt skick. Tyder ju på lite långsiktighet.

Jag kanske är född cyniker, men allt detta lovey dovey att Reynolds och McElhenney i grunden är arbetarklass-killar som bara vill göra något bra för communityt i Wrexham köper jag inte för en sekund.

De är affärsmän som ser en möjlighet att tjäna pengar och bygga varumärke genom en undervärderad asset, som med deras eget varumärke och lite investering har enorm potential.

Jag tycker det är kul, jag hoppas det blir bra på lång sikt även när kamerorna slocknat och Reynolds gör Deadpool 8, men jag köper inte alls in i bilden av att två nordamerikaner finner kärlek till en sport de förut tyckte var fjantig, på en plats de aldrig hört talas om. Detta är business. Betyder inte att man inte kan ha kul på vägen dock.
Citera
2023-04-25, 23:10
Medlem
EnLitenFryss avatar
Ser ut som att Saints är rökta. Forest, med sin främlingslegion av spelare som spelat på hög nivå (Navas PSG, Lodi och Felipe i Atleti), och PL-medelmåttor ser också tungt ut för. Och troligen får vi ett klassiskt lag som åker i Everton, Leicester eller Leeds. Vilket ser du helst ryker?
Citera
2023-04-25, 23:19
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ser ut som att Saints är rökta. Forest, med sin främlingslegion av spelare som spelat på hög nivå (Navas PSG, Lodi och Felipe i Atleti), och PL-medelmåttor ser också tungt ut för. Och troligen får vi ett klassiskt lag som åker i Everton, Leicester eller Leeds. Vilket ser du helst ryker?

Leicester helt klart. Absolut inte Everton den klubben hör hemma i PL.

Leeds känner jag ingenting för så dom kan också få ryka.
Citera
2023-04-25, 23:41
Moderator
zanteras avatar
Citat:

Av de 3 du nämner ser jag helst att Leicester åker. Everton är ett lag som bara ska vara med i ligan, och Leeds är ju laget alla älskar att hata, vilket också tillför något till ligan. Leicester har tyvärr varit lite i fritt fall och även om de stod för kanske den mest minnesvärda PL segern senaste 10 åren, och har haft några bra säsonger även efter det, så har det mest känts trött mot slutet. Bara en sån sak som att en 36 årig Vardy fortfarande spelar en nyckelroll säger en del.

Kan tycka det är mer tråkigt att ett lag som Bournemouth hänger kvar. Inget emot Bournemouth men det är laget som hänger kvar endast så att de kan åka ur nästa år, så att de kan gå upp igen året efter.
Citera
2023-04-26, 03:32
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Jag kanske är född cyniker, men allt detta lovey dovey att Reynolds och McElhenney i grunden är arbetarklass-killar som bara vill göra något bra för communityt i Wrexham köper jag inte för en sekund.

De är affärsmän som ser en möjlighet att tjäna pengar och bygga varumärke genom en undervärderad asset, som med deras eget varumärke och lite investering har enorm potential.

Jag tycker det är kul, jag hoppas det blir bra på lång sikt även när kamerorna slocknat och Reynolds gör Deadpool 8, men jag köper inte alls in i bilden av att två nordamerikaner finner kärlek till en sport de förut tyckte var fjantig, på en plats de aldrig hört talas om. Detta är business. Betyder inte att man inte kan ha kul på vägen dock.
Har du källa på att dom tyckte fotboll var fjantigt eller drar du alla amerikaner över samma kam ?
Citera
2023-04-26, 03:39
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Av de 3 du nämner ser jag helst att Leicester åker. Everton är ett lag som bara ska vara med i ligan, och Leeds är ju laget alla älskar att hata, vilket också tillför något till ligan. Leicester har tyvärr varit lite i fritt fall och även om de stod för kanske den mest minnesvärda PL segern senaste 10 åren, och har haft några bra säsonger även efter det, så har det mest känts trött mot slutet. Bara en sån sak som att en 36 årig Vardy fortfarande spelar en nyckelroll säger en del.

Kan tycka det är mer tråkigt att ett lag som Bournemouth hänger kvar. Inget emot Bournemouth men det är laget som hänger kvar endast så att de kan åka ur nästa år, så att de kan gå upp igen året efter.
Testa någonsin i alla ligor Det är ju trots allt en av dom största skrällarna någonsin och kommer aldrig glömmas bort.
Citera
2023-04-26, 05:57
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Leicester helt klart. Absolut inte Everton den klubben hör hemma i PL.

Leeds känner jag ingenting för så dom kan också få ryka.

Citat:
Ursprungligen postat av zantera

Som LFC har jag faktiskt inget emot att se Everton åka. I "Friendly derby" brukar de alltid vara taggade till max, även om de kommer från 5 raka förluster mot värdelösa lag, och som kompensation för bristande skicklighet spelar de fult och gnälligt. Det var t.ex. här Pickford förstörde korsbandet på VvD och slapp både rött och straff han borde haft. Richarlison gjorde ett överfall på Thiago i samma match, men fick det röda.

Kan hålla med om Bournemouth, men de ser ju hyfsat klara ut. 5p är ett stort försprång bland lag som sällan vinner. Vi får se vad som sker.

Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Har du källa på att dom tyckte fotboll var fjantigt eller drar du alla amerikaner över samma kam ?

Bara kolla Welcome to Wrexham, tror McElhenney säger något i den stilen i första avsnittet. Att han aldrig förstått grejen, tråkigt och långsamt.
Citera
2023-04-26, 06:56
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Som LFC har jag faktiskt inget emot att se Everton åka. I "Friendly derby" brukar de alltid vara taggade till max, även om de kommer från 5 raka förluster mot värdelösa lag, och som kompensation för bristande skicklighet spelar de fult och gnälligt. Det var t.ex. här Pickford förstörde korsbandet på VvD och slapp både rött och straff han borde haft. Richarlison gjorde ett överfall på Thiago i samma match, men fick det röda.

Kan hålla med om Bournemouth, men de ser ju hyfsat klara ut. 5p är ett stort försprång bland lag som sällan vinner. Vi får se vad som sker.

Bara kolla Welcome to Wrexham, tror McElhenney säger något i den stilen i första avsnittet. Att han aldrig förstått grejen, tråkigt och långsamt.

Ja Everton kan dra åt helvete. Spelar fult och tråkigt. Dom kan ruttna längre ner i seriesystemet.
Citera
2023-04-26, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
Det var inte under 2021 som de kom till Newcastle, men hyfsat nära...

Kieran Trippier skrev på för Newcastle 7 januari 2022.
Bruno Guimaraes kritade på 30 januari 2022.
Jo men syftade på 21/22 säsongen,och detta va väl innan Saudi pengarna va redo?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in