2023-04-25, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Lilla Pelle hade inte fått en massa gratisreklam från diverse vänsterlobbyister, massmedia och politiker. Lilla Pelle hade inte heller haft en snyfthistoria som asylsökande att spela på.
Lilla Pelle har redan blivit misshandlad & brukad som nåldyna med sina egna majblommor av Mufasas gelikar. Garanterat.
Citera
2023-04-25, 12:35
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GubbenILaddan
Hade ni sagt samma sak om det var lilla Pelle som sålt blommorna? Det luktar incel, rasism och avundsjuka från era gubb-inlägg.

Enig, man visste redan innan man började läsa tråden att vuxna människor skulle sitta här och försöka peka finger och smäda pojken och med alla medel slå hål på en 12-årings bedrifter och framgångar.

"Han fick hjälp, han har inte ens gjort allt själv!!"

Det är väl inte otänkbart att en 12-åring får hjälp, det är ändå imponerande.
Citera
2023-04-25, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GubbenILaddan
Hade ni sagt samma sak om det var lilla Pelle som sålt blommorna? Det luktar incel, rasism och avundsjuka från era gubb-inlägg.
Givetvis, ett barn säljer inte för de här summorna själv.
Det är någon annan som gjort det åt dem.
I det här fallet är propagandan så uppenbar att det blir löjligt.
Citera
2023-04-25, 12:38
Medlem
LegendenLarsVilkss avatar
Han är ju miljonär nu, varför bry sig om två personer på internet som skriver "hatiskt" kan man ju undra? Så är det att vara offentlig, alla kommer inte att älska dig oavsett vad du gör.

Eller ja, det är väl mest politiker och tidningarna som bryr sig för att kamma hem billiga sympatipoäng. Magdalena ska ju till och med köpa en blomma av han nu, så gulligt och fint av den storhjärtade Magdalena
Citera
2023-04-25, 12:39
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Enig, man visste redan innan man började läsa tråden att vuxna människor skulle sitta här och försöka peka finger och smäda pojken och med alla medel slå hål på en 12-årings bedrifter och framgångar.

Vad är det som är imponerande? Att han fått en massa gratisreklam? Att alla godhetsapostlar ska visa hur goda de är och köpa en majblomma från hans hemsida och sedan tipsa alla sina godhetsapostelvänner?
Citera
2023-04-25, 12:39
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:

På vilket sätt är det imponerande när han inte har gjort något själv?
Citera
2023-04-25, 12:41
Medlem
cleolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lightfish
Bara att hantera den mängden majblommor är en bedrift. Har han ett centrallager? Hur distribueras de här blommorna. Det bör väl nästan röra sig om 30000 st. Omöjligt han gör det själv. Låter det för bra, brukar det inte vara sant. Perfekt fall för tidningar att skriva om.

Citat:
Ursprungligen postat av blouskall
Precis. Han hanterar ingenting själv. Det görs någon annanstans, av någon annan. Alltså företag eller organisation. Det skulle vara intressant att veta av vem 🤔
Man har sedan några år tillbaka kunnat köpa en digital majblomma, man får alltså ingen fysisk utan en liten dekal till mobilen…

Och anledningen till att den här pojken fått sälja så mycket är ju för att han först INTE fick några sålda, det framställdes som det var pga hans hudfärg (vet inte om det var så, men det är ju förstås möjligt även om jag ärligt talat betvivlar det - vem kan motstå ett litet barn som säljer majblommor? Att en hel by skulle ha nobbat detta barn pga hudfärg framstår för mig som helt osannolikt…) och flera stora konton på sociala medier började skriva om det och dela med länk till den digitala shoppen - där man alltså kan få en sticker i stället för en fysisk blomma.

Han var uppe i 500 000 nyss - så har tjänat 50 000 på det hela. Jag tycker det är kul att han blir glad och att 450 000 har skänkts till välgörenhet men om man ponerar att snittpersonen köper för 25 spänn blir det, om jag räknat rätt, 20 000 köptillfällen som andra barn inte har fått - barn som kanske också är i stort behov av att tjäna lite fickpengar (eller bidra till familjens hushållskassa, tyvärr…) eller behöver få känna att de klarar av att sälja och få bli sedda.
Ogillar därför den här sortens kampanjer - ett barn får massa uppmärksam men det sker tyvärr på bekostnad av andra barn. Så hoppas att iaf hälften av de personer som swishat denne kille även köper av andra barn.
(Och självklart - man kan inte köpa av varje majblommeförsäljare man ser men det är alltså väldigt många som har köpt av en och samma nu…)
Citera
2023-04-25, 12:43
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blouskall
Är hans säljfaktor att han är svart eller hur menar du nu?

På vilket sätt respekterar du han när han tjänar pengar? Han är 12 och får inte ha swish. Du respekterar alltså den vuxne som står på swishkontot som hans majblommekonto är anslutet till?
Jag respekterar den person som drar in pengarna i denna kampanj. Han vet hur man gör, och det är inte alls enkelt.

Jag kanske borde kopiera konceptet till min hemsida.

Massor med reklam på TV som använder barn, det fungerar ibland.

Motsatsen skulle vara att jag inte respekterade honom, och det är ju helt ologiskt. Pengar och Intresse ger alltid respekt.
Citera
2023-04-25, 12:46
Medlem
Raytheons avatar
Gängen kan sälja majblommor istället för knark.
Citera
2023-04-25, 12:47
Medlem
Cameltotems avatar
Låter som sociala medier har varit inblandat men oavsett så kul för honom.

De mest tragiska är väl dessa jävla mellanhänder som plockar all vinst. Förstår inte varför skolor o sånt ska gå via den skiten.

Baka egna kakor, gör egna majblommor och plocka in pengarna själv.
Citera
2023-04-25, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Lilla Pelle har redan blivit misshandlad & brukad som nåldyna med sina egna majblommor av Mufasas gelikar. Garanterat.
Så är det, svenska barn har blivit rånade av babbar när de varit ute och fysiskt sålt majblommor.
Riskerna är enorma när barn befinner sig ute med pengar osv. Lätta mål för de fega importerade kriminella elementen. Fick de stackars barnen en tiondel av den mediala uppmärksamheten som denna fejk-försäljare? Knappast.
Citera
2023-04-25, 12:48
Medlem
cleolinas avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av cleolina
Man har sedan några år tillbaka kunnat köpa en digital majblomma, man får alltså ingen fysisk utan en liten dekal till mobilen…

Och anledningen till att den här pojken fått sälja så mycket är ju för att han först INTE fick några sålda, det framställdes som det var pga hans hudfärg (vet inte om det var så, men det är ju förstås möjligt även om jag ärligt talat betvivlar det - vem kan motstå ett litet barn som säljer majblommor? Att en hel by skulle ha nobbat detta barn pga hudfärg framstår för mig som helt osannolikt…) och flera stora konton på sociala medier började skriva om det och dela med länk till den digitala shoppen - där man alltså kan få en sticker i stället för en fysisk blomma.

Han var uppe i 500 000 nyss - så har tjänat 50 000 på det hela. Jag tycker det är kul att han blir glad och att 450 000 har skänkts till välgörenhet men om man ponerar att snittpersonen köper för 25 spänn blir det, om jag räknat rätt, 20 000 köptillfällen som andra barn inte har fått - barn som kanske också är i stort behov av att tjäna lite fickpengar (eller bidra till familjens hushållskassa, tyvärr…) eller behöver få känna att de klarar av att sälja och få bli sedda.
Ogillar därför den här sortens kampanjer - ett barn får massa uppmärksam men det sker tyvärr på bekostnad av andra barn. Så hoppas att iaf hälften av de personer som swishat denne kille även köper av andra barn.
(Och självklart - man kan inte köpa av varje majblommeförsäljare man ser men det är alltså väldigt många som har köpt av en och samma nu…)

Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag respekterar den person som drar in pengarna i denna kampanj. Han vet hur man gör, och det är inte alls enkelt.

Jag kanske borde kopiera konceptet till min hemsida.

Massor med reklam på TV som använder barn, det fungerar ibland.

Motsatsen skulle vara att jag inte respekterade honom, och det är ju helt ologiskt. Pengar och Intresse ger alltid respekt.

Som sagt var: han har alltså sålt för att flera stora kontot på bland annat instagram har delat hans digitala kod och folk köpt en digital sticker direkt via mobilen utan att ens ha träffat pojken. Han har alltså inte gjort något aktivt själv mer än i början då tydligen ingen ville köpa av honom, vilket förstås är väldigt tråkigt. Tror dock tyvärr att det är ett öde som drabbar många små majblommeförsäljare. Folk har redan köpt, skyndar förbi, tänker ”sen…” eller är helt enkelt inte intresserade.
…och eftersom så otroligt många nu har köpt av denne pojke får alltså många, många andra barn nu inte heller sälja någonting, som jag skrev i mitt första inlägg här.
Senast redigerad av cleolina 2023-04-25 kl. 12:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in