Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-04-25, 00:18
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToboTobbe
Det är bullshit att hon inte skulle veta vilken effekt hon har på killarna, det där tror du inte ens själv (som tjej) antigen så har du gjort det där själv eller sett tjejkompisar göra det.
Hon vet precis vad hon håller på med och vilken effekt hon har. Gubben Erik har inte känt sig så levande på många år och det ser hon definitivt.
Jag nämnde två scenarion, sa inte att det ena gällde före det andra för jag kan inte tala för henne.

Som tjej har man oftast koll på vilken effekt man har ja MEN jag har även sett tjejer av mer "pojkflick-typen" som kan vara aningslösa och inte själva fattar att de faktiskt ser bra ut, har den effekt de har osv.
Jag tror inte att Amanda är intresserad av någon av de här killarna utan just ser dem som kompisar och därför är hennes beteende inte allvarligt menat. Killarna å andra sidan tror sig få signaler av intresse för att hon ger dem uppmärksamhet, ler, är trevlig, fysisk osv. Även om detta inte är hennes avsikt.
Jag tror inte att hon gör det för att manipulera dem, jag tror bara att hon är sådan som person.
Däremot så skadar de ju inte att ha den förmågan på män i en tävling som Robinson.
2023-04-25, 00:28
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Enligt Marcus och avsnittet idag så sa han något om att de (alla alltså) har varit där i 8 veckor på Robinson och det var väl typ Dag 2 i Robinson som dåvarande Lagkaptenen skickade iväg henne för att "hon ansågs vara den svagaste länken i laget" då hon hade varit sjuk något dygn. I det andra laget valdes Marcus ut på samma premisser. Några dagar senare valdes Zeki ut av Peter och Sanna i Lag Nord - då alla lagmedlemmarna skulle få argumentera för dem varför de skulle få stanna i sitt lag.
Ja och det var just där som dåren Zeki inte förstod att ta vara på möjligheten å se till å bli accepterad men han ville väl visa upp sig som ÄRLIG och då sket det sig såklart....hm han som visat sig ha så lätt för att fara fram med osanningar men just där ville han så gärna visa upp sitt sanna jag trodde Peter å Sanna skulle bäva för den väldige från orten och inte våga annat än att vördsamt visa underdånighet
Senast redigerad av kubun 2023-04-25 kl. 00:34.
2023-04-25, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Jag nämnde två scenarion, sa inte att det ena gällde före det andra för jag kan inte tala för henne.

Som tjej har man oftast koll på vilken effekt man har ja MEN jag har även sett tjejer av mer "pojkflick-typen" som kan vara aningslösa och inte själva fattar att de faktiskt ser bra ut, har den effekt de har osv.
Jag tror inte att Amanda är intresserad av någon av de här killarna utan just ser dem som kompisar och därför är hennes beteende inte allvarligt menat. Killarna å andra sidan tror sig få signaler av intresse för att hon ger dem uppmärksamhet, ler, är trevlig, fysisk osv. Även om detta inte är hennes avsikt.
Jag tror inte att hon gör det för att manipulera dem, jag tror bara att hon är sådan som person.
Däremot så skadar de ju inte att ha den förmågan på män i en tävling som Robinson.
Vi har nog aldrig sett ett bättre exempel på manipulering än det hon håller på med i Robinson.
"Killarna tror sig få signaler att hon ger dem uppmärksamhet, ler, är trevlig, fysisk osv". Vad finns det kvar att göra som inte hon har gjort än som en tjej som skulle ha varit intresserad på riktigt skulle ha gjort? Hon har nog klickat i alla boxar man kan göra när man flörtar med nån (och behöver jag nämna skedandet som du bara nämner som "fysisk"?) . Killarna tror sig exakt det hon vill att de ska tro. Kom igen nu. Alla vi som har levt ute bland folk har sett att par såna i våra liv.
2023-04-25, 00:42
Medlem
urgentmessages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av älon
Oscar ser ut som den tecknade figuren i Kalles klätterträd

Söt är han i allafall
2023-04-25, 00:49
Medlem
Citat:
Vi har nog aldrig sett ett bättre exempel på manipulering än det hon håller på med i Robinson.
"Killarna tror sig få signaler att hon ger dem uppmärksamhet, ler, är trevlig, fysisk osv". Vad finns det kvar att göra som inte hon har gjort än som en tjej som skulle ha varit intresserad på riktigt skulle ha gjort? Hon har nog klickat i alla boxar man kan göra när man flörtar med nån (och behöver jag nämna skedandet som du bara nämner som "fysisk"?) . Killarna tror sig exakt det hon vill att de ska tro. Kom igen nu. Alla vi som har levt ute bland folk har sett att par såna i våra liv.

Nej, jag tror inte hon låtsasflirtar. Hon är pojkflicka och helt aningslöst har sin stil. Att sedan det i sig klickar i boxar som killar napppar på är hon inte medveten om.
2023-04-25, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Nej, jag tror inte hon låtsasflirtar. Hon är pojkflicka och helt aningslöst har sin stil. Att sedan det i sig klickar i boxar som killar napppar på är hon inte medveten om.
Haha, hur kan det vara så många som kan neka nått så uppenbart? Har ni lyckas hjärntvätta varandra eller vad är det frågan om?
Hon är förfan inte ett barn som inte vet vad sexualitet är, hon är ju 28. Ni pratar som om hon skulle vara 4 och inte förstår såna saker.
Klart som fan hon vet vad hon håller på med. Nu får ni fan ge är.
2023-04-25, 01:15
Medlem
urgentmessages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Elin? Den mest harmlösa människan i Robinsons historia? Lite jobbig, tjatig och tråkig men fullständigt harmlös. Hon vill ju inget annat än att ha lugn och ro och harmoni och att alla skall vara vänner. Den som inte kan hantera Elin har ett mycket stort problem.

2023-04-25, 01:17
Medlem
urgentmessages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Lille Tutt-Dennis la sig ner helt utan att försvara sig. Hahaha. Men fuck Zeki, jävla mupp.

Men om han inte lagt sig så hade kanske ingen eller båda åkt ut
2023-04-25, 01:17
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:

Det behöver inte vara medvetet. Många unga tjejer idag verkar vara mer fysiska med sina killkompisar osv utan att mena något mer med det. Jag hade inte varit det men är äldre än Amanda så det kan nog vara en generationsgrej.
Att du har fått för dig att Erik är alfa, fast han inte är det, gör ju också att du format din uppfattning på felaktig grund och då blir ju hela diskussionen skev, när vi utgår från helt olika förutsättningar.
2023-04-25, 01:19
Medlem
urgentmessages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Zeki var som ett självspelande piano när det gällde att ösa skit över sig själv. Sen verkar du inte förstå innebörden av att vara en snitch - det är inte att anförtro sig till en själsfrände såklart utan det är när man gör som Zeki tjallar till de som har makt att bestämma över dens öde man förråder - för att göra egen vinning på det!

Det Zeki behövde och egenligen aldrig fick var ett rejält motstånd av någon som beter sig som honom själv. Hur hade det blivit om Zeki blev utröstad av Salem, eller vice versa?
2023-04-25, 01:22
Medlem
urgentmessages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wave92
Undra hur många soc-anmälningar han fick nu… pucklar han på fru och barn också eller?

Jag har tänkt exakt samma sak, och funderat själv på att anmäla. Tänkte oxå på när man fick se videon på Zekis privatliv där han hade sin son med och Zeki sa något om att han var vinnaren av Robinson, medan hans son som stod bredvid mest såg rädd ut
2023-04-25, 01:27
Medlem
Citat:

Nja, tror inte alls det behöver betyda det där, både hon & Erik har ADHD, de kan vara väldigt utåt & energiska. Det är inte heller alls nödvändigt att man är fysisk med någon bara för att man vill pippa eller gå mot någon typ av förhållanden, har med kvinnliga vänner som man kan ligga i soffan & mysa med. Det är helt enkelt rätt nice med mänsklig närhet, särskilt om man är fast på en ö i ett par månader.

Jag är inte så övertygad om att tex Erik hade blivit svartsjuk om hon hade skedat med Dennis tex någon kväll. Sättet hon pratar om folk stödjer denna teorin med, hon verkar sjukt oblivious till hur Dennis känner. Om hon hade varit medveten om att Dennis är en simp som har känslor för henne utan att visa något så hade hon ju inte skedat & hållit på med Erik, sjukt dålig strategi helt enkelt att ha någon svartsjuk liten pojke som ska smyga runt en hela tiden. Hon ger mer lite happy go lucky intryck, vill tävla & vara aktiv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in