2023-04-23, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaNeShady
Bruden såg ju inte skärskilt snygg ut. Om det där med våldtäkt är sant, så kan jag faktiskt inte begripa hur någon vill knulla grisen. sorry, not sorry

Är du helt efterbliven? Så du tror på riktigt att våldtäkt handlar om att man tycker någon är snygg eller inte??!! Så jävla äcklig människa du är!
Citera
2023-04-23, 15:48
Medlem
Vad jag kan se finns det alltså 2 fågeltorn i området, dom som är röd & gulmärkta på kartan, det rödmärkta är ca 1,2 km från P-plats, om det finns väg eller parkeringsmöjligheter vid det gulmärkta vet jag ej.
https://i.postimg.cc/QxSWPf4T/Hj-lsta.jpg
Citera
2023-04-23, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vafalls09
Det skriker utvecklingstörning om den profilbilden

Ja verkligen.
Citera
2023-04-23, 16:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Vad jag kan se finns det alltså 2 fågeltorn i området, dom som är röd & gulmärkta på kartan, det rödmärkta är ca 1,2 km från P-plats, om det finns väg eller parkeringsmöjligheter vid det gulmärkta vet jag ej.
Vad kan fågeltornen ha för betydelse för händelsen?
Citera
2023-04-23, 16:48
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
det är det ständiga sättet att distansera sig från att mördare kan vara vem som helst i den egna omgivningen.
Inget specifikt utseende återfinns hos dessa mördare, minns de tre välfriserade ynglingarna som kallblodigt mördade den kvinnliga taxiföraren. För ca 20 år sedan..
De tre mördarna var dessutom välfungerande i vanliga fall,men begick kallblodigt uppdragsmord.
Alla ser inte ut som Almedalsmördaren, Teodor.
Ibland finns klara tydliga beteendestörningar men ibland inga tecken alls på mördar-mentalitet.
Nästa gång är det ens bror,pappa el partner som mördar, när det sker förklarar man bort det som orsaker tex depression, kränkning, missbruk el diagnoser.Samma med kvinnliga mördare pang så sker mord..

jag skulle iofs påstå att det finns ett visst samband mellan nämnde teodor och den här bugs. fem piercingar i ansiktet vid 15 års ålder, det skriker självskadebeteende och psykisk ohälsa/diagnos. men som sagt är det inget som går att likställa med potentiell mördare.

de latinamerikanska bröderna ser däremot ordinära ut, utifrån det foto jag sett. sammantaget en ovanlig konstellation
Citera
2023-04-23, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Tre svennar, kollat upp det.
Då får du kolla noggrannare för det är inte svenskar den här gången heller.
Citera
2023-04-23, 16:58
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DammigaNudlar
Vad kan fågeltornen ha för betydelse för händelsen?

Citat:
Den döde mannen ska ha hittats nära fågeltornet i Hjälstaviken.

https://sverigesradio.se/artikel/boe...ar-och-dronare

Nu är iofs den där artikeln några dagar så det kanske t.o.m. var så att han hängde i tornet.
Senast redigerad av halaltarzan 2023-04-23 kl. 17:02.
Citera
2023-04-23, 17:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Tre svennar, kollat upp det.
Finns bilder och namn på dem i tråden... Det är tre latinos och en hen.
Citera
2023-04-23, 17:56
Medlem
Kämpendahls avatar
Om det stämmer att offret hängts är det förmodligen inte frågan om något rån som gått snett. Det handlar troligen mer om någon form av hämnd eller liknande mot taxiföraren. Gissningsvis har han gjort något mot tjejen som gör att de bestämmer sig för att hämnas.

Tusan vet vad han kan ha gjort, men alla vet väl hur taxiförare är? Det är bara att googla "taxiförare" och "våldtäkt" och se hur många träffar ni får.
Citera
2023-04-23, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr

Det vi ”normalt” kallar tornet, är mot gamla E18. Finns sedan sk gömslen. Vid runda ringen finns ingen P. Är prickade stigar. Från Hjälstaby har jag aldrig gått in. Men, man ser runt hela biten. Vid Parnassen finns ett mindre skogsområde.
Citera
2023-04-23, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Om det stämmer att offret hängts är det förmodligen inte frågan om något rån som gått snett. Det handlar troligen mer om någon form av hämnd eller liknande mot taxiföraren. Gissningsvis har han gjort något mot tjejen som gör att de bestämmer sig för att hämnas.

Tusan vet vad han kan ha gjort, men alla vet väl hur taxiförare är? Det är bara att googla "taxiförare" och "våldtäkt" och se hur många träffar ni får.

Stockholms taxi-bil, men troligast är väl att det här gänget inte hade pengar att betala resan
var kanske nån typ av rånmord.
Ingen vet i dagsläget, men de kanske bara var sugna på att bli mördare
såsom det där gänget i Långshyttan.
Dusanka Petrens smålänska mördare kanske var deras förebild.
Så galna ungar, de trodde väl de inte skulle fångas och kanske filmade o skröt över mordet.
Citera
2023-04-23, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jguendorbuln
Ni fattade inte vad han menade, va?

Om man är efterbliven, så är de svenskar.

Tydligen inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in