2023-04-22, 20:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvadratiskcirkel
Spännande att du missat debatten om ifrågasatta sjukskrivningar, ”ättestupan”, indragen sjukpenning, utförsäkring och hur FK:s egna läkare sätter sig över andra utan att ens träffa patienter för att pressa ohälsotalet och sjukskrivningskostnaderna.
”Man måste vara frisk för att vara sjuk”
Inte ett dugg spännande.
Lika lite spännande som att vissa tror att traumats konstellation är avgörande.
Att det bedöms utifrån om de bor ihop eller har barn.

För att det är inte en fråga som inte tillhör tråden för fem öre.

Däremot bedrövligt hur FK agerar så jag är glad att Lotta inte drabbades.
Senast redigerad av develi 2023-04-22 kl. 20:58.
Citera
2023-04-23, 01:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvadratiskcirkel
Ok. Spännande när du sätter på dig moderatorhatten.
Om det inte har i tråden att göra undrar man ju varför du svamlar om det och ger det ännu mer utrymme?
Mysterious ways..
Det är bulten som dragit upp Lottas sjukskrivning.
Inte jag.
Anser du FK som ättestupa är passande ämne i tråden så rock on - men inte med mig.

De som bekymrar sig över FK, skattebetalarnas lidande utifrån Lotta som samhällsbelastning... Alternativt att Lotta inte var berättigad sjukskrivning och tror att gifta personer med barn har en gräddfil;
kan ju titta på den som verkligen är dyr i drift och utnyttjar systemet.

12 feb är MJ på frivården.
Han träffar nya handläggaren C för första gången.

"J uppbär sjukersättning på grund av psykisk ohälsa, har inget intresse att träffa AF eller delta i någon någon som helst programverksamhet överhuvudtaget anser sig han inte behöva och ej heller kontakt med frivården förutom korta kontrollbesök med anledning av pågående övervakning. "

11 mars, besök frivården.
Han "var på derby och söp sig redlöst berusad"
Nu ska han dricka mindre för han mådde dåligt i flera dar.

"Han uppger att han druckit alkohol 15-20 gånger sedan VF, c:a 5-6 glas åt gången (..) han har inte tagit några droger eller doping preparat."
Han tar bara Imovane till natten.

Sen börjar det bli lite tråkigt åt helylle-psykopaten att bara injicera anabola, sälja kokain på krogen och misshandla kvinnor.

9 maj, besök frivården.
"Han berättar att allt är lugnt, inget särskilt att rapportera.
Ha funderar på att kontakta AF Globen där han redan har upparbetad kontakt då han börjar tröttna på att gå hemma."
Senast redigerad av develi 2023-04-23 kl. 01:55.
Citera
2023-04-23, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Inte jag.
Anser du FK som ättestupa är passande ämne i tråden så rock on - men inte med mig.

De som bekymrar sig över FK, skattebetalarnas lidande utifrån Lotta som samhällsbelastning... Alternativt att Lotta inte var berättigad sjukskrivning och tror att gifta personer med barn har en gräddfil;

"J uppbär sjukersättning på grund av psykisk ohälsa, har inget intresse att träffa AF eller delta i någon någon som helst programverksamhet överhuvudtaget anser sig han inte behöva och ej heller kontakt med frivården förutom korta kontrollbesök med anledning av pågående övervakning. "

"Han uppger att han druckit alkohol 15-20 gånger sedan VF, c:a 5-6 glas åt gången (..) han har inte tagit några droger eller doping preparat."

Sen börjar det bli lite tråkigt åt helylle-psykopaten att bara injicera anabola, sälja kokain på krogen och misshandla kvinnor.

9 maj, besök frivården.
Ha funderar på att kontakta AF Globen där han redan har upparbetad kontakt då han börjar tröttna på att gå hemma."
Jaha, var mördardåren dessutom förtidspensionerad. Det brukar inte anses så attraktivt. Förutom av vissa personer då. Kaka söker maka?
Citera
2023-04-23, 13:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Jaha, var mördardåren dessutom förtidspensionerad. Det brukar inte anses så attraktivt. Förutom av vissa personer då. Kaka söker maka?
Välkommen hit, du kommer nog trivas.
Om sjukpension är en statusfråga, och såtillvida man är penning- och statusfixerad i kärleksfrågor, så är det säkert inte attraktivt.

Att pengar och status är högt upp på dagordningen är märkbart här i tråden;
Lotta som trashig och WT har snudd på hashtagklass.

Men resonemanget kring status fallerar allt som oftast för det är inte värst genomtänkt.
Tex bröstimplantat kan givetvis inte kopplas till status/klass och utifrån kostnad, dvs Lotta som belastning för skattebetalarna, så leder Martin ligan med bred marginal.
Han levde även som en parasit i kappsäck så den jämförelsen är heller inte möjlig ur ett socioekonomiskt perspektiv.

Liknelser och talesätt är ofta katastrofalt dåliga i tråden då Lotta ska försöka jämställas med Martin.

Likt kaka söker maka.

Lotta var sjukskriven pga akut krisreaktion via vårdcentral.
Hon önskar få samtalsstöd via psykiatrin och skrivs i nybesökteam.
Hon bedöms först att kunna handläggas via vårdcentral, men sen sker övertag till psykiatrimottagningen varav bedömning av läkare sker fortlöpande, var 14:e dag.
Däremellan ses samtalskontakter samt besök samtalsstöd via SSK.

Hon är således hjälpsökande pga av akut krisreaktion och inte i närheten av att matcha Martin.
Han presenterar sig som målare btw.
Sjukskriven för magsår.
Senast redigerad av develi 2023-04-23 kl. 13:07.
Citera
2023-04-23, 13:18
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Välkommen hit, du kommer nog trivas.
Om sjukpension är en statusfråga, och såtillvida man är penning- och statusfixerad i kärleksfrågor, så är det säkert inte attraktivt.

Att pengar och status är högt upp på dagordningen är märkbart här i tråden;
Lotta som trashig och WT har snudd på hashtagklass.

Men resonemanget kring status fallerar allt som oftast för det är inte värst genomtänkt.
Tex bröstimplantat kan givetvis inte kopplas till status/klass och utifrån kostnad, dvs Lotta som belastning för skattebetalarna, så leder Martin ligan med bred marginal.
Han levde även som en parasit i kappsäck så den jämförelsen är heller inte möjlig ur ett socioekonomiskt perspektiv.

Liknelser och talesätt är ofta katastrofalt dåliga i tråden då Lotta ska försöka jämställas med Martin.

Likt kaka söker maka.

Lotta var sjukskriven pga akut krisreaktion via vårdcentral.
Hon önskar få samtalsstöd via psykiatrin och skrivs i nybesökteam.
Hon bedöms först att kunna handläggas via vårdcentral, men sen sker övertag till psykiatrimottagningen varav bedömning av läkare sker fortlöpande, var 14:e dag.
Däremellan ses samtalskontakter samt besök samtalsstöd via SSK.

Hon är således hjälpsökande pga av akut krisreaktion och inte i närheten av att matcha Martin.
Han presenterar sig som målare btw.
Sjukskriven för magsår.
Jag skriver inte i tråden, men läser det mesta. Inläggen idag är desamma som för 2-3 år sen. Försök att få det till Lottas eget fel.

Tänkte bara skriva en uppmuntrande rad till dig develi. Jag tror att många med mig tvekar om att skriva i tråden, för att bara bemötas av nonsens och försök att smutskasta mordoffret.

Du gör ett sjuhelvetes jobb!
Citera
2023-04-23, 13:34
Medlem
Citat:
Inte jag.

9 maj, besök frivården.

Nej, det var det inte. Jag besvarade någon.

Men, du vet att du inte är tvingad att svara på alla inlägg?
Speciellt om du anser dem off topic. Och om du då besvarar något som varken är i trådens topic eller topic gällande den du svarar blir det rejält vimsigt.
Citera
2023-04-23, 13:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Jag skriver inte i tråden, men läser det mesta. Inläggen idag är desamma som för 2-3 år sen. Försök att få det till Lottas eget fel.

Tänkte bara skriva en uppmuntrande rad till dig develi. Jag tror att många med mig tvekar om att skriva i tråden, för att bara bemötas av nonsens och försök att smutskasta mordoffret.

Du gör ett sjuhelvetes jobb!
Tack snälla du!

Jo, det är väl som att pissa i motvind men jag vill svara för Lottas skull.

Speciellt rena lögner och definitivt nedtoningen av MJs psykopati.

Rent löjligt hur MJ faller i skymundan och Lotta är huvudfokus för kränkningar, skuldbeläggning, samhälleliga kostnadsfrågor och annat trams.

Vem, vid sina sinnens fulla bruk och utan störningar, sitter och gräver i obduktionsutlåtande för att sen ha en orgie i att framställa Lotta som sekundär och värdelös i samhället?

Det är så absurt att man rent baxnar, man kan bli äcklad av mindre..

Hårförlängning har fått stort fokus som om det vore nåt att ens bry sig om.

"På vänster sida av hjässtaket ses kraftigt blodbesudlat hår, blont, c:a 11 cm, avklippt hår långt inklistrad hårförlängning, sk extensions"

Direkt efter står det följande som normalt folk reagerar på - relaterat till vad MJ gjort och som föranleder beskrivningen:
Angående beskrivning av längd är det mer intressant att notera 30 cm stor tatuering.

Mer korrekt beskrivet 10x30 och tribal i svanken.
Senast redigerad av develi 2023-04-23 kl. 13:45.
Citera
2023-04-23, 15:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Du. Du gjorde just det. Oombedd. Det är du som envisas med att sända på repeat. Någon skriver något och du upprepar det som en härold varannan sida i någon slags smutskastningskampanj.
Men det är du som envisas med att dra upp allt istället för att låta det passera.
Ingen har frågat. Ändå sänder du textmassan ovan.
Hur kommer det sig?
Är du ambivalent?
Jag är ombedd att inte svara på dina inlägg.

Jag skriver vilka textmassor jag vill till andra. Det var inte ens till dig ang det du ånyo gnäller över.

Men eftersom du suktar efter min uppmärksamhet ska jag givitvis hålla mig on topic i ämnet sjukskrivning som du är upphovet till nu.

Varsågod.

LOTTAS SJUKSKRIVNING PGA AKUT LIVSKRIS

13 januari 2016 ringer Lotta till rådgivningen på psykiatrimottagningen då hon har en akut krisreaktion.

Hon hänvisas till vårdcentral för krisstöd varav Lotta sjukskrivs via VC.
Lotta ber dock om samtalsstöd via psykiatrimottagningen och hon bokas in via nybesöksteamet.

Lotta har tidigare haft kontakt med psykiatrin pga depressiva besvär samt ångest och behandlats med antidepressiva läkemedel.
Hon har dock inte haft medicinering på över 2 år beskriver läkare.
Sköterskan beskriver i förhör att det var 2013 och gällde nedstämdhet via nåt jobbrelaterat och inte kopplat till relationer.
Diagnosen är anpassningsstörning vilket är benämning på sorg- och krisreaktion.

Initialt är Lotta helt sjukskriven, första sjukskrivningen löper till 7 feb.

5 feb har Lotta tid hos läkare på psykiatrimottagningen pga sänkt grundstötning, konc.svårigheter, orkeslös och matleda.
Hon sjukskrivs helt 8 feb till 14 feb och har samtalsstöd med sjuksköterska.
Återinsättning av SSRI diskuteras.

15 feb till 28 feb har Lotta börjat arbeta 50%.
Lotta valde då att ta ut sparad semester för hon upplevde koncentrationssvårigheter och mådde dåligt. En återgång fungerade inte.

I den här perioden dansar fejkade Helylle-Martin in i hennes liv.
Hon måtte ha varit ett perfekt offer att lägga än rollen som den-lyssnande-vännen inför.

Journalant:
"Känner sig ledsen för att inte kunna hantera sina känslor och ångest, säger att hennes självkänsla är 0."

26 feb till 13 mars är hon helt sjukskriven, besväras främst av ångest som tilltagit.
Sertralin har satts in och dosen höjs.
14 mars till 22 mars, fortsatt hel sjukskrivning.

Mår sen lite bättre efter att dos antidepressiva höjts.
160323-160403 är hon sjukskriven på 75%.
4 april börjar hon arbeta 50% vilket fortlöper till 1 maj.

7 april är hon hos SSK för samtalsstöd och beskriver misshandel för första gången.

"Patienten skäms att berätta att hon den 3 april blev misshandlad"
Han har varit "vän och stöd" i hennes krisreaktion.

"Har blåmärken över hela kroppen."
Är uppskakad, har ej tidigare blivit misshandlad. "

" Patienten arbetar 50%, har orkat med det även sedan misshandeln.
"

1 maj kl 20:23 finns ett akutbesök.
" Patienten har blivit misshandlad ett flertal gånger utav en man som hon har känt i c:a tre månader. "

4 maj, sjuksköterska samtalsstöd:

" Mår sämre, har ångest och svårt att känna att hon ska orka med att ha det som hon har det."

"Han har misshandlat henne på nytt. Patienten har knäckta revben, blåmärken över hela kroppen och är rejält uppjagad, rädd, omskakad och kränkt."

"Patienten uttrycker att hon har svårt att orka med situationen som den är och att hon börjat tänka att hon inte vill leva. Har inga konkreta suicidplaner och tankarna är mer av karaktären att hon vill bli av med detta ångestfyllda tillstånd."

11 maj, Sjuksköterska samtalsstöd:
" Patienten är rädd för mannen, försöker hålla låg profil, vågar inte direkt säga att hon ej vill ha kontakt med honom."

Fortsatt sjukskrivning 50%.
Målet var att gå upp i tjänst till 75% men det fungerar inte enligt läkaranteckning 12 maj.

Förnyad sjukskrivning 50% 16 maj till 31 maj.

160323-160403 är Lotta således sjukskriven på 75%.
160404 och fram tills han mördar henne arbetade Lotta 50%.

Våld, hot, kränkningar, stryptag, sparkar och slag haglar under den här perioden.

Med tanke att gå ur den ena livskrisen och rätt in i en ny, är det snarare enastående att hon orkade jobba.
Kanske såg hon det som en ren oas att komma hemifrån angående kontrollfreaket.

Iaf fram till 25 maj - då angriper psykopaten henne med förtal och ringer både hennes chef och den hon hyr lgh av.
Han tålde inte att hon gjort slut.

2 juni. CW, handläggare på frivården:
"Martin sa att han mådde dåligt och att han tagit droger och att det var på grund av att hans flickvän lämnat honom."
Senast redigerad av develi 2023-04-23 kl. 15:27.
Citera
2023-04-25, 00:35
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-H

Kaka sökte med stor sannolikhet maka här. LR fann hur som helst honom "attraktiv" trots hans avsaknad av arbete, bostad, bil osv. Till det kan vi tillägga hans 12 år i fängelse plus ett tungt missbruk. Kärleken är blind ibland.

Men var han verkligen förtidspensionerad vid 33 års ålder? Vad hindrade MJ från att arbeta? Han var stor och stark och borde jobba som grovarbetare istället för att misshandla män och kvinnor.

LR måste haft en dålig dag när hon valde att bjuda in honom till sin lilla andrahandsetta trots att han misshandlade en man så svårt 2004 att han avled några månader senare.
Citera
2023-04-25, 09:18
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Hahaha!

En SG:are igen!

Du och SG resonerar verkligen som att sitta på höga hästar vs de läkare som de facto sett Lotta IRL och bedömt att det är befogat med sjukskrivning.

Fast det är sant. Det har varit svårt att bli sjukskriven länge nu, även redan på Lottas tid. Vet du hur svårt det är för en människa med t.ex. diskprotrusion, ischias, lumgoischalgi eller kvarstående foglossningsbesvär med åtföljande konstanta svåra smärtor, och som har ett monotont och tungt kroppsarbete, att få bara 25 procents sjukskrivning..? Det går i princip inte.

Samtidigt kan diverse fnoskiga kvinnor gråta sig till 100 procents sjukskrivning för "relationsproblem" - så att de får mer tid att umgås med sin nye kåkfarar-pojkvän, som inte har något jobb att gå till... Det är inte KLOKT egentligen, att det ska vara så! Det är inte sådant man vill betala skatt till!

Citat:
Inte ett dugg spännande.
Lika lite spännande som att vissa tror att traumats konstellation är avgörande.
Att det bedöms utifrån om de bor ihop eller har barn.

För att det är inte en fråga som inte tillhör tråden för fem öre.

Däremot bedrövligt hur FK agerar så jag är glad att Lotta inte drabbades.

Fast jag som då har gått igenom en skilsmässa med barn, kan berätta att det är just då man skulle BEHÖVA några veckors ledigt med ersättning, så att man kan fixa med allt det praktiska. Ny lägenhet, avbeställa alla abonnemang på el, telefon, bredband, hemförsäkring och fixa nya, ordna adressändring, flytta, köpa felande möbler och husgeråd, inreda, fixa allt med barnens nya skolor och fritis, gå den nya skolvägen tillsammans med barnen så att de lär sig hitta, tjafsa med exet om hur grejor ska delas upp, kanske gå igenom en officiell bodelningsprocess med bodelningsman o.s.v.. Och vara ett stöd för barnen i vardagen naturligvis, tills de har landat i allt det nya.

Att göra slut eller bli dumpad av någon som man inte har barn med och inte ens har bott ihop med, är ju en västanfläkt jämfört med detta. Det är rent omoget att gnälla till sig sjukskrivning för något sådant. Om alla skulle sjukskriva sig när de gjort slut eller någon gjort slut med dem, så skulle samhället inte fungera. Ska man få sjukskriva sig för olycklig, obesvarad kärlek också..? Om man är kär i en skådis på TV-rutan, kanske..? Det är väl klart att ANLEDNINGEN till traumat eller "traumat" måste spela roll! Det handlar ju om allas våra skattepengar, och trovärdigheten för och betalningsviljan till sjukskrivningssystemet.

Jag känner t. ex. en kvinna som förlorade sitt enda barn (pojken dog av analfalytisk chock då han fått i sig nötter som han var allergisk mot, han kvävdes medan hon såg på och de väntade på ambulansen, antihistaminpreparatet och adrenalinsprutan hon gav hjälpte inte, det var fruktansvärt). Hon fick TVÅ VECKORS sjukskrivning, inte mer! Läkaren ansåg att hon skulle må bättre om hon kom in i sina vanliga rutiner, och hade arbetskamrater att umgås med och annat att tänka på. Jag vet inte om det var rätt eller fel resonerat, jag säger inget om det. Men att då mogna kvinnor i 40-årsåldern, kan få sjukskrivning för något tjafs med en snubbe som de inte ens bott ihop med... det är ju inte KLOKT att det ska vara så!
Senast redigerad av Merwinna 2023-04-25 kl. 09:46.
Citera
2023-04-25, 10:34
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast det är sant. Det har varit svårt att bli sjukskriven länge nu, även redan på Lottas tid. Vet du hur svårt det är för en människa med t.ex. diskprotrusion, ischias, lumgoischalgi eller kvarstående foglossningsbesvär med åtföljande konstanta svåra smärtor, och som har ett monotont och tungt kroppsarbete, att få bara 25 procents sjukskrivning..? Det går i princip inte.

Samtidigt kan diverse fnoskiga kvinnor gråta sig till 100 procents sjukskrivning för "relationsproblem" - så att de får mer tid att umgås med sin nye kåkfarar-pojkvän, som inte har något jobb att gå till... Det är inte KLOKT egentligen, att det ska vara så! Det är inte sådant man vill betala skatt till!

Fast jag som då har gått igenom en skilsmässa med barn, kan berätta att det är just då man skulle BEHÖVA några veckors ledigt med ersättning, så att man kan fixa med allt det praktiska. Ny lägenhet, avbeställa alla abonnemang på el, telefon, bredband, hemförsäkring och fixa nya, ordna adressändring, flytta, köpa felande möbler och husgeråd, inreda, fixa allt med barnens nya skolor och fritis, gå den nya skolvägen tillsammans med barnen så att de lär sig hitta, tjafsa med exet om hur grejor ska delas upp, kanske gå igenom en officiell bodelningsprocess med bodelningsman o.s.v.. Och vara ett stöd för barnen i vardagen naturligvis, tills de har landat i allt det nya.

Att göra slut eller bli dumpad av någon som man inte har barn med och inte ens har bott ihop med, är ju en västanfläkt jämfört med detta. Det är rent omoget att gnälla till sig sjukskrivning för något sådant. Om alla skulle sjukskriva sig när de gjort slut eller någon gjort slut med dem, så skulle samhället inte fungera. Ska man få sjukskriva sig för olycklig, obesvarad kärlek också..? Om man är kär i en skådis på TV-rutan, kanske..? Det är väl klart att ANLEDNINGEN till traumat eller "traumat" måste spela roll! Det handlar ju om allas våra skattepengar, och trovärdigheten för och betalningsviljan till sjukskrivningssystemet.

Jag känner t. ex. en kvinna som förlorade sitt enda barn (pojken dog av analfalytisk chock då han fått i sig nötter som han var allergisk mot, han kvävdes medan hon såg på och de väntade på ambulansen, antihistaminpreparatet och adrenalinsprutan hon gav hjälpte inte, det var fruktansvärt). Hon fick TVÅ VECKORS sjukskrivning, inte mer! Läkaren ansåg att hon skulle må bättre om hon kom in i sina vanliga rutiner, och hade arbetskamrater att umgås med och annat att tänka på. Jag vet inte om det var rätt eller fel resonerat, jag säger inget om det. Men att då mogna kvinnor i 40-årsåldern, kan få sjukskrivning för något tjafs med en snubbe som de inte ens bott ihop med... det är ju inte KLOKT att det ska vara så!

Ja, personligen tror jag på att det är nyttigt att komma in i rutiner åtminstone på deltid till att börja med. På arbetet lär de heller knappast förvänta sig och begära att man presterar bra den första tiden. Lotta hade mått bra av att ha annat att göra än tänka på Martin 24/7 och därmed riskera att bli mer och mer beroende och besatt av honom.
Citera
2023-04-25, 11:21
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
Ja, personligen tror jag på att det är nyttigt att komma in i rutiner åtminstone på deltid till att börja med. På arbetet lär de heller knappast förvänta sig och begära att man presterar bra den första tiden. Lotta hade mått bra av att ha annat att göra än tänka på Martin 24/7 och därmed riskera att bli mer och mer beroende och besatt av honom.

Jo, den läkaren som sjukskrev henne slog också in en spik i kistan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in