2023-04-25, 20:06
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Jag har läst tråden men fattar ändå inte hur det går till att en person säljer för 2 miljoner. Uppenbarligen kan det inte vara försäljning till 50,000 fysiska personer. Det talas om viralt och försäljning på nätet. Men hur går det till? Om folk köper via majblomman.se torde väl det vara ett direktköp mellan köpare och majblomman? Kan knappast krediteras grabben. Har den unge mannen en hemsida med ett bankkonto där folk kan sätta in pengar? Pengar som han sen skickar till majblomman, vilket skulle förklara att hans namn finns med som en gigantisk köpare av majblommor. Kan någon förklara så att även jag begriper?

Det verkar som att alla som vill har en sådan där sida, prova sätt vilket namn som helst följt av en siffra efter majblomman.shop/ får du se.

Här har du exempelvis A*ders O*lssons sida:
https://majblomman.shop/a*ders-8
Citera
2023-04-25, 20:07
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Nu är det ett härligt reportage i Rapport om denna solskenshistoria! Fantastisk kille, hur skön som helst

Superskön grabb!

2.4 mille!!
Citera
2023-04-25, 20:09
Avslutad
[quote=Grantoppen2|84265069]
Citat:
Ursprungligen postat av MelkerD
En fantastisk historia. Men är det möjligt? Hur vär sig grabben åt?

Jag tyckte också det lät konstigt. Hur hinner n man det? Eller har han en webshop? De säljs väl manuellt?

Sedan var det också nytt för mig att de får betalt. Jag trodde det var en helt ideell grej där pengarna gick direkt till stiftelsen (eller vad det är). Å andra sidan är det väl inte speciellt kul att sälja majblommor då kanske.

Han har haft en riggad hemsida som var klart redan i förväg, kanaler på sociala medier som spridit hemsidan och gammelmedier på standby för att hitta och rapportera ”rasism” i anslutning till ”försäljningen”. Dessutom har man haft en hotline till partiledarna för att elda på försäljningen.

En skapad hottentotthjälte i samma anda som Greta för att köpa sig lite goodwill för sin destruktiva invandringsmarinad.

Dumsvenne lapar upp det helt okritiskt och erbjuder handhjärtan och mer pengar. Det här landet är helkört och jag riktigt längtar tills dumsvenne får lida på riktigt.
Senast redigerad av Krakem 2023-04-25 kl. 20:12.
Citera
2023-04-25, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Vilken skräll att det visar sig vara riktigt giriga parasiter.

De har inte sagt det uttryckligen men är ingen komplicerad slutsats
Citera
2023-04-25, 20:17
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
De har inte sagt det uttryckligen men är ingen komplicerad slutsats

Vilka låga smutsmänniskor det finns. Äckligt.

Gläds med grabben istället, vilket är normal reaktion.
Citera
2023-04-25, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeroday
Tvättar? Senast jag kolla så skattar man på vinsten, inte omsättningen.

Om någon gjort 100k i droghandel och vill få dessa vita så får han bara ut 10k i handen via majblommor.
Citera
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Tyckte de sa att det var det allra bästa med det men.... man hör vad man vill.

Japp. Grabben var ju extra glad för att "barn hjälper barn".

Skum kommentar av agoldenage. Hen kanske inte är så bra på svenska och missförstod vad Murhaf sade på tv.
Citera
Medlem
Newkies avatar
[quote=MelkerD|84255910]En fantastisk historia. Men är det möjligt? Hur vär sig grabben åt?

Citat:
När SVT träffade Murhaf på måndagseftermiddagen hade han sålt majblommor för 245 000 kronor. Senare på kvällen var siffran uppe i 360 000 kronor. Hör mer i videoklippet/QUOTE]

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/murhaf-i-glimakra-har-salt-majblommor-for-200-000-kronor

Det började med att han hade sålt för 200k. Sen var det nån sd-politiker som kallade honom blatteunge på twitter.

Alla som inte röstar på SD, utom jag har snappat upp har nu köpt. Dom säljer tydligen på webben nu också.
Citera
2023-04-25, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ginger
Aldrig hänt i historien innan.

Något är lustigt, men om det är sant så är pojken driftig. Men jag är hälsosamt skeptisk

Bra att pengarna går till något vettigt iallafall
Hur mkt får han behålla själv ?
Citera
2023-04-25, 20:19
Medlem
SuspiciusMinds avatar
Fantastiskt!

Jag hade inte haft en barndom om jag sålde majblommor för 2,8 miljoner.
Citera
2023-04-25, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Det verkar som att alla som vill har en sådan där sida, prova sätt vilket namn som helst följt av en siffra efter majblomman.shop/ får du se.

Här har du exempelvis A*ders O*lssons sida:
https://majblomman.shop/a*ders-8

Aha, tack, då fattar jag. T.o.m jag skulle alltså kunna få mitt namn i neon om jag hade lika stort nätverk som den unge mannen. Jag vill inte ta stjärnglansen från pojken men måste ändå ge beröm till PK-maffian hur skickligt de organiserat sig och sett till att deras budskap gått fram. Och tänk även så mycket gratis de fått tack vare okunniga, okritiska, eller bara partiska, journalister.
Citera
2023-04-25, 20:27
Medlem
Ratads avatar
Har sett en del liknande insamlingar som fått uppsving via sociala medier. Det är väl årets majblommetrend antar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in