Citat:
Det finns många, både kvinnor och män, som fått mycket pengar i sin ungdom på annat än smarthet, och som det sedan gått illa för. Ett exempel är Boris Becker, tennisstjärnan som brände sina intjänade pengar, och dömdes till fängelse.
Hoppas givetvis det inte går så illa för Bianca, men det är långt ifrån ett lätt liv hon har framför sig.
Citat:
Jag såg det första programmet, där hon bland annat intervjuade Magnus Uggla och hans dotter Agnes Uggla. Agnes fick jag intrycket av vara både duktig och jordnära, helt annan attityd till rollen som kändisdotter än Bianca, och en normal relation till sin kända förälder, ännu mer till skillnad från Bianca.
Sedan ramlade jag över ett youtube-klipp, med hela eller delar av, vet inte vilket, av en intervju med Björn Ulveaus. Nästan skrämmande dåligt, vissa frågor borde inte fått sändas, och dessutom verkade Bianca uppriktigt förvånad över att det funnits konflikter i ABBA. Möjligt att hon spelar ännu dummare än vad hon är, men särskilt smart är hon garanterat inte, och oavsett vilket kommer det inte att hålla i längden.
Jag är absolut ingen Jante, jag har stor respekt för många framgångsrika personer, både framgångsrika med eller utan framgångsrika föräldrar. IQ och förmögenhet går långt ifrån alltid hand i hand, men det finns extremt få i Sverige som har större förmögenhet men lägre IQ än Bianca.
Möjligt att jag är en fåne, men jag bor inte i en by, utan i huvudstaden. Och är absolut inte superbegåvad, men till skillnad från dig kan jag åtminstone stava till det. Och det skulle jag ändå tro att Bianca också kan. Säger något om den affärsidé hon på något märkligt sätt lyckats med än så länge, vara korkad, och leva på fans som är ännu mer korkade.