2023-04-16, 00:05
Medlem
Gv1875s avatar
Härligt Kalmar! Nu vill jag se Halmstad vinna mot Djurgården!
Citera
2023-04-16, 00:15
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Fast trazkes bisarrt höga svansföring har jag inte sett något liknande av i de svenska fotbollstrådarna sedan JeppeSSK härjade runt här.
Vill han utmåla de som tidernas bästa lag i svensk historia får han också brösta vilken fruktansvärt stor fiaskoinsats det är när de tappar poäng, ffa hemma mot Kalmar.

Jag har sett något liknande, dig i fjol. Häcken-supportrarna har all rätt att vara euforiska och kaxiga då man faktiskt manglade Allsvenskan förra säsongen och är ett av favoritlagen att ta hem det i år oaktat dagens missräkning. Vi ska inte förglömma hur högljudda ni Bajenfans var efter 5 inledande segrar 2022, pratet om serieledare och serieledar-tischor lät inte vänta på sig efter storartade vinster mot Helsingborg, Sundsvall & Sirius.

Du satt ju själv och gjorde kvällsquiz i kölvattnet av Bajens framgångar:

TrogenHammarby:

Citat:
Kvällsquiz!
Fråga 1: Vilket lag har gjort flest mål i årets allsvenska?
Fråga 2: Vilket lag har släppt in minst antal mål i årets allsvenska?
Fråga 3: Vilket lag spelar cupfinal på torsdag och kan vid seger där ta rekordet på flest antal segrar i rad i cupen?

(FB) En ny jävla säsong... - Allsvenskan 2022

Du var till och med så ödmjuk att du tog hem Cup-guldet i förskott:

TrogenHammarby:

Citat:
På torsdag vinner vi cupen för andra året i rad. Men visst.

Du var en av bajarna med bisarrt hög svansföring här förra året. Skillnaden mellan dig och Trazke är att hans lag vann Allsvenskan, det gjorde inte ditt lag, så du är fel person att peka finger för något du själv varit skyldig till. Jag vill inte ens tänka på hur jävla outhärdligt det skulle vara att hänga här om Bajen vunnit SM-guldet 2022.
Citera
2023-04-16, 00:47
Medlem
Ziccco3s avatar
Ja, ja, bajen……..

Idag ska ni få åka på era luftmadrasser och röka.

Gnaget manglar!
Citera
2023-04-16, 07:26
Medlem
BarryHatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
https://www.aftonbladet.se/sportblad...-i-allsvenskan

Varför är det så få i fotbollsvärlden som vågar lyfta problemet med fastande spelare? Att vara fotbollsspelare är ingen mänsklig rättighet. Fotbollsklubbar kan skriva in i princip vad som helst i ett kontrakt men ingen vågar skriva in att den som hoppar över maten under matchdag bryter mot avtalet. Resonemanget stör mig lite. Om gud är det viktigaste i ditt liv, låt gud betala din lön.
I AIK:s fall är det ju intressant också av den anledningen att samtidigt som de har problem med att spelare som bör äta fastar så sitter påläggskalven JG, som borde fasta, på läktaren för att han inte slutar äta.
Citera
2023-04-16, 08:00
Medlem
Pancevs avatar
Skönt att du är inne o svingar tillbaka efter en tung torsk Trazke.

Vissa andra var ju tysta i dagar efter 3-1 på Hisingen.

Du håller fanan högt o försvarar den med heder.
Citera
2023-04-16, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Jag har sett något liknande, dig i fjol. Häcken-supportrarna har all rätt att vara euforiska och kaxiga då man faktiskt manglade Allsvenskan förra säsongen och är ett av favoritlagen att ta hem det i år oaktat dagens missräkning. Vi ska inte förglömma hur högljudda ni Bajenfans var efter 5 inledande segrar 2022, pratet om serieledare och serieledar-tischor lät inte vänta på sig efter storartade vinster mot Helsingborg, Sundsvall & Sirius.

TrogenHammarby:

TrogenHammarby:

Du var en av bajarna med bisarrt hög svansföring här förra året. Skillnaden mellan dig och Trazke är att hans lag vann Allsvenskan, det gjorde inte ditt lag, så du är fel person att peka finger för något du själv varit skyldig till. Jag vill inte ens tänka på hur jävla outhärdligt det skulle vara att hänga här om Bajen vunnit SM-guldet 2022.

Sådär dryg är jag bara här på Flashback, men det är också till 90% med glimten i ögat. Pratet om serieledartröjor efter fem omgångar är en referens till att antagonister forfarande pratar om att vi tryckte serieledartröjor 2018, utan att förstå att det även då var att driva med oss själva.

Att trazke drygar sig vid vunnet sm-guld är fullt naturligt men det har pågått så lång tid att han genuint verkar tro att Häckens mittfält är allsvenskans bästa någonsin etc. - det fanns nog ingen bajare som allvarligt trodde att vi var oslagbara efter fem raka vinster 2022.
Citera
2023-04-16, 08:16
Medlem
GrytjaMennakandFyts avatar
Gott att tugget är tillbaka. Snart blir mer krissnack med Göteborg och Aik. Ni yngre, vänligen observera att lite säkrare trender observeras först efter omgång 5 då de allra flesta mött både lag i botten och toppen. Med det sagt är KFF på väg mot den bästa säsongsinledningen sedan 2008!
Citera
2023-04-16, 08:57
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
https://www.aftonbladet.se/sportblad...-i-allsvenskan

Varför är det så få i fotbollsvärlden som vågar lyfta problemet med fastande spelare? Att vara fotbollsspelare är ingen mänsklig rättighet. Fotbollsklubbar kan skriva in i princip vad som helst i ett kontrakt men ingen vågar skriva in att den som hoppar över maten under matchdag bryter mot avtalet. Resonemanget stör mig lite. Om gud är det viktigaste i ditt liv, låt gud betala din lön.

Förstår vad du menar men det råder religionsfrihet vilket gör att man enkelt kan komma runt det, lycka till att vinna något i rätten. Man får göra som Nantes tränare har gjort denna säsong, de som bryter fastan på matchdagen får lira, de som inte gör det får inte det, simpelt egentligen. De har fem spelare som fastar, fyra har fogat sig efter regeln, den femte gör inte det och får således inte spela.

Sedan vilka kan tänkas vara fastande i AIK och som är givna startspelare, Hussein, Magashy och Haliti(kanske)? Fattar inte heller varför Vincent Thill fastar, trodde inte han var muslim.
Citera
2023-04-16, 09:04
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid

TrogenHammarby:

TrogenHammarby:

Ni går det inte att jämföra ett par inlägg med Trazkes 20-30 st dryga inlägg om dagen i 9 månaders tid, eller?
Alla upplevs lite störiga när deras lag går bra, men Trazke har ju gjort sig själv till ett konstprojekt med sitt eviga jävla spammande om hur oslagbara Häcken kommer vara 2023.
Man måste få peaka honom efter en usel insats hemma mot Kalmar utan att hans fanclub skall rida ut i försvar och berätta hur elaka alla är mot honom.
Senast redigerad av se_där... 2023-04-16 kl. 09:07.
Citera
2023-04-16, 09:06
Citat:
Ursprungligen postat av Ziccco3
Ja, ja, bajen……..

Idag ska ni få åka på era luftmadrasser och röka.

Gnaget manglar!
Är det med samma övertygelse du förtäljer detta som när du för en månad sedan berättade att gnaget skulle leka hem serien?
Citera
2023-04-16, 09:07
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Fast varför startar Häcken med Sandberg när Hammar är tillgänglig? Det var ju det som räknades enligt dig? 🤔

Häcken ville inte ta några risker med Hammar då han skadade sig nyligen och inte var helt återställd. Gracia var inte skadad eller ens halvskadad i samband med semifinalen trots att du försökt påskina att han inte kunde spela i den matchen. Du ljuger, tramsar och är allmänt äcklig. Jag tror inte att du är en respekterad medborgare i Växjö.
Citera
2023-04-16, 09:10
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Nu är Uddenäs sjuk också... förlorar vi inte imorgon kommer vi inte förlora någon match i år.

Hoppas verkligen Kamara är fit nog för åtminstone 60 min.

Larsen........Kamara....... Traore

Är fortfarande högsta allsvenska klass trots alla skador. Men vi har inte mycket där bakom imorgon. Sigge Jansson som skrev seniorkontrakt igår har nog varit mest innermittfältare när han spelat hos oss men han ser så kraftfull ut så han funkar nog bra på en kant. Sedan finns gamle Blåvittlegendaren Mikael Nilsson och Louise Karlssons son William. Tror även Dahbo löser en kant. Men vi har alltså bara junisar på bänken i offensiv väg imorgon.

Att tänka på för alla skadeglada deltagare...

Detta var ingen chockartad förlust.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in