Citat:
Ursprungligen postat av
Fiffiniffi
Stopp. Du skrev "det ÄR långt ifrån tillräckligt bevisat för en fällande dom i HR". Utan några som helst nyanserande beskrivningar eller tillägg. Det, min lille vän, är ett tvärsäkert uttalande. Stå för det.
Lite pinsamt att du attackerar mig för att jag uttrycker säkerhet med tydliga motiveringar men inte vågar bemöta motiveringarna...samtidigt som du själv inte ens vågar stå för dina egna säkra uttalanden

Att du inte förstår skillnaden på fakta och en åsikt visste vi redan. Du behöver inte göra dig själv till mer åtlöje än du redan gjort.
Vilken dom HR kommer att avkunna vet vi inte, men det är min åsikt att den bevisning som finns inte ÄR tillräcklig för en fällande dom i HR. Men du fattar fortfarande ingenting, eller hur.
Jag har tidigare skrivit det omvända vad gäller tingsrätten. Nämligen att tingsrätten mycket väl kan fälla på den bevisning som finns, eftersom tingsrätten är rätt mycket av ett lotteri och ofta dömer på känslor snarare än fakta (det där senare var alltså återigen en åsikt, ifall du inte fattade det). Tingsrätten gjorde också det, så på den punkten fick jag rätt. Du ska få se, även om du aldrig kommer att förstå det, att jag kommer att få rätt även vad gäller hovrättens dom.