Citat:
Ursprungligen postat av
Bulten-i-Bo
Du. Du gjorde just det. Oombedd. Det är du som envisas med att sända på repeat. Någon skriver något och du upprepar det som en härold varannan sida i någon slags smutskastningskampanj.
Men det är du som envisas med att dra upp allt istället för att låta det passera.
Ingen har frågat. Ändå sänder du textmassan ovan.
Hur kommer det sig?
Är du ambivalent?
Jag är ombedd att inte svara på dina inlägg.
Jag skriver vilka textmassor jag vill till andra. Det var inte ens till dig ang det du ånyo gnäller över.
Men eftersom du suktar efter min uppmärksamhet ska jag givitvis hålla mig on topic i ämnet sjukskrivning
som du är upphovet till nu.
Varsågod.
LOTTAS SJUKSKRIVNING PGA AKUT LIVSKRIS
13 januari 2016 ringer Lotta till rådgivningen på psykiatrimottagningen då hon har en akut krisreaktion.
Hon hänvisas till vårdcentral för krisstöd varav Lotta sjukskrivs via VC.
Lotta ber dock om samtalsstöd via psykiatrimottagningen och hon bokas in via nybesöksteamet.
Lotta har tidigare haft kontakt med psykiatrin pga depressiva besvär samt ångest och behandlats med antidepressiva läkemedel.
Hon har dock inte haft medicinering på över 2 år beskriver läkare.
Sköterskan beskriver i förhör att det var 2013 och gällde nedstämdhet via nåt jobbrelaterat och inte kopplat till relationer.
Diagnosen är anpassningsstörning vilket är benämning på sorg- och krisreaktion.
Initialt är Lotta helt sjukskriven, första sjukskrivningen löper till 7 feb.
5 feb har Lotta tid hos läkare på psykiatrimottagningen pga sänkt grundstötning, konc.svårigheter, orkeslös och matleda.
Hon sjukskrivs helt 8 feb till 14 feb och har samtalsstöd med sjuksköterska.
Återinsättning av SSRI diskuteras.
15 feb till 28 feb har Lotta börjat arbeta 50%.
Lotta valde då att ta ut sparad semester för hon upplevde koncentrationssvårigheter och mådde dåligt. En återgång fungerade inte.
I den här perioden dansar fejkade Helylle-Martin in i hennes liv.
Hon måtte ha varit ett perfekt offer att lägga än rollen som den-lyssnande-vännen inför.
Journalant:
"Känner sig ledsen för att inte kunna hantera sina känslor och ångest, säger att hennes självkänsla är 0."
26 feb till 13 mars är hon helt sjukskriven, besväras främst av ångest som tilltagit.
Sertralin har satts in och dosen höjs.
14 mars till 22 mars, fortsatt hel sjukskrivning.
Mår sen lite bättre efter att dos antidepressiva höjts.
160323-160403 är hon sjukskriven på 75%.
4 april börjar hon arbeta 50% vilket fortlöper till 1 maj.
7 april är hon hos SSK för samtalsstöd och beskriver misshandel för första gången.
"Patienten skäms att berätta att hon den 3 april blev misshandlad"
Han har varit "vän och stöd" i hennes krisreaktion.
"Har blåmärken över hela kroppen."
Är uppskakad, har ej tidigare blivit misshandlad. "
" Patienten arbetar 50%, har orkat med det även sedan misshandeln. "
1 maj kl 20:23 finns ett akutbesök.
" Patienten har blivit misshandlad ett flertal gånger utav en man som hon har känt i c:a tre månader. "
4 maj, sjuksköterska samtalsstöd:
" Mår sämre, har ångest och svårt att känna att hon ska orka med att ha det som hon har det."
"Han har misshandlat henne på nytt. Patienten har knäckta revben, blåmärken över hela kroppen och är rejält uppjagad, rädd, omskakad och kränkt."
"Patienten uttrycker att hon har svårt att orka med situationen som den är och att hon börjat tänka att hon inte vill leva. Har inga konkreta suicidplaner och tankarna är mer av karaktären att hon vill bli av med detta ångestfyllda tillstånd."
11 maj, Sjuksköterska samtalsstöd:
" Patienten är rädd för mannen, försöker hålla låg profil, vågar inte direkt säga att hon ej vill ha kontakt med honom."
Fortsatt sjukskrivning 50%.
Målet var att gå upp i tjänst till 75% men det fungerar inte enligt läkaranteckning 12 maj.
Förnyad sjukskrivning 50% 16 maj till 31 maj.
160323-160403 är Lotta således sjukskriven på 75%.
160404 och fram tills han mördar henne arbetade Lotta 50%.
Våld, hot, kränkningar, stryptag, sparkar och slag haglar under den här perioden.
Med tanke att gå ur den ena livskrisen och rätt in i en ny, är det snarare enastående att hon orkade jobba.
Kanske såg hon det som en ren oas att komma hemifrån angående kontrollfreaket.
Iaf fram till 25 maj - då angriper psykopaten henne med förtal och ringer både hennes chef och den hon hyr lgh av.
Han tålde inte att hon gjort slut.
2 juni. CW, handläggare på frivården:
"Martin sa att han mådde dåligt och att han tagit droger och att det var på grund av att hans flickvän lämnat honom."