2023-04-16, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antikristetkukhuve
Sluta innan det går över styr. På dessa två veckor kommer det hinna bli märkbart bättre så då finns det ingen anledning att hoppa på det igen. Du verkar ju inte fast på riktigt så räkna inte med nån jättelång at. Hur sjukt det än låter är benso och opiater bättre om man lider av ångest, än rävgiftet lyrica (ingen uppmaning. Bara ett konstaterande.)

Takk! Jeg tok 1g i dag, og nå har jeg bare 300mg igjen. Tenkte ta 150 mg i morgen og 150 mg tirsdag. Tar ikke ritalin med dette. Det blir bare angst.

Jeg skal aldri bruke dette mer! Bare en gang f.eks for å ruse meg. Men aldri mer.
Citera
2023-04-17, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaenerysGot
Takk! Jeg tok 1g i dag, og nå har jeg bare 300mg igjen. Tenkte ta 150 mg i morgen og 150 mg tirsdag. Tar ikke ritalin med dette. Det blir bare angst.

Jeg skal aldri bruke dette mer! Bare en gang f.eks for å ruse meg. Men aldri mer.

Lyrica är en underbar drog. En av mina favoriter faktiskt. Men vet tyvärr inte om jag nånsin kommer våga röra den igen efter den avtändningen jag haft/har. Läser du i tråden så kan du se att vi alla som fastnat på riktigt har genomlidit helt helvetiska avtändningar. Jag vill dig bara väl genom att säga detta. Så att du slipper lida lika mycket som jag och många andra också gjort. Jag önskar att jag hade lyssnat på uppmaningarna jag fick och slutat när jag hade chansen. Nu väntar några helvetiska månader istället
Citera
2023-04-17, 19:48
Medlem
Kanonklass avatar
Kämpa på allihopa som vill lägga ner med Lyrican. Jag åt ungefär 3 gram om dagen i över 2 år och lyckades sluta CT. Fick lite problem med hjärtat när jag slutade som resulterade i inläggning på sjukhus men det var ingenting som var dödligt direkt.

Bästa är väl att trappa ner. Att ta massa andra substanser för att lindra symptom tror jag bara skjuter upp ATn.

Lycka till allihopa.
Citera
2023-04-17, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonklas
Kämpa på allihopa som vill lägga ner med Lyrican. Jag åt ungefär 3 gram om dagen i över 2 år och lyckades sluta CT. Fick lite problem med hjärtat när jag slutade som resulterade i inläggning på sjukhus men det var ingenting som var dödligt direkt.

Bästa är väl att trappa ner. Att ta massa andra substanser för att lindra symptom tror jag bara skjuter upp ATn.

Lycka till allihopa.

Låter helt fruktansvärt. Hur länge varade din AT? Måste tagit bra många månader innan du var helt återställd?
Citera
2023-04-19, 15:15
Medlem
Vilken helvetes at det här är alltså. Istället för att bli bättre varje dag så känns det snarare som att man blir sämre. Kände mig någorlunda pigg igår och tänkte att det höll på och vända. Då började det "brinna" som fan i magen istället och idag har den känslan varat konstant. Tillsammans med rännskita som fan. Sen att det känns som huden bränns ibland också. Brännande huden/magen och panikångesten är vidrigast tycker jag. Hoppas det inte blir allt för långvarigt. Man läser ju om folk som haft at I flera år. Givetvis intalar ångesten en att man kommer bli en av dom. Dom flesta verkar ju dock någorlunda ok efter 1-2 månader. Vågar inte vara optimistisk så ställer in mig på i alla fall några helvetesmånader.
Citera
2023-04-20, 13:41
Medlem
Israfils avatar
Jag är skeptisk till vissa inlägg så känner manad att dela med mig av erfarenhet.

Denna drogen känns rätt speciell (provat en hel del). Jag har maxdosen 600mg/dagen utskrivet sedans snart två år tillbaka. Kompletterar med en eller flera extra 300mg om dagen då och då.

Jag har provat gå av den tre gånger, enbart i syfte att prova (vill oftast veta hur allt fungerar och påverkar mig). Efter 3-4 dagar så är jag ganska klar i huvudet igen. Första dygnet eller 2 dygnen så är la det rätt jobbigt, svettningar när man sover och allmänt trött, sov mestadels den tiden.

Sen mår man väl inte toppen såklart, men så jävla farligt är det inte i min mening. Absolut hanterbart för mig iallafall. Sista gången var för någon månad sedan, sov typ två dagar, sen tredje dagen var jag klar i huvudet, mest rastlös och allmänt irriterad.

Har bekanta som gått av den med, en som gått på runt 300-600 om dagen i ett år drygt, han beskrev det som ett helvete i en vecka drygt. Så jag vet inte, tror den är väldigt individuell faktiskt. Har en annan bekant som tar den sporadsikt för att döda ångest, utan att bli beroende, kan vara utan i flera veckor med.

Jag fortsätter ta den för den dödar ångest och planar ut mig, och det sköter den gallant. Sen vet jag inte, det dyker upp lyckorus fortfarande när jag tar den, 2x300 samtidigt, men det är väldigt olika hur det ter sig. Sover riktigt gött med.

Första gången jag tog den var la 7x100mg, och då fick man ett riktigt gött rus, inga biverkningar dagen efter. Men sen var det slut på "super" rusen, men fortfarande gött att ta den.

Nackdelarna med den är väl att man planar ut, skrattar inte ofta, och man (jag) kan bli rätt dimmig/dåsig i huvudet. Men i mitt syfta är sistnämnda en anledning till att jag tar den.

I början, typ första månaden, var la det lite fysiska biverkningar, främst lite benskörhet, foten mest.

Skulle vilja säga att drogen påverkar människor rätt olika iallafall. Tycker inte avtändningen är så himla farligt iallafall, tror de flesta kommer över det på en vecka kanske, om man gått på medicinen ett längre tag.

Att det tar månader och (år?) verkar lustigt i min mening. Kan väl kanske tänka mig om man är extremt svag psykiskt, men då är det nog inte bara medicinen som är orsaken.
Citera
2023-04-20, 14:22
Jag tror la nog att de flesta som gått på denna Lyrica fått väldiga obehag vare sig man tar den mot neuropatisk smärta, epilepsi, ångest med mera precis som Läkemedelsverket manar att trappa ner under lång tid och det handlar inte om personer som skulle vara psykiskt svaga vad man nu menar med det ..Det är ju la bara viss procent som sticker ut ur mängden och klarar sig undan allting så starka personer tycker vi..men vem vill vara en stark Psykopat som njuter av att andra lider.
Sådana personer ska man inte lyssna på äns.
Citera
2023-04-21, 11:52
Medlem
Citat:
Lyrica är en underbar drog. En av mina favoriter faktiskt. Men vet tyvärr inte om jag nånsin kommer våga röra den igen efter den avtändningen jag haft/har. Läser du i tråden så kan du se att vi alla som fastnat på riktigt har genomlidit helt helvetiska avtändningar. Jag vill dig bara väl genom att säga detta. Så att du slipper lida lika mycket som jag och många andra också gjort. Jag önskar att jag hade lyssnat på uppmaningarna jag fick och slutat när jag hade chansen. Nu väntar några helvetiska månader istället

Takk! Jeg vil ha litt til, så begynner jeg jobbe igjen så blir det bra <3
Citera
2023-04-21, 11:54
Medlem
Citat:
Sluta innan det går över styr. På dessa två veckor kommer det hinna bli märkbart bättre så då finns det ingen anledning att hoppa på det igen. Du verkar ju inte fast på riktigt så räkna inte med nån jättelång at. Hur sjukt det än låter är benso och opiater bättre om man lider av ångest, än rävgiftet lyrica (ingen uppmaning. Bara ett konstaterande.)

I norge er leger så strenge. Vanskelig / svårt at få benzo från lakare. Idiotar ar dom :/ Skal man leva med ångest og dricka alkohol? Da er det betre at få benzo tycker jag. Men legene vil inte skriva ut :/
Citera
2023-04-21, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonklas

Lycka till allihopa.

Äter man lyrica eller gabapentin så är risken bra mycket högre att man får cancer, håll er borta från dessa preparaten!
Citera
2023-04-23, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Israfil
Jag är skeptisk till vissa inlägg så känner manad att dela med mig av erfarenhet.

Denna drogen känns rätt speciell (provat en hel del). Jag har maxdosen 600mg/dagen utskrivet sedans snart två år tillbaka. Kompletterar med en eller flera extra 300mg om dagen då och då.

Jag har provat gå av den tre gånger, enbart i syfte att prova (vill oftast veta hur allt fungerar och påverkar mig). Efter 3-4 dagar så är jag ganska klar i huvudet igen. Första dygnet eller 2 dygnen så är la det rätt jobbigt, svettningar när man sover och allmänt trött, sov mestadels den tiden.

Sen mår man väl inte toppen såklart, men så jävla farligt är det inte i min mening. Absolut hanterbart för mig iallafall. Sista gången var för någon månad sedan, sov typ två dagar, sen tredje dagen var jag klar i huvudet, mest rastlös och allmänt irriterad.

Har bekanta som gått av den med, en som gått på runt 300-600 om dagen i ett år drygt, han beskrev det som ett helvete i en vecka drygt. Så jag vet inte, tror den är väldigt individuell faktiskt. Har en annan bekant som tar den sporadsikt för att döda ångest, utan att bli beroende, kan vara utan i flera veckor med.

Jag fortsätter ta den för den dödar ångest och planar ut mig, och det sköter den gallant. Sen vet jag inte, det dyker upp lyckorus fortfarande när jag tar den, 2x300 samtidigt, men det är väldigt olika hur det ter sig. Sover riktigt gött med.

Första gången jag tog den var la 7x100mg, och då fick man ett riktigt gött rus, inga biverkningar dagen efter. Men sen var det slut på "super" rusen, men fortfarande gött att ta den.

Nackdelarna med den är väl att man planar ut, skrattar inte ofta, och man (jag) kan bli rätt dimmig/dåsig i huvudet. Men i mitt syfta är sistnämnda en anledning till att jag tar den.

I början, typ första månaden, var la det lite fysiska biverkningar, främst lite benskörhet, foten mest.

Skulle vilja säga att drogen påverkar människor rätt olika iallafall. Tycker inte avtändningen är så himla farligt iallafall, tror de flesta kommer över det på en vecka kanske, om man gått på medicinen ett längre tag.

Att det tar månader och (år?) verkar lustigt i min mening. Kan väl kanske tänka mig om man är extremt svag psykiskt, men då är det nog inte bara medicinen som är orsaken.

Japp lyrica är en väldigt skum medicin på det sättet. Många personer som har gått på så gott som allt (jag inkluderad) kan skriva under på att lyrica är i princip det vidrigaste som finns att gå av. Det finns hela facebook och reddit grupper dedikerade till att stötta varann när man går av medicinen. Flera rapporterar om helt fruktansvärda såväl fysiska som psykiska biverkningar som varar under lång tid. Andra (troligen en minoritet) känner inte mycket alls när dom går av. Tror det har med hur våra hjärnor är uppbyggda. Lyrica påverkar ju nån konstig, specifik receptor i hjärnan. Alla mår nog dåligt när man går av ex heroin, men det här med lyrica verkar individuellt. Tror inte enbart man kan härleda det till huruvida folk är psykiskt svaga/starka eller ej. Vissa fysiska bieffekter är också horribla. Så som att det känns som om huden bränner och fruktansvärda nervsmärtor.
Citera
2023-04-23, 15:00
Kan inte förklara på läkarspråk fullt ut så jag formulerar och ge ett lite förståeligt sätt.

Lyrica påverkar centrala nervsystemet och till skillnad mot andra psykofarmaka inkl narkotiska medel så har lyrica inte så mycket med receptorer dom vanliga exempel dopamin och noradrenalin, seretonin att göra.

Svårförklarligt men det handlar om de känsliga kalciumjoner i hjärnan. Man kan säga som exempel att det påverkar lika på vissa sätt som dom där forsknings kemikalier Pcp, ketamin, cyklohexanon (DMXE),men Lyrica är kontrollerad substans alltså framtagen på ett sätt som inte Pcp substanserna har lyckats med och därmed skillnaden att de är skadliga. De finns studier på att personer fått hjärnskador och motoriken, gångsvårigheter och mycket därtill och nu handlar det ju inte om Pcp heller. Men försök googla det borde stå på nätet någonstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in