Jag är skeptisk till vissa inlägg så känner manad att dela med mig av erfarenhet.
Denna drogen känns rätt speciell (provat en hel del). Jag har maxdosen 600mg/dagen utskrivet sedans snart två år tillbaka. Kompletterar med en eller flera extra 300mg om dagen då och då.
Jag har provat gå av den tre gånger, enbart i syfte att prova (vill oftast veta hur allt fungerar och påverkar mig). Efter 3-4 dagar så är jag ganska klar i huvudet igen. Första dygnet eller 2 dygnen så är la det rätt jobbigt, svettningar när man sover och allmänt trött, sov mestadels den tiden.
Sen mår man väl inte toppen såklart, men så jävla farligt är det inte i min mening. Absolut hanterbart för mig iallafall. Sista gången var för någon månad sedan, sov typ två dagar, sen tredje dagen var jag klar i huvudet, mest rastlös och allmänt irriterad.
Har bekanta som gått av den med, en som gått på runt 300-600 om dagen i ett år drygt, han beskrev det som ett helvete i en vecka drygt. Så jag vet inte, tror den är väldigt individuell faktiskt. Har en annan bekant som tar den sporadsikt för att döda ångest, utan att bli beroende, kan vara utan i flera veckor med.
Jag fortsätter ta den för den dödar ångest och planar ut mig, och det sköter den gallant. Sen vet jag inte, det dyker upp lyckorus fortfarande när jag tar den, 2x300 samtidigt, men det är väldigt olika hur det ter sig. Sover riktigt gött med.
Första gången jag tog den var la 7x100mg, och då fick man ett riktigt gött rus, inga biverkningar dagen efter. Men sen var det slut på "super" rusen, men fortfarande gött att ta den.
Nackdelarna med den är väl att man planar ut, skrattar inte ofta, och man (jag) kan bli rätt dimmig/dåsig i huvudet. Men i mitt syfta är sistnämnda en anledning till att jag tar den.
I början, typ första månaden, var la det lite fysiska biverkningar, främst lite benskörhet, foten mest.
Skulle vilja säga att drogen påverkar människor rätt olika iallafall. Tycker inte avtändningen är så himla farligt iallafall, tror de flesta kommer över det på en vecka kanske, om man gått på medicinen ett längre tag.
Att det tar månader och (år?) verkar lustigt i min mening. Kan väl kanske tänka mig om man är extremt svag psykiskt, men då är det nog inte bara medicinen som är orsaken.