2023-04-23, 21:17
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det kommer säkert att bli en kraftig sänkning av straffen, framför allt när det gäller M.
Jag kan förstå om de anhöriga vill ha en mer kännbar påföljd. Men rätt skall vara rätt och att spärra in två unga kvinnor på livstid är en utomordentligt dålig investering ur skattebetalarnas perspektiv.
För egen del så skiter jag högaktningsfullt i att det handlar om Unga och att det är Kvinnor.

Det har begåtts ett Mord, så det enda jag kan hålla med dig om är att Rätt ska vara Rätt.

Det finns inget giltigt skäl att det ska "rabatteras" något ÖHT. det är dom själva som försatt sig
i situationen.

Det kan inte skyllas på Ungt,Kvinnligt Oförstånd.
Citera
2023-04-23, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Clownen här är du, som inte ens förstår att det inte här ett "tvärsäkert" uttalande, utan en åsikt.

Det är min åsikt. Det står dig fritt att ha en annan. Så kan vi se när domen kommer vem som är en clown. Men då har du förmodligen redan sprungit och gömt dig i någon kloak för länge sedan.

Inte för att vara den, men domen har redan kommit.

Hovrätten dömer ingen.
De ändrar eller fastställer redan tidigare utfärdad dom.
Citera
2023-04-23, 21:19
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Clownen här är du, som inte ens förstår att det inte här ett "tvärsäkert" uttalande, utan en åsikt.

Stopp. Du skrev "det ÄR långt ifrån tillräckligt bevisat för en fällande dom i HR". Utan några som helst nyanserande beskrivningar eller tillägg. Det, min lille vän, är ett tvärsäkert uttalande. Stå för det.

Lite pinsamt att du attackerar mig för att jag uttrycker säkerhet med tydliga motiveringar men inte vågar bemöta motiveringarna...samtidigt som du själv inte ens vågar stå för dina egna säkra uttalanden
Citera
2023-04-23, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Men enligt Fup och obduktionen så är det etanol som påträffats i urinen. 1, 9 promille . Så T har varit redlös
Googla på etanol efter döden
Citera
2023-04-23, 21:22
Medlem
WallabeJoys avatar
https://www.expressen.se/nyheter/gw-om-tove-domen--18-aringen-frikanns-/

Bara att lyssna på klippet längst ner på Majas hör man ju lögnen.

Edit: Lögnerna..
Citera
2023-04-23, 21:22
Medlem
Citat:
Det kommer säkert att bli en kraftig sänkning av straffen, framför allt när det gäller M.
Jag kan förstå om de anhöriga vill ha en mer kännbar påföljd. Men rätt skall vara rätt och att spärra in två unga kvinnor på livstid är en utomordentligt dålig investering ur skattebetalarnas perspektiv.

Skit i vad det kostar, skattebetalarna vill väl inte ha ett sådant psykfall som Johanna ute på gatorna.
Citera
2023-04-23, 21:23
Medlem
Citat:
GW brukar alltid basera sina åsikter på statistik. Han har väl kollat på liknanade fall och vilka straff de har renderat i. GW tillhör inte direkt den hårda staffskolan utan håller väl sig till traditionell socialdemokratisk praxis.

Det gör han. Och därför kom han snett in i detta fall redan första veckan. Han har inte haft många rätt och borde slutat kommentera fallet när det framgick att det inte fanns någon manlig gm. Tyvärr har han väldigt svårt att erkänna dom få gånger han har fel.

Rent statistiskt skulle detta mordet inte kunna ske så därför får GW inte ihop det.
Citera
Medlem
Citat:
Tove hade 1.9 promille alkohol i urinen är det mycket? Är man redlös då ?

Hittade detta på nätet:

Vid nivåer över 1,5 promille får de flesta människor svårt att hålla balansen.
Googla på etanol efter döden
Citera
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting
Då får du formulera dig bättre. Åsikten är uppenbarligen fel hursomhelst eftersom hon dömdes. Tingsrätten är trots allt inget lotteri.

Citat:
Hoppsa, är du så okunnig, till och med en clown är ju smartare än dig. Jag skrev uttryckligen HR = hovrätten.

Tagga ner nu. dundersnyting menade såklart att hovrätten inte nödvändigtvis gör en radikalt annorlunda tolkning än tingsrätten eftersom tingsrätten inte är ett lotteri. Trodde du att du var smart som skulle sätta dit dundersnyting? Självmål
Citera
2023-04-23, 21:24
Medlem
Citat:
Men enligt Fup och obduktionen så är det etanol som påträffats i urinen. 1, 9 promille . Så T har varit redlös

NEJ, alkoholkoncertrationen har ökat efter att döden inträffat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Och detta gör de genom en .....DOM

Hovrätten utför inte domen....
De ändrar eller fastställer en redan tidigare dom.

Du kan googla dig in på deras sida och läsa själv, finns nog en sida som heter "lättläst".
Citera
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det beror antagligen på att hon och pojkvännen tittat på lgh vid den adressen.
"Mellan klockan 02:45 – 03:05 kopplar Tove Tönnies telefon upp mot olika basstationer och riktningar vilket talar för rörelse."

J tog med sig T:s mobil när hon mötte grannen i trapphuset - går det att räkna ut exakt tid baserat på de data som finns tillgängliga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in