2023-04-24, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3meter
Kört med billig leverantör länge och kan bara instämma.

samma här , kört i 2 år betalat 300kr per år , fungerar utmärkt , kollar allsvenskan och premier league aldrig några problem
Citera
2023-04-24, 12:43
Medlem
LazerXs avatar
Ett problem som dykt upp med nya abbonemanget jag skaffat.
Funkar bra med portal url på boxen.
Tyvärr funkar det inte med app på datorn och m3u-länk så länge min VPN är på.
Stänger VPN så funkar det.

Hur kan det komma sig?
Citera
2023-04-24, 12:49
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LazerX

Hur kan det komma sig?

Är inte alla leverantörer som tillåter VPN.
Citera
2023-04-24, 23:39
Medlem
Som användare, hur viktigt är det att betala för abbonnemang med bitcoin? Tänkte att det är väl mest för providerns säkerhet i slutändan.. för det är väl de som myndigheter och företag jagar mest, inte individuella användare?

När det blivit razzia och providers åkt fast, har det lett till att även användare blivit åtalade (och fällda)? Dvs såna som då har betalat sina abb med bankkort/Paypal.
Citera
2023-04-25, 13:19
Medlem
Citat:

Hur kan det komma sig?

Din m3u blir låst till det landet du först ansluter ifrån , i ditt fall Sverige, vilket gör att du alltid måste ansluta från sverige.. även när du kör vpn.
Citera
2023-04-25, 17:56
Medlem
LazerXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4pmovement
När det blivit razzia och providers åkt fast, har det lett till att även användare blivit åtalade (och fällda)? Dvs såna som då har betalat sina abb med bankkort/Paypal.

Tror inte någon här hört talas om någon användare som åkt fast (ännu).

Citat:
Ursprungligen postat av dvitamin
Din m3u blir låst till det landet du först ansluter ifrån , i ditt fall Sverige, vilket gör att du alltid måste ansluta från sverige.. även när du kör vpn.

Men jag ansluter ju till VPN- server i Stockholm?
Får testa med annan VPN-leverantör kanske.
Citera
2023-04-25, 17:58
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Tror inte någon här hört talas om någon användare som åkt fast (ännu).

Men jag ansluter ju till VPN- server i Stockholm?
Får testa med annan VPN-leverantör kanske.

Har du kontaktat din säljare och sagt att du vill ansluta med VPN?
Citera
2023-04-25, 18:00
Medlem
LazerXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Har du kontaktat din säljare och sagt att du vill ansluta med VPN?

Min säljare säger att det inta ska vara något problem med att använda VPN....
Citera
2023-04-25, 18:37
Medlem
Fråga från en nybörjare, hur stor skillnad gör anslutning med ethernet-port?

Fick en Apple-tv och köpte ett iptv-abonnemang på prov men har ethernet anslutet till min vanliga tv-box(stadsnät)och Apple-boxen går på Wi-Fi för tillfället

Förstår att fast anslutning är bättre än Wi-Fi men hur mycket bättre?
Har inte använt Apple-boxen så mycket än (eller iptv)men kommer jag märka nån skillnad genom fast anslutning?

Ligger enligt bredbandskollen på 60-70mbit ned på Wi-Fi enligt telefonen. 100mbit abonnemang.. tror jag, betalar bara!

Vet vad trial and error betyder men eftersom det inte är jag som nyttjar teven och jag är dessutom hopplös på vardagselektronik frågar jag här!

Har förresten iplay tv installerat… men även Smarters iptv app installerat.
Blir inte klok på hur jag installerar iptv på Smarters.. vad använder jag på som password?

Vilken app är bäst?
Senast redigerad av EnoughisEnough 2023-04-25 kl. 18:40.
Citera
2023-04-25, 19:05
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Fråga från en nybörjare, hur stor skillnad gör anslutning med ethernet-port?

Fick en Apple-tv och köpte ett iptv-abonnemang på prov men har ethernet anslutet till min vanliga tv-box(stadsnät)och Apple-boxen går på Wi-Fi för tillfället

Förstår att fast anslutning är bättre än Wi-Fi men hur mycket bättre?
Har inte använt Apple-boxen så mycket än (eller iptv)men kommer jag märka nån skillnad genom fast anslutning?

Ligger enligt bredbandskollen på 60-70mbit ned på Wi-Fi enligt telefonen. 100mbit abonnemang.. tror jag, betalar bara!

Vet vad trial and error betyder men eftersom det inte är jag som nyttjar teven och jag är dessutom hopplös på vardagselektronik frågar jag här!

Har förresten iplay tv installerat… men även Smarters iptv app installerat.
Blir inte klok på hur jag installerar iptv på Smarters.. vad använder jag på som password?

Vilken app är bäst?

Har du några problem med kanalerna nu över wifi?

Jag har kört över wifi i flera år utan problem. Så länge man har kring 30mbit brukar det flyta på bra. Ethernet är att föredra om man har uttag nära teven eller vill dra en kabel, men det är absolut inget krav.
Citera
2023-04-25, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Har du några problem med kanalerna nu över wifi?

Jag har kört över wifi i flera år utan problem. Så länge man har kring 30mbit brukar det flyta på bra. Ethernet är att föredra om man har uttag nära teven eller vill dra en kabel, men det är absolut inget krav.

Inte hunnit prova så mycket om jag ska vara ärlig, men har märkt att det buffrar ibland. Tex när vi kollade fotboll i helgen.

Har ju bara kollat bredbandskollen några ggr med. Vet inte hur bra linan är vid tider för hög belastning tex eller hur det påverkar nivån på mitt Wi-Fi.

Har iaf provat titta på 4k filmer och det funkar inte. Apple-boxen är 4k och TV:en ska klara 4k med.

Har ju kabel nära tv så kanske lika bra att prova! Hade tänkt ta bort den om jag tog bort den vanliga tv-boxen..
Senast redigerad av EnoughisEnough 2023-04-25 kl. 19:32.
Citera
2023-04-25, 19:44
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Inte hunnit prova så mycket om jag ska vara ärlig, men har märkt att det buffrar ibland. Tex när vi kollade fotboll i helgen.

Har ju bara kollat bredbandskollen några ggr med. Vet inte hur bra linan är vid tider för hög belastning tex eller hur det påverkar nivån på mitt Wi-Fi.

Har iaf provat titta på 4k filmer och det funkar inte. Apple-boxen är 4k och TV:en ska klara 4k med.

Har ju kabel nära tv så kanske lika bra att prova! Hade tänkt ta bort den om jag tog bort den vanliga tv-boxen..

Ja prova, då vet du ju om felet var pga wifi eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in