Citat:
Jag tror att när JJ bytte advokat till Sangbo*rn läste Sangbo*rn in sig på fallet och läste samtidigt ett rättsutlåtande som Sangbo*rn tolkade som att Tove dött av aspiration av maginnehåll.
[B]Detta meddelade Sangbo*rn Johanna och informerade henne om att hon inte kunde bli dömd för mord - för det var inget mord enligt Sangbo*rn.
Antagligen fick Johanna då också rådet att berätta och erkänna - mord skulle hon i alla fall inte kunna bli dömd för. Det var också då JJ kontaktade utredarna och erkände.
[/b]
Tyvärr misstolkade Clea Sa*born det hela:
1. Clea missade att det var ett preliminärt rättsutlåtande om dödsorsak
2. Clea tolkade de medicinska termerna i obduktionsprotokollet fel och trodde att det fanns maginnehåll i luftvägarna
Därför slåss Clae Sang*born idag så hårt mot obduktionsutlåtandet om dödsorsak - för hon har möjligen gjort bort sig och därmed lurat sin klient.
Precis som MHs advokat missade att bestrida skadeståndet, varför MH dömdes att betala ett högre skadestånd än JJ. Där var dock Clea uppmärksam nog att bestrida de skadeståndskrav som ställdes på JJ.
Jag tror därför inte att JJ ljuger i de övergripande uppgifterna. Tvärt om är det nog MH som tillsammans med sin försvarare försökt lura - och viss mån även lyckats lura - omgivningen att MH är en oskyldig, snäll, rädd medföljare och inget annat.
[B]Detta meddelade Sangbo*rn Johanna och informerade henne om att hon inte kunde bli dömd för mord - för det var inget mord enligt Sangbo*rn.
Antagligen fick Johanna då också rådet att berätta och erkänna - mord skulle hon i alla fall inte kunna bli dömd för. Det var också då JJ kontaktade utredarna och erkände.
[/b]
Tyvärr misstolkade Clea Sa*born det hela:
1. Clea missade att det var ett preliminärt rättsutlåtande om dödsorsak
2. Clea tolkade de medicinska termerna i obduktionsprotokollet fel och trodde att det fanns maginnehåll i luftvägarna
Därför slåss Clae Sang*born idag så hårt mot obduktionsutlåtandet om dödsorsak - för hon har möjligen gjort bort sig och därmed lurat sin klient.
Precis som MHs advokat missade att bestrida skadeståndet, varför MH dömdes att betala ett högre skadestånd än JJ. Där var dock Clea uppmärksam nog att bestrida de skadeståndskrav som ställdes på JJ.
Jag tror därför inte att JJ ljuger i de övergripande uppgifterna. Tvärt om är det nog MH som tillsammans med sin försvarare försökt lura - och viss mån även lyckats lura - omgivningen att MH är en oskyldig, snäll, rädd medföljare och inget annat.
Ja så tror jag också att det ligger till. Detta stämmer fullständigt med att JJ berättar allt just när hon får Clea för att hon inte kunde bli dömd för mord.
Med den dödsorsak vi har tillsammans med JJ:s berättelse så sätter hon sig på livstid för mord rakt upp och ner. Inte skuggan av rimligt tvivel. Så kan inte en advokat råda sin klient.
M:s uppgifter är helt osannolika trots det är det många som tror på hennes uppgifter. Dessutom tycker jag att hennes advokat varit henne behjälplig med sitt sovande som många ju tror på.
Jag tror JJ:s uppgifter ligger väldigt nära sanningen och det är möjligt att det aldrig har stått någon så dyrt att hålla sig så nära sanningen som JJ gör efter hon fått Clea. Misslyckas hon nu med obduktionen så sitter hennes klient på livstid medan klientens kumpan som fått rådet att bara sova sig igenom allt lyckas.
Senast redigerad av why123 2023-04-24 kl. 22:38. Anledning: .
Senast redigerad av why123 2023-04-24 kl. 22:38. Anledning: .