Citat:
Ursprungligen postat av
Flugpappa
Det skulle vara intressant att få objektiv fakta om sanningshalten i att Boris Johnson gick in och sa åt Zelensky att bryta fredsförhandlingar i Istanbul. Eller om det var fake news..
Vad som är känt är att Tysklands führer Scholz tillsammans med Frankrikes Macron besökte Zelensky angående fredsförhandlingarna i Istanbul. De två reste tillsammans och pratade med Zelensky. Vad som sas vid det mötet är okänt, och så kommer det att förbli. Dagen efter eller om det var någon till dag så kommer Boris Johnson släntrande till Zelensky för att prata om samma sak. Vad man kan haka upp sig på är att varför reste de inte tillsammans alla tre. Det var ju samma ärende som skulle avhandlas.
Jag spekulerar här nu. Troligtvis så var Scholz och Macron överens om att förhandlingarna i Istanbul var en framkomlig väg till en fred. Både Frankrike och Tyskland har historiska band till Ryssland vilket England inte har. Jag tänker då främst på handel, ekonomi och företagande. Även på det rent personliga planet.
Vad som är sant för den ene kan vara fake news för den andre. Jag har inga synpunkter där.