2023-04-24, 20:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Håller med. Han är snygg, verkar jättetrevlig osv. Men lite klumpigt att inte känna igen situation osv. Sådana saker kan faktiskt bli avgörande i början. Som du skriver är det vanligare bland män, brist på finkänslighet liksom. Nu tror jag iofs kanske att detta kan bero på att han bott ensam länge? Det är lätt att man lägger sig till med vanor som att äta ur kartongen för snabbmat osv. Alltså det gör nog de flesta, men INTE om man är med en person man precis träffat och vill göra ett bra intryck på.

Det där med rapsfältet hade iofs kunnat vara min egen man. Ett rapsfält är nog mest ett rapsfält för honom. Ett fält som ger rapsolja. Själv kan jag diskutera färger, stämningar och hur saker ser ut i oändlighet. Så vi är olika på det sättet. Men man kan inte vara lika i allt. Då just det tycker jag Lina kan ha överseende med. Men däremot borde han försökt anpassa sig lite cg sagt typ ”så gult…” åtminstone.

Håller med om att det inte är trevligt att inte lägga upp maten på tallriken men är övertygad om att det fetade var var skon klämde. Om det är inspelat efter hennes bomb att hon inte vill ha barn samt ändå tror att hon är för sjuk för att vara gravid, och hennes barnsliga hånande om att han inte blev hänförd av ett rapsfält, så tror jag att han där och då vid bordet redan insett att han inte längre var intresserad av att anstränga sig för att göra ett bra intryck. Jag tror inte han ville mer där, innerst inne.
Citera
2023-04-24, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sababa
Det är ju samma sak. Kvinnor med massa ”sjukdomar” som trivs med att gå och pyssla hemma. En kvinna hade aldrig accepterat en sådan lat inställning hos en man.

Vad vet du om hennes situation? Får man en allvarlig sjukdom som gör att man inte kan arbeta är det nog extremt jobbigt, även ekonomiskt. Hon lär nog komma tillbaks till jobbet med tiden men det ska väl anpassas och hon måste kanske hitta ett sätt att förhålla sig till sin sjukdom i arbetet och vardagen. Eller så blir hon frisk med tiden. Jag minns inte ens vad hon hade… Men det har ju definitivt inte något med lathet att göra.
Citera
2023-04-24, 20:55
Medlem
thoughtfuls avatar
Alex har ju haft en Tinderprofil i flera år där han uttryckt att just barn och familj är extremt viktigt så intressant matchning. Men han kanske tycker att det är ett bra tillfälle för efter programmet kommer han antagligen få andra intressenter.
Citera
2023-04-24, 20:56
Medlem
Larasofts avatar
Är skogsmannen sexmissbrukare? De pratar om hans närhetsbehov som ett problem.
Citera
2023-04-24, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thoughtful
Alex har ju haft en Tinderprofil i flera år där han uttryckt att just barn och familj är extremt viktigt så intressant matchning. Men han kanske tycker att det är ett bra tillfälle för efter programmet kommer han antagligen få andra intressenter.

Ja men det lär han nog få om detta inte går vägen.
Citera
2023-04-24, 20:59
Medlem
Arvid vill vara fri och ligga runt. Lina ska finnas där när Arvid kammar noll på krogen. Känns nytt och fräscht. Gissar på att Lina slutar som skåpsupare om hon inte gör slut inom kort.
Citera
2023-04-24, 20:59
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Jaså Carro har men(s) minsann, det är därför hon inte är sugen på August förstås och detta vill hon berätta för hela det feministiskt yrvakna svenska folket att kvinner faktiskt blöder!!
Men varför är hon inte ärlig med det inför August enbart!, det är vad en kille vill höra när hon är på avigt humör för att vi ska slippa ta det personligt

Eller hur August, visst hade du kunnat ta nyheten som en man? (att kvinnor blöder)

Caroline ringer sin bättre hälf (eller bättre kvart, ifall det är flera tjejkompisar)

Porrfrisyren Kalle går i försvar och nu ska hon omprogrameras! för att hitta attraktionen
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-04-24 kl. 21:07.
Citera
2023-04-24, 21:01
Medlem
thoughtfuls avatar
Tycker nog ändå att Alex kunde ha känt in situationen och lagt sin mat på tallriken om man ser att den andre gör detta. Det säger lite om honom som person, my way or no way.
Citera
2023-04-24, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Håller med om att det inte är trevligt att inte lägga upp maten på tallriken men är övertygad om att det fetade var var skon klämde. Om det är inspelat efter hennes bomb att hon inte vill ha barn samt ändå tror att hon är för sjuk för att vara gravid, och hennes barnsliga hånande om att han inte blev hänförd av ett rapsfält, så tror jag att han där och då vid bordet redan insett att han inte längre var intresserad av att anstränga sig för att göra ett bra intryck. Jag tror inte han ville mer där, innerst inne.

Du har nog rätt… jag har själv betett mig så för en herrans massa år sedan när jag var på en dejt där jag plötsligt kände att jag inte var intresserad längre och ville gå hem. Pratade då och betedde mig på alla sätt som kunde vara icke attraktivt för att liksom få honom att tappa intresset. Det kom rätt omedvetet tror jag. Är man intresserad så vill man ju göra ett bra intryck.
Citera
2023-04-24, 21:03
Medlem
thoughtfuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar

Han är som ett obstinat litet barn.
Citera
2023-04-24, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Jaså Carro har men(s) minsann, det är därför hon inte är sugen på August förstås och detta vill hon berätta för hela det feministiskt yrvakna svenska folket att kvinner faktiskt blöder!!
Men varför är hon inte ärlig med det inför August enbart!, det är vad en kille vill höra när hon är på avigt humör för att vi ska slippa ta det personligt

Eller hur August, visst hade du kunnat ta nyheten som en man? (att kvinnor blöder)

Skulle tro att hon sagt det också. Men skulle också tro att han är typen som inte tycker det är något som helst problem och kanske inte riktigt har insikt i allt vad det kan innebära med hygien, och att man måste kasta mensskydden någonstans. Män brukar nog inte reflektera över sådant direkt. Jag förstår att hon tycker det är extra jobbigt att bo där just den veckan hon har mens. Det är ju inte direkt då man är mest sugen på närhet heller.
Citera
2023-04-24, 21:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av thoughtful
Tycker nog ändå att Alex kunde ha känt in situationen och lagt sin mat på tallriken om man ser att den andre gör detta. Det säger lite om honom som person, my way or no way.

Jag tror att han var rätt arg egentligen. Både över ”expert-matchningen” och Linas passivt aggressiva pikanden som hon verkade ha kört med hela dagen sedan deras nattliga samtal. Han gick ju in så sårbar och seriös i detta och har matchats med någon som inte vill ha barn och är långtidssjukskriven. Han lär ju ha varit tydlig till de så kallade ”experterna” med att han längtar efter att bilda familj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in