2023-04-25, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det är sak samma — tror på din tolkning här:

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)

Det är kanhända svenska språket som ställer till'et.

O 'n' O!

Kan vara så. men mina öron är inte svenska. Därför och endast därför frågade jag dig som en av tanke här nu
Citera
2023-04-25, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Detta är frågan om export ifrån Eu, då är Turkiet "out".

Export, export, export..

Juste, tänkte på turkiet då man är kandidater.
Citera
2023-04-25, 00:10
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Kan vara så. men mina öron är inte svenska. Därför och endast därför frågade jag dig som en av tanke här nu
Jag tyckte ändå att formuleringen "En man i sorgens tecken som försöker förklara sin räddsla med pragmatism" var träffande på sitt sätt. Jag kan köpa det. Mig själv diskuterar jag däremot inte.
Citera
2023-04-25, 00:11
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Dessa FÅ länder är Ungern, Ungern och Ungern. Därmed skall de såklart få en utbildning i förståelse dem också

Så vad exporterar Ungern i form av teknologi till Ryssland ?

Likaså, så illa som väst tycker om Orban så skulle nog hans namn har publicerats, och han skulle säkert även ha hållit en "live" presskonferens om det hela. Han skäms ju inte heller för sina åsikter. Så nää.., tror inte detta handlar om Ungern..
Citera
2023-04-25, 00:12
Medlem
Citat:
Jag tyckte ändå att formuleringen "En man i sorgens tecken som försöker förklara sin räddsla med pragmatism" var träffande på sitt sätt. Jag kan köpa det. Mig själv diskuterar jag däremot inte.
Intet alls att göra med dig nej nej "Sven"!!!. Jag förklarade vad JAG hörde i Strelkovs tal, inget annat. Det är bara trevligt att du hörde annat
Citera
2023-04-25, 00:13
Medlem
Citat:
Så vad exporterar Ungern i form av teknologi till Ryssland ?

Likaså, så illa som väst tycker om Orban så skulle nog hans namn har publicerats, och han skulle säkert även ha hållit en "live" presskonferens om det hela. Han skäms ju inte heller för sina åsikter. Så nää.., tror inte detta handlar om Ungern..
Vilka "andra länder" är det då dy syftar på? Tyskland, Belgien eller vad?
Citera
2023-04-25, 00:15
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Intet alls att göra med dig nej nej "Sven"!!!. Jag förklarade vad JAG hörde i Strelkovs tal, inget annat. Det är bara trevligt att du hörde annat
Fint, då är vi överens! Säger detsamma. Vi fick det ju utrett någotsånär.
Citera
2023-04-25, 00:18
Medlem
Citat:
Fint, då är vi överens! Säger detsamma. Vi fick det ju utrett någotsånär.
Hela talet handlade om en inbäddad förklaring på hur cancer tar oss alla oavsett. Ukraina, Ryssland och resten blev sekundärt fortare än fan smälter glass i himmelen
Citera
2023-04-25, 00:22
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Vilka "andra länder" är det då dy syftar på? Tyskland, Belgien eller vad?

Det är ju bara spekulationer, men historiskt sett så säljer fransmännen till alla som bara kan betala. Det är mitt första pick..

Sen så lämnar jag det hela. Hoppas på att det klarnar, för det är en skandal som jag ser det. Men något tongivande land/länder är det frågan om. Annars skulle det ha pekats ut, som med tex Ungern.

..och vilken form av teknologi, varför skriver man inte ut det ?

(får hoppas att sura jänkare läcker ut det till en amerikansk nyhetskanal)
Citera
2023-04-25, 00:25
Moderator
-Info-s avatar
Ryssland ljuger och hittar på så mycket i sin propaganda att de har svårt att hålla ihop en sammanhängande berättelse:

Citat:
Kreml får allt svårare att hålla ihop den påhittade berättelsen om kriget och kampen mot ”nazisterna” i Ukraina. Den ryska propagandan är så långt ifrån verkligheten att regimen lanserar nya lögner för att förklara bort sanningen.

När narrativet är helt påhittat blir det inkonsekvent, säger Kateryna Boyko, doktorand vid Uppsala universitet.

https://www.dn.se/varlden/allt-tydligare-sprickor-i-rysk-propaganda-om-kriget/
Citat:
Kreml får allt svårare att hålla fast vid sin beskrivning av kriget i Ukraina – parallellerna till Sovjets ”stora fosterländska krig” haltar, motgångarna blir allt svårare att dölja och Wagnerledaren Jevgenij Prigozjin har öppet ifrågasatt om det finns några nazister i Ukraina.

– Generellt så är det en förutsättning för att lyckas med sådan här propaganda att man kontrollerar informationsflödet. Men det är svårt att stänga av med hela världen och när det kommer fram motstridande fakta måste den bemötas, säger Orla Vigsø, professor i medie- och kommunikationsvetenskap på Göteborgs universitet.

– Propaganda måste vara baserat på någon sanning. Kreml har talat om att de ska denazifiera Ukraina, sedan att hotet kommer från Nato och att Ukraina försöker bygga kärnvapen. Narrativet är helt påhittat och då blir det inkonsekvent, säger Kateryna Boyko, doktorand vid institutionen för informatik och media samt Institutet för Rysslands- och Eurasienstudier på Uppsala universitet.

Den ukrainska propagandan befinner sig närmare sanningen:

Citat:
Även Ukraina använder sig av propaganda och målar upp bilden av modiga och lojala ukrainare som försvarar sitt land mot ryska soldater som lurats in i kriget, saknar utbildning eller ger upp utan motstånd. Den ukrainska propagandan är, till skillnad från den ryska, relativt nära sanningen. Det gör den lätt att upprätthålla.

– Det är en väldigt robust och stringent berättelse. Och det är inte bara staten som upprätthåller den, den sprids och förstärks av organisationer och av folket självt. Berättelsen tvingas inte på någon utan har växt fram närmast naturligt, säger Kateryna Boyko.
Citera
2023-04-25, 00:27
Medlem
Citat:
Det är ju bara spekulationer, men historiskt sett så säljer fransmännen till alla som bara kan betala. Det är mitt första pick..

Sen så lämnar jag det hela. Hoppas på att det klarnar, för det är en skandal som jag ser det. Men något tongivande land/länder är det frågan om. Annars skulle det ha pekats ut, som med tex Ungern.

..och vilken form av teknologi, varför skriver man inte ut det ?

(får hoppas att sura jänkare läcker ut det till en amerikansk nyhetskanal)

Det var du som genom upplysning pekade på länder SNAP. Jag undrade bara vilka det var du fortifikerade i din tanke. Ungern är en utav de självklara och under utredning, men du menar på att där är fler, så din tanke är intressant. Vilka?
Citera
2023-04-25, 00:30
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Det var du som genom upplysning pekade på länder SNAP. Jag undrade bara vilka det var du fortifikerade i din tanke. Ungern är en utav de självklara och under utredning, men du menar på att där är fler, så din tanke är intressant. Vilka?

Tills nu har jag enbart pekat ut Frankrike som misstänkt. Inte andra..., se igen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in