2023-04-24, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Är det medicinskt omöjligt för henne att bära ett barn eller är det ett psykologiskt hinder? Jag förstår inte.
Att bära och föda barn är en väldigt stor ansträngning på människokroppen. Ökad blodmängd och extra arbete för hjärtat tex.
Hon har väl inte sagt vad det rör sig om exakt? Men om jag inte minns fel i dagens avsnitt så lät det som det skulle kunna vara kärlkramp vilket såklart är en riskfaktor i sådana fall.
Citera
2023-04-24, 21:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Skulle tro att hon sagt det också. Men skulle också tro att han är typen som inte tycker det är något som helst problem och kanske inte riktigt har insikt i allt vad det kan innebära med hygien, och att man måste kasta mensskydden någonstans. Män brukar nog inte reflektera över sådant direkt. Jag förstår att hon tycker det är extra jobbigt att bo där just den veckan hon har mens. Det är ju inte direkt då man är mest sugen på närhet heller.

Men en sak jag undrade över, hade han inte en dusch? Är det därför hon går runt och ser ut som att hon inte tvättat och borstat håret? På tal om att inte bry sig om att göra ett bra intryck.
Citera
2023-04-24, 21:12
Medlem
thoughtfuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Jag tror att han var rätt arg egentligen. Både över ”expert-matchningen” och Linas passivt aggressiva pikanden som hon verkade ha kört med hela dagen sedan deras nattliga samtal. Han gick ju in så sårbar och seriös i detta och har matchats med någon som inte vill ha barn och är långtidssjukskriven. Han lär ju ha varit tydlig till de så kallade ”experterna” med att han längtar efter att bilda familj.

Säkert så. Han har varit tydlig på både Tinder och kanske i programmet med vad han vill. Uppenbarligen har han svårt att få det exakt som han vill. Han borde chilla lite så går det kanske bättre!?
Citera
2023-04-24, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Fy vad hemskt att hitta en dejt som bor under dessa fatala primitiva förhållande, som Agust lever i.
Hur fasen kan man stå ut med så läskiga primitiva förhållanden. Inte bättre än om man fått en dejt som bor i ett härbärge i skogen/uteliggare el dylikt.
Det där dasset såg ju mer otrivsamt än det de har i Farmen.
Och de deltagarna behöver bara stå ut ett par veckor.

Värre än Farmen är det eftersom det inte är något torp-idylliskt hus utan endast ett wt-skjul utan något som helst gemytligt allmoge.

Agust. Jag förstår varför dina dejter blivit 100 fail.

Nästan alla kvinnor tänker enligt norm så chansen att hitta en kvinna som vill leva så är som att leta efter en nål i en höstack.

Människor ska själva välja hur de vill leva men om man som man väljer en sådan väg behöver man vara medveten om att det med största sannolikhet också innebär ett liv utan kvinna och barn.
Citera
2023-04-24, 21:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av thoughtful
Säkert så. Han har varit tydlig på både Tinder och kanske i programmet med vad han vill. Uppenbarligen har han svårt att få det exakt som han vill. Han borde chilla lite så går det kanske bättre!?

Hahaha, det är väl bra att han skrivit det på Tinder? Tycker det ser ut som att enbart hans dåliga självkänsla stått ivägen. Exakt och exakt, han vill bilda familj. Hur ska han chilla och när och var, förstår inte rådet?
Citera
2023-04-24, 21:14
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Skulle tro att hon sagt det också. Men skulle också tro att han är typen som inte tycker det är något som helst problem och kanske inte riktigt har insikt i allt vad det kan innebära med hygien, och att man måste kasta mensskydden någonstans. Män brukar nog inte reflektera över sådant direkt. Jag förstår att hon tycker det är extra jobbigt att bo där just den veckan hon har mens. Det är ju inte direkt då man är mest sugen på närhet heller.
Men hur sköter orginal kvinnerna i småhusbyn hygienen? när dom har sina perioder :P Carro ska väl integrereas och bli en i tjejgänget

Då borde Carro ha bett om uppskov att skjuta på inspelningen tills det gått över,
lite som Tjejen som hoppade över gympan (med Goldie Hawn) för att ge det här
äktenskapet en rättvis chans
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-04-24 kl. 21:25.
Citera
2023-04-24, 21:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Nästan alla kvinnor tänker enligt norm så chansen att hitta en kvinna som vill leva så är som att leta efter en nål i en höstack.

Människor ska själva välja hur de vill leva men om man som man väljer en sådan väg behöver man vara medveten om att det med största sannolikhet också innebär ett liv utan kvinna och barn.

Det kanske är jag som har halva bekantskapskretsen i kollektiv osv men vet hur många kvinnor som helst som vill leva enklare, det beror nog på vilka kretsar man rör sig i.
Citera
2023-04-24, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Är det medicinskt omöjligt för henne att bära ett barn eller är det ett psykologiskt hinder? Jag förstår inte.

Hon har efter Covid 19 fått ett hjärtfel. Det är inte helt självklart att hennes kropp klarar en graviditet med ett hjärtfel. Särskilt inte om det är så pass att hon inte klarar att jobba. Vi kanske får fler detaljer om hjärtfelet senare i programmet, eller om hon intervjuas om det. Det är fan inte ett psykologiskt "hinder" att ha ett hjärtfel.
Citera
2023-04-24, 21:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Hon har efter Covid 19 fått ett hjärtfel. Det är inte helt självklart att hennes kropp klarar en graviditet med ett hjärtfel. Särskilt inte om det är så pass att hon inte klarar att jobba. Vi kanske får fler detaljer om hjärtfelet senare i programmet, eller om hon intervjuas om det. Det är fan inte ett psykologiskt "hinder" att ha ett hjärtfel.

Hon beskrev kärlkramp.
Citera
2023-04-24, 21:20
Medlem
thoughtfuls avatar
Citat:
Hahaha, det är väl bra att han skrivit det på Tinder? Tycker det ser ut som att enbart hans dåliga självkänsla stått ivägen. Exakt och exakt, han vill bilda familj. Hur ska han chilla och när och var, förstår inte rådet?

Han skrämmer ju bort människor (läs kvinnor) när de bara ska vara hans mjölkko för att han ska kunna förverkliga sin fixa idé om ett lyckligt liv. Gud kanske vill annat för hans liv här på jorden. Blir ju lite patetiskt på något sätt.
Citera
2023-04-24, 21:21
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Ligger han med mormor också? Mormor skickade Arvid på sex-kurs.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/GMnM34/gift-vid-forsta-ogonkastet-arvids-intima-relation-med-mormor
Tror inte han ligger med mormor. Då hade han väl inte behöv skaffa en fru i tv… Vissa människor är mer fysiska med varandra och öppna om sex. Kan hålla med om att det blir lite mycket kanske men incest? Nix det tror jag inte.
Citera
2023-04-24, 21:26
Medlem
Citat:
Det kanske är jag som har halva bekantskapskretsen i kollektiv osv men vet hur många kvinnor som helst som vill leva enklare, det beror nog på vilka kretsar man rör sig i.

Brukar låta så men när det sedan kommer till kritan fattar de andra beslut.

Det är som alla dessa kvinnor i programmet som efterfrågar en mjuk, snäll och omhändertagande man och när de sedan får det klagar de på utebliven attraktion och väljer bort honom.

Normen för närvarande i Sverige är att vilja leva enklare och miljövänligare. Men samtidigt är normen att ha det bra så då blir det att folk är måna om källsortering, miljöval men som sedan bor fint och åker på semester då och då.

Min fru är likadan. Ständigt prat om miljövänlighet men ingen pushar för utlandsresor och inköp av diverse onödiga ateraljer som hon.

De kvinnor som långt upp i vuxen ålder väljer att leva enkelt på riktigt är i det närmaste obefintliga. Om det ändå sker är det i brist på alternativ
Senast redigerad av Keus 2023-04-24 kl. 21:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in