2023-04-23, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
R har ju redan Krim skriver du.

Det har du missuppfattat! Ryzzarna har annekterat Krim 2014. Det är ju en jävla skillnad. Mot internationell rätt.
Men ordningen är snart återställd.

Ukrainarna kommer snart att återta Krim från det kriminella ryzzland.

Men kan inte Ryssland försvara krim från havet o fartygslandsätta trupper - t ex om o när
U totalspränger krimbron?

Illegal annektering jaa - men R har ju krim (i sin besittning lite som hälare har stöldgods)
Citera
2023-04-23, 13:23
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Jävlar, den där ryssen kommer nog få svårt att återhämta sig.
Jag förstår att man vill ta det säkra före det osäkra när man slåss i skyttegravar men så här i efterhand kan man kanske säga att granaten på slutet var lite onödig?
Det var kanske fler i värnet?
Citera
2023-04-23, 13:24
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Jävlar, den där ryssen kommer nog få svårt att återhämta sig.
Jag förstår att man vill ta det säkra före det osäkra när man slåss i skyttegravar men så här i efterhand kan man kanske säga att granaten på slutet var lite onödig?

Ja han är ingen glad gosse längre. Det kanske fanns flera som tryckte längre in så en granat kan nog skapa dålig stämning.
Citera
2023-04-23, 13:27
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Det var kanske fler i värnet?
Jag tror nog det helt enkelt handlar om ren rutin och praxis.
Jag kör en rambo, drar mig tillbaka och så ger du dom ett flygande påskägg.
Sen kör man helt enkelt på det oavsett om ryssen redan är död.
Citera
2023-04-23, 13:27
Medlem
raskenss avatar
Ny har Kreml börjat sända ut inkallelseorder digitalt. Det går inte längre att smita undan i Ryssland. Ska bli spännande se hur det kommer gå eftersom ingen frivilligt vill bli värvad i Naziryssland.

I Ukraina står 100000tals i kö för att få hjälpa till.

https://www.themoscowtimes.com/2023/04/21/russia-begins-issuing-digital-military-summons-reports-a80902
Citera
2023-04-23, 13:28
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Och för såna som dig är allting glasklart och saknar nyanser. Läser man RT och Sputnik så stämmer det som händer i Ryssland/Ukraina konflikten inte med vad som skrivs i Aftonbladet som ett exempel.
Sanningen är väl en sällsynt gäst när det kommer till krig och konflikter.

För att få en någotsånär klar bild över vad som händer i den här konflikten så bör man läsa flera medier.
Allting i krig är propaganda, det är bara så.
Ingen normal människa läser RT och Sputnik som faktakällor.
Att det finns saker om inte är svartvitt har inget med ditt skitprat att göra.
Citera
2023-04-23, 13:32
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Men kan inte Ryssland försvara krim från havet o fartygslandsätta trupper - t ex om o när
U totalspränger krimbron?

Illegal annektering jaa - men R har ju krim (i sin besittning lite som hälare har stöldgods)

Lyckas Ukraina skära av landvägen till Krim inklusive Kerch bron så kommer Krim att bli mycket svårt att underhålla med både trupp och förnödenheter. Ukraina har tillgång till mycket effektiva sjömålsrobotar, bland annat RBS15, och varje fartyg på väg mot krim är då ett legitimt mål. Ryzzlands logistikförmåga har ju visat sig vara synnerligen usel.

Jag tror Ukraina inleder med att skära av landvägen till Krim och på så sätt strypa tillförseln av förnödenheter - både civila och militära - för att någon vecka senare spränga Kerch bron. Då har man gett de civila ryzzarna på Krim en väg ut och vem vet om det inte blir en massflykt av tvångsrekryterade soldater också den vägen?
Citera
2023-04-23, 13:36
Medlem
Citat:
Och för såna som dig är allting glasklart och saknar nyanser. Läser man RT och Sputnik så stämmer det som händer i Ryssland/Ukraina konflikten inte med vad som skrivs i Aftonbladet som ett exempel.

För att få en någotsånär klar bild över vad som händer i den här konflikten så bör man läsa flera medier.

Allt är kristallklart, och det är att inget land under det tjugoförsta århundradet lagligen för ett krig av territoriellt imperialistiskt angrepp oavsett vad RT eller Sputnik säger – det är allt du och alla andra behöver veta – det är så det är.
Citera
2023-04-23, 13:43
Medlem
Citat:
Det är USA som tvingat in Europa i detta krig. När kriget startade kunde Tyskland tänka sig ställa upp med 5000 skyddshjälmar. De Nordiska länderna däribland Sverige höll en låg profil och ville inte blanda sig i. Det enda Europeiska landet som varit pådrivande är Polen som har ett eget intresse i konfliken då de sneglar på att ta tillbaka de västra delarna av Ukraina.
England har också varit drivande men dom tillhör den anglosaxiska sfären och inte EU. Sen en sak till, vad är ett krig utan en Engelsman. Så fort det vankas krig så nog fan är Engelsmännen där och rotar. Landet har en historia av kolonialmakt.

Nej, det var Ryssland som frivilligt invaderade Ukraina motiverat av att deras galne diktator ville erövra landet.
Citera
2023-04-23, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Det sjuka är att Ukraina fortfarande låter gasen strömma genom Ukraina från Ryssland till Eu och får betalt av Ryssland för det. Sedan fylls Rysslands krigskassa på av länderna som köper gas.

Det är nog viktiga pengar för Ukraina. Pengar luktar inte (i vart fall inte mina) och det är väl ett gammalt avtal.

Men hur får Ukraina pengarna? Hade dom inte fått några pengar så hade jag som ukrainsk ledare strypt gasen i ledningarna.

Men frågan är intressant och komplex.
Citera
2023-04-23, 13:44
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Ingen normal människa läser RT och Sputnik som faktakällor.
Att det finns saker om inte är svartvitt har inget med ditt skitprat att göra.

Jag har inte skrivit att RT och Sputnik är faktakällor. Alternativ media är bra, eller du kanske inte gillar det?
Citera
2023-04-23, 13:46
Medlem
Citat:

Säkerligen men inget som kommer ifrån rysk propaganda har något med sanning att göra med, oavsett om det handlar om Tjernobyl, Kursk eller invasionen av Urkrania att göra med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in