2023-04-25, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Tråden borde låsas. Det är ovärdigt att folk detaljstuderar Lotta inifrån och ut och klankar ned på precis allt. Hade varit intressantare med detaljstudier av Martin, det är trots allt han som bevisligen är galen.

Lås forumet. Det är ett diskussionsforum. Till för att spekulera i.
Eller spekulera kring Martin. Rätt lamt att påstå att det inte gjorts. Du är med och driver annat narrativ. Varenda gång du själv nämner Lotta och har en åsikt kommer någon annan bemöta den om de inte tycker din bild stämmer.
Sök i tråden och du kommer att se ett mönster. Att det någon nämnt en gång kommer att återupptas och citeras tio gånger av någon annan i något slags naivt försök att klanka på det och förminska andra åsikter, måla upp en fiende man själv drar lans mot och många andra felslut.
Citera
2023-04-25, 17:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, hur skulle det gå om alla skulle få bli sjukskrivna för triviala anledningar, och själva få definiera vad som är en tillräcklig anledning?

- Mitt marsvin har dött och jag har nu en akut sorgereaktion.

- Jag har nu insett att jag aldrig kommer att få Ernst Kirschsteiger. Jag behöver få vara hemma och äta glass och titta på dokusåpor för att trösta mig!

- Min bästis från årskurs 7 vill inte vara med mig mer! Bu-huuu...

- Min crush har blockat mig på Facebook.

- Min älskade Tesla har blivit stulen.

- Min prisbelönta tomatplanta har vissnat...
Som sagt. Liknelserna här i tråden visar snarare vart personen befinner sig...
Du förefaller inte värst mogen.

Påminner mer om ältandet kaka söker maka i patetiska försök att få Lotta likställd med Martin.
Citera
2023-04-25, 18:19
Avslutad
Ett offer måste vara perfekt, annars blir det victim blaming, vilket är vad en del pysslar med här.
https://www.youtube.com/watch?v=JHYobUjhEJw 3 1/5 minuter som förklarar vad Merw och company sysslar med.

Lotta var inte perfekt, eftersom perfekta människor inte existerar. Att det kommenteras om petitesser som hår, tatueringar och stövlar, tyder dock på att de som vill lägga ansvar på Lotta för det inträffade får gräva djupt för att hitta något som rättfärdigar deras beteende.

Ni hjälper inga framtida Lottor med era råd och varningar, ni skammar dem så att de inte vågar söka hjälp.
Citera
2023-04-25, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Ett offer måste vara perfekt, annars blir det victim blaming, vilket är vad en del pysslar med här.
https://www.youtube.com/watch?v=JHYobUjhEJw 3 1/5 minuter som förklarar vad Merw och company sysslar med.

Lotta var inte perfekt, eftersom perfekta människor inte existerar. Att det kommenteras om petitesser som hår, tatueringar och stövlar, tyder dock på att de som vill lägga ansvar på Lotta för det inträffade får gräva djupt för att hitta något som rättfärdigar deras beteende.

Ni hjälper inga framtida Lottor med era råd och varningar, ni skammar dem så att de inte vågar söka hjälp.

Ett av trådens klokaste inlägg, där man faktiskt lär sig något och inte bara får läsa moraliserande trams ifrån en kvasiintellektuell pappskalle!
Citera
2023-04-25, 20:51
Medlem
Citat:
Tråden borde låsas. Det är ovärdigt att folk detaljstuderar Lotta inifrån och ut och klankar ned på precis allt. Hade varit intressantare med detaljstudier av Martin, det är trots allt han som bevisligen är galen.

Håller med dej, lås tråden Lotta är död och Martin sitter i fängelse.
Citera
2023-04-25, 22:39
Medlem
Någon som har FUP?
Citera
2023-04-25, 22:41
Medlem
Citat:

Ja, men gör detaljstudier av Martin då, är det något som hindrar dig?
Citera
2023-04-25, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Håller med dej, lås tråden Lotta är död och Martin sitter i fängelse.

Ja, och så är det med 90% av alla trådar i brott/kriminalitet. Ska alla trådar låsas då GM hamnar i fängelse då?

If you can't stand the heat, get out of the kitchen.
Citera
2023-04-25, 22:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Fast det är sant. Det har varit svårt att bli sjukskriven länge nu, även redan på Lottas tid. Vet du hur svårt det är för en människa med t.ex. diskprotrusion, ischias, lumgoischalgi eller kvarstående foglossningsbesvär med åtföljande konstanta svåra smärtor, och som har ett monotont och tungt kroppsarbete, att få bara 25 procents sjukskrivning..? Det går i princip inte.
Lotta är mordoffret som tråden handlar om.
Lotta var sjukskriven 50% de två sista månaderna innan hon dör.
Detta är on topic.

Vad andra inte blir sjukskrivna för är totalt ointressant.
Fattar du?
Citera
2023-04-25, 23:02
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Lotta är mordoffret som tråden handlar om.
Lotta var sjukskriven 50% de två sista månaderna innan hon dör.
Detta är on topic.

Vad andra inte blir sjukskrivna för är totalt ointressant.
Fattar du?

Det är det väl inte? Statskassan är inte ett ymnighetshorn. Pengarna räcker inte till alla. Hur kan du ens tro det, när du är så gammal?

Om Eva måste få sjukskrivning för att hennes kille har gjort slut, så kan Adam inte få det fast han har diskbråck och knappt kan komma ur sängen. Om Lena måste få sjukskrivning för att hennes katt har dött, så kan inte Hanna få det när hon har fött ett dödfött barn. Och så vidare.
Citera
2023-04-25, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Ja, men gör detaljstudier av Martin då, är det något som hindrar dig?

Det är ju uppenbart att tråden befolkas av Martins fans och att diskutera med mig själv är inte särskilt givande.
Citera
2023-04-25, 23:19
Medlem
Citat:
Det är det väl inte? Statskassan är inte ett ymnighetshorn. Pengarna räcker inte till alla. Hur kan du ens tro det, när du är så gammal?

Om Eva måste få sjukskrivning för att hennes kille har gjort slut, så kan Adam inte få det fast han har diskbråck och knappt kan komma ur sängen. Om Lena måste få sjukskrivning för att hennes katt har dött, så kan inte Hanna få det när hon har fött ett dödfött barn. Och så vidare.

Njo, men Lotta har säkert betalat en hel del skatt i sitt liv också.. så det är nog lugnt skulle man tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in