Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-04-24, 11:37
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Vad har det för betydelse? Tjejpakten kommer ju inte låta honom vinna ändå. De kommer utnyttja honom så länge som det behövs och sedan när han inte behövs längre så kommer de fimpa honom för att uppnå sitt mål om att en tjej ska vinna.
Risken finns för det men ändå en möjlighet att ta sig längre än till sammanslagningen och för att komma dit behöver han bara komma bra överens med de andra som inte har någon vettig pakt för att kunna spräcka tjejpakten.

Citat:
En pakt som bara utnyttjar honom som röstboskap. Vad får dig att tro att de inte kommer att rösta ut honom en gång till? Allt för att en tjej ska vinna. Och efter honom står Sanna på tur då hon är en ursprunglig nordare.
Tack vare lite extra bondande med Sanna har han ju bra förspänt för att få med sig några till och rösta ut en eller ett par av de yngre tjejerna.

När den "tajta" tjejpakten spricker får de svårt att få med sig så många som behövs medan Dennis d.ä. troligtvis har lite lättare att hitta fler bundsförvanter då han inte gjort sig omöjlig med någon.
2023-04-24, 11:56
Medlem
Ja, han lyckades verkligen.

"Möt Södertäljebon Zeki Demir som deltar i årets Robinson
UPPDATERAD 27 MARS 2023PUBLICERAD 25 MARS 2023
Zeki Demir från Södertälje är en av deltagarna i Robinson 2023. Han vill med sin medverkan hitta sina gränser och skapa en bättre syn på Sveriges invandrare."
2023-04-24, 12:00
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badmoessa

Zeki Demir från Södertälje är en av deltagarna i Robinson 2023. Han vill med sin medverkan hitta sina gränser och skapa en bättre syn på Sveriges invandrare."

Derp.

Finns inga som helst ursäkter som rättfärdigar hur han betett sig under hela tiden i Gränslandet.

Hans kvinnosyn var inte mycket att hänga i granen, den heller. Men sånt hänger ju ihop.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sodertalje/mot-sodertaljebon-zeki-demir-som-deltar-i-arets-expedition-robinson
Senast redigerad av Xedome 2023-04-24 kl. 12:08.
2023-04-24, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToboTobbe
Elin har inte varit helt oskyldig. Hon har nog varit rätt duktig på att gå Zeki på nerverna.
Varje gång de ska göra nått så har hon stått i barkunden och väntat på att Zeki ska börja jobba, och när han har börjat så har hon letat fel och kommit med "förslag". Det där såg Christina också när hon sa till henne "men låt honom fixa väggarna så kan vi börja med taket, vad är problemet". Men det ville inte Elin, hon ville hellre stå bredvid Zeki och påpeka alla hans "fel". Det där beteendet hade kunna driva vemsomhelst till vansinne.

Zeki har sagt att det enda han vill är att hon ska låta honom vara men hon har fortsatt gång på gång.
Sen har hon tagit alla nya åt sidan för att få dem emot Zeki och skådespelat att hon är orolig för hans temperament.
Sen verkar Zeki verkligen ha en temperament (vilket han själv också har sagt) men det gör inte Elins beteende mindre fult. Om hon verkligen hade varit orolig för hans temperament så hade hon bara kunnat låtit honom vara.

Med det sagt så tror jag inte Zeki är en ängel att ha att göra med heller, men honom hade man vetat var man hade iallafall medans Elin verkar vara en psyko orm.

2023-04-24, 12:16
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Elin har inte varit helt oskyldig. Hon har nog varit rätt duktig på att gå Zeki på nerverna.
Varje gång de ska göra nått så har hon stått i barkunden och väntat på att Zeki ska börja jobba, och när han har börjat så har hon letat fel och kommit med "förslag". Det där såg Christina också när hon sa till henne "men låt honom fixa väggarna så kan vi börja med taket, vad är problemet". Men det ville inte Elin, hon ville hellre stå bredvid Zeki och påpeka alla hans "fel". Det där beteendet hade kunna driva vemsomhelst till vansinne.

Zeki har sagt att det enda han vill är att hon ska låta honom vara men hon har fortsatt gång på gång.
Sen har hon tagit alla nya åt sidan för att få dem emot Zeki och skådespelat att hon är orolig för hans temperament.
Sen verkar Zeki verkligen ha en temperament (vilket han själv också har sagt) men det gör inte Elins beteende mindre fult. Om hon verkligen hade varit orolig för hans temperament så hade hon bara kunnat låtit honom vara.

Med det sagt så tror jag inte Zeki är en ängel att ha att göra med heller, men honom hade man vetat var man hade iallafall medans Elin verkar vara en psyko orm.

2023-04-24, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Citat:
Ursprungligen postat av Saklartvarta
Faktum återstår att Elins beteende inte är mindre fult för det. Det är hon som har ställt in siktet på honom från dag ett. Ett perfekt offer som hon kan beskylla för att vara både kvinnofientlig och aggressiv samtidigt som hon trycker på alla hans knappar, riktig psyko.
Sen har denna "man" ett ego av ett 5 årigt barn, det är ingen snack om den saken. Men Elins beteende är fortfarande falskt och fult.
Själv hade jag inte velat ha att göra med nån av dem.
2023-04-24, 12:21
Medlem
Timodjin77s avatar
Citat:
Faktum återstår att Elins beteende inte är mindre fult för det. Det är hon som har ställt in siktet på honom från dag ett. Ett perfekt offer som hon kan beskylla för att vara både kvinnofientlig och aggressiv samtidigt som hon trycker på alla hans knappar, riktig psyko.
Sen har denna "man" ett ego av ett 5 årigt barn, det är ingen snack om den saken. Men Elins beteende är fortfarande falskt och fult.

Jag är ledsen men hur jag än jobbar på det (och då gillade jag inte Elin i början) så uppfattar jag knappast något på det viset du gör. Hon verkar helt normal.
2023-04-24, 12:22
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
Citat:
En pakt som bara utnyttjar honom som röstboskap. Vad får dig att tro att de inte kommer att rösta ut honom en gång till? Allt för att en tjej ska vinna. Och efter honom står Sanna på tur då hon är en ursprunglig nordare.

Vad får dig att tro att jag tror att Dennis inte kommer att bli utröstad igen??? Övertolkning? Inte är det något jag skrivit i alla fall.

Sen är det inte alls vad det handlar om utan att det inte finns några alternativ. Chris är med i tjejpakten och unge Dennis hänger i dess utkant. Tanterna avskyr Amanda och tycker att Erik är en fjant och de två sistnaämnda ligger närmast till att ryka i första hand både för att de är måttligt omtyckta och för att de är bra på tävlingar. Dessutom har Chris ställt sig in hos dem. Så vem skulle Dennis d. ä. basera en motpakt på? Oscar kanske, de två vad? Nej Dennis d. ä. hade inget vettigt val annat än att försöka ansluta till tjejpakten även om han vet att sist in först ut gäller. Han kan ju ändå hoppas på immuniteter och vinster, som räddar honom i kritiska lägen.
Senast redigerad av Rinaldo-Montalbano 2023-04-24 kl. 12:43.
2023-04-24, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timodjin77
Jag är ledsen men hur jag än jobbar på det (och då gillade jag inte Elin i början) så uppfattar jag knappast något på det viset du gör. Hon verkar helt normal.
Märkligt..
2023-04-24, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
2023-04-24, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninajahren
Angående gränslandet och regelbrottet:

Jaa så skönt. Äntligen. 🙂🙂
2023-04-24, 13:32
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badmoessa

🤭 😂 Hahahaha lyckades inte riktigt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in