2023-04-23, 23:20
Medlem
Alla verkar ta "spel internationellt" som synonymt för "utlandsproffs". Kan det inte lika gärna vara spel i Champions League eller Europa League etc med sitt svenska klubblag? Nu är kanske aktuell spelare ändå nämnd i tråden så spelar möjligen ingen roll...
Citera
2023-04-23, 23:22
Medlem
Njae... Det är en spelare som spelat utomlands om dom skriver så skulle iallafall jag säga 😎
Citera
2023-04-23, 23:29
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanatz
Infon vi har är alltså att det är en spelare som med meriter från allsvenskan, landslag (framgår dock inte att det måste vara meriter från det svenska landslaget) och utlandsspel. Eftersom mannen anhölls enligt Aftonbladet på lördagen så borde det innebära att exempelvis spelarna i Djurgården eller IFK Göteborg som spelade eller satt på bänken under matchen idag inte är aktuella. Om jag utgår ifrån Stockholmslagen och spelare som har gjort minst 1 A-landslagsmatch så borde följande spelare vara aktuella:

AIK: Kristoffer Nordfeldt , Alexander Milosevic, Sotirios Papagiannopoulos , Omar Faraj,
Jimmy Durmaz och John Guidetti
BP: Oscar Linnér och André Calisir
Hammarby: Tesfaldet Tekie (men troligtvis inte han eftersom spelaren blev anhållen på dagtid och Tekie spelade mot Varberg i en match som började 15:00)
Djurgården: Jacob Widell Zetterström

Jag har säkert missat någon/några och om spelare med meriter i landslagen även gäller spel på ungdomsnivå är det ännu fler spelare som stämmer in på beskrivningen. Det är inte speciellt långt från Uppsala så spelare i Sirius kan säkert också stämma in på beskrivningen. Det kan ju också vara någon spelare från Sthlm som spelar i något annat allsvenskt lag och som då och då åker hem och att dessa händelser har skett under dessa resor. Man kan slutligen fråga sig om spelare som exempelvis Omarj Faraj och André Calisir verkligen kan kallas för stjärnor, men med Sportbladet vet man aldrig. Svårt att gissa här och nu med andra ord, men det känns som om mer info borde sippra fram.

Guidetti kan ni avskriva. Han var hemma igårkväll på kvällen med vänner o sambon.
Citera
2023-04-23, 23:30
Medlem
Nyfikenpalasts avatar
GM en som varit I blåsväder förut, när han var i Hammarby.
Mohanad Jeahze
https://www.hammarbyfotboll.se/aktue...ohanad-jeahze/
Citera
2023-04-23, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakahemma
Njae... Det är en spelare som spelat utomlands om dom skriver så skulle iallafall jag säga 😎

Alla turneringar av UEFA och FIFA skulle jag anse som "spelat internationellt".
Citera
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RunkarMedVargar
Kan det vara John Baguetti? Han verkar ju ha svåra aggressionsproblem!
Ja det är John Spaghetti
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanatz
Infon vi har är alltså att det är en spelare som med meriter från allsvenskan, landslag (framgår dock inte att det måste vara meriter från det svenska landslaget) och utlandsspel. Eftersom mannen anhölls enligt Aftonbladet på lördagen så borde det innebära att exempelvis spelarna i Djurgården eller IFK Göteborg som spelade eller satt på bänken under matchen idag inte är aktuella. Om jag utgår ifrån Stockholmslagen och spelare som har gjort minst 1 A-landslagsmatch så borde följande spelare vara aktuella:

AIK: Kristoffer Nordfeldt , Alexander Milosevic, Sotirios Papagiannopoulos , Omar Faraj,
Jimmy Durmaz och John Guidetti
BP: Oscar Linnér och André Calisir
Hammarby: Tesfaldet Tekie (men troligtvis inte han eftersom spelaren blev anhållen på dagtid och Tekie spelade mot Varberg i en match som började 15:00)
Djurgården: Jacob Widell Zetterström

Jag har säkert missat någon/några och om spelare med meriter i landslagen även gäller spel på ungdomsnivå är det ännu fler spelare som stämmer in på beskrivningen. Det är inte speciellt långt från Uppsala så spelare i Sirius kan säkert också stämma in på beskrivningen. Det kan ju också vara någon spelare från Sthlm som spelar i något annat allsvenskt lag och som då och då åker hem och att dessa händelser har skett under dessa resor. Man kan slutligen fråga sig om spelare som exempelvis Omarj Faraj och André Calisir verkligen kan kallas för stjärnor, men med Sportbladet vet man aldrig. Svårt att gissa här och nu med andra ord, men det känns som om mer info borde sippra fram.

Så mangnus Eriksson som spelat i usa och i a landslaget är inte aktuell?
Marcus Danielson, Kina och landslaget?
Måste det va en aktiv spelare? Kennedy har dessa meriter också. Mellberg med. Finns många, Johan Mjällby tex också.

Jag tror dock mer på MJ, då han sågs ute i nattlivet i fredags. Gripen på lördagen stämmer ju hyfsat bra in på det med.
Senast redigerad av Jour-nalisten 2023-04-23 kl. 23:43.
Citera
2023-04-24, 00:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av forstpoplats
Brottet ska ha skett mot en nära anhörig enligt:
https://www.krimfup.se/articles/sven...ndel-pa-hotell

Han måste ha ”bankat” på frugan / tjejen.
Vilka spelare har fru ?
Bor i Stockholm
Har spelat i landslaget tidigare
Spelar i Stockholm för tillfället ?
Citera
2023-04-24, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpalast
GM en som varit I blåsväder förut, när han var i Hammarby.
Mohanad Jeahze
https://www.hammarbyfotboll.se/aktue...ohanad-jeahze/

O hur vet du att det är han som är GM??
Förutom att han är nämnd här i tråden som Eventuellt möjlig GM så finns inget här iaf som bekräftar det.
Citera
2023-04-24, 00:45
Medlem
Nyfikenpalasts avatar
hur vet du att det är han som är GM??
Förutom att han är nämnd här i tråden som Eventuellt möjlig GM så finns inget här iaf som bekräftar det.

Det är Mohanad Jeahze. För att jag fått det bekräftat.
Senast redigerad av Nyfikenpalast 2023-04-24 kl. 00:50.
Citera
2023-04-24, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpalast
Det är han!

Vet inte om jag va otydlig…. Men HUR vet du det? Vad har du som bekräftar detta? Djungeltrumman?
Citera
2023-04-24, 01:40
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Alla verkar ta "spel internationellt" som synonymt för "utlandsproffs". Kan det inte lika gärna vara spel i Champions League eller Europa League etc med sitt svenska klubblag? Nu är kanske aktuell spelare ändå nämnd i tråden så spelar möjligen ingen roll...

Det är exakt vad det betyder för folk som inte lider av grav autism och läser allt bokstavligen. När de formulerar sig så handlar det som spelare som tillhört klubbar utomlands och inte spelare som någonsin spelat en match med sin svenska klubb utanför Sveriges gränser.

Med den logiken så har varenda halvproffs som lirat en träningsmatch mot Mariehamn på Åland ”spelat internationellt”.

Självklart handlar det om någon med meriter från en klubb utomlands, hur känd eller obskyr den klubben må vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in