2021-05-27, 17:48
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dyselektrikern
Vad folk ofta verkar glömma/vägrar fatta är att pregabalin tas upp i tarmarna. Blir förbannad när jag fortfarande år 2021 läser om idioter som ska ta det i näsan.

Tarmfloran är av viktig betydelse (och hos knarkare sällan något vidare bra). Alla som provat lyrica nån gång då och då har säkert funderat över nåt liknande som t.ex: "konstigt, jag känner inget på 1200mg idag, men blev jättesvängd på 450mg för nån månad sen.

Think about it..

Verkligen. Pregabalin FUNKAR inte i näsan öht. Läs på om biotillgänglighet innan ni slösar bort preparat helt bara för ni är för lata för att läsa på lite INNAN man inmundigar nya saker.
Citera
2021-05-28, 01:31
Medlem
HUR TIGHT inpå kan man ta lyrica om man tagit tramadol tidigare? Halveringstiden är väl 6h om jag inte missminner mig på tramadol. Ja har endast tagit 200 idag. Tänkte ta lyrica 500mg imon när jag vaknar så då är det typ 16h sen jag tog 200mg tramadol. Tkr det borde va lugnt men vad anser ni?
Citera
2021-05-28, 14:29
Medlem
började med 150mg, kände inte mycket så efter 1h tog ja ytterligare 150. Började känna något men inte tillräckligt. Nu har jag slängt i mig ytterligare 150mg och inväntar resultat. Va typ 3-4 månader sen jag tog lyrica sist. Så något borde jag känna tkr ja??
Citera
2021-05-28, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
började med 150mg, kände inte mycket så efter 1h tog ja ytterligare 150. Började känna något men inte tillräckligt. Nu har jag slängt i mig ytterligare 150mg och inväntar resultat. Va typ 3-4 månader sen jag tog lyrica sist. Så något borde jag känna tkr ja??

Ta det lugnt min vän, det kommer!
Tar oftast upp till två timmar innan effekt och det peakar ofta efter ca 3-4 timmar!
Citera
2021-05-28, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsMelankoli
Ta det lugnt min vän, det kommer!
Tar oftast upp till två timmar innan effekt och det peakar ofta efter ca 3-4 timmar!
okejokej b, ja känner mig jäkligt yr nu bara och lite seg hehe. Som en torrfylla men inte så mkt eurofori och myskänsla som jag förväntade mig :P
Citera
2021-05-30, 22:05
Medlem
Hur funkar lyrica egentligen? Liksom vad är mekanismen som sker i kroppen som står för lyricans effekt? Jag hade för mig att de va serotonin och dopamin hämmande men nu när jag söker runt hittar jag ingen källa som stärker de.. Någon som vet?
Citera
2021-05-31, 17:40
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Citat:

Enligt mig och dom flesta jag känner som använt Pregabalin(Lyrica) är det inte någon speciell mening med påfyllningar. Utan det bästa är att ta den mängd man tänkt sig på en gång. Annars är det iprincip slöseri.

/Mvh
Citera
2021-05-31, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
Enligt mig och dom flesta jag känner som använt Pregabalin(Lyrica) är det inte någon speciell mening med påfyllningar. Utan det bästa är att ta den mängd man tänkt sig på en gång. Annars är det iprincip slöseri.

/Mvh
tack för den infon! Ja har blivit lite nojig pga krampanfall. Men nästagång blir det nog 300mg direkt och bara hålla sig till det. Sista påfyllningen ja gjorde blev ja fett yr på och mådde inte alls särskilt bra :P
Citera
2021-06-01, 00:12
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Citat:
tack för den infon! Ja har blivit lite nojig pga krampanfall. Men nästagång blir det nog 300mg direkt och bara hålla sig till det. Sista påfyllningen ja gjorde blev ja fett yr på och mådde inte alls särskilt bra :P

Har själv en extremt hög tolerans på just Pregabalin och på 300mg så märker jag absolut ingenting. Om jag ska få nåt riktigt rus behöver jag minst inta runt 2500mg men ibland tom mer. Har som mest en gång intagit 6600mg och det svängde på som fasen kan jag säga. Absolut inget att rekommendera om man inte har sådan hög tolerans dock, och även då kan jag erkänna att det var lite väl överdrivet och en del slöseri.

Men toleransen ökar ruskigt fort på Pregabalin, så får du ett skönt rus av endast 3 - 600mg så ska du vara riktigt nöjd och inte inta det för ofta för att hålla toleransnivån i schack.

/Mvh
Senast redigerad av SvarifaxxALaUe 2021-06-01 kl. 00:14.
Citera
2021-06-01, 01:08
Medlem
Citat:
Har själv en extremt hög tolerans på just Pregabalin och på 300mg så märker jag absolut ingenting. Om jag ska få nåt riktigt rus behöver jag minst inta runt 2500mg men ibland tom mer. Har som mest en gång intagit 6600mg och det svängde på som fasen kan jag säga. Absolut inget att rekommendera om man inte har sådan hög tolerans dock, och även då kan jag erkänna att det var lite väl överdrivet och en del slöseri.

Men toleransen ökar ruskigt fort på Pregabalin, så får du ett skönt rus av endast 3 - 600mg så ska du vara riktigt nöjd och inte inta det för ofta för att hålla toleransnivån i schack.

/Mvh
Ja de låter ju som helt sjuka nivåer haha. Tråkigt att det är så för dig. Hoppas toleransen sjunker i framtiden. Har personligen sjukt hög tolerans på tramadol. Men efter ett uppehåll på 5-6 veckor så la de sig något. Visst måste ta 400 för att känna något men då är det inte tal om någon noddning eller nått bara ökat välbefinnande, självförtroende samt eurofori.

Men angående lyrica tar ja sällan det, och kommer hålla det så. Tkr det är en socialdrog och inte särskilt kul att bara ligga i sängen hemma på om tramadol är. Men det är ett bra komplement till tram om man vill ha nån dags paus från det. Nästa gång ja tar lyrre ska ja göra det i samband med ett krök
Citera
2021-06-01, 13:29
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Citat:
Ja de låter ju som helt sjuka nivåer haha. Tråkigt att det är så för dig. Hoppas toleransen sjunker i framtiden. Har personligen sjukt hög tolerans på tramadol. Men efter ett uppehåll på 5-6 veckor så la de sig något. Visst måste ta 400 för att känna något men då är det inte tal om någon noddning eller nått bara ökat välbefinnande, självförtroende samt eurofori.

Men angående lyrica tar ja sällan det, och kommer hålla det så. Tkr det är en socialdrog och inte särskilt kul att bara ligga i sängen hemma på om tramadol är. Men det är ett bra komplement till tram om man vill ha nån dags paus från det. Nästa gång ja tar lyrre ska ja göra det i samband med ett krök

Ja det är rätt skönt att ta tillsammans med alkohol. Brukar öka effekten en hel del. Men bra att du håller det på dessa nivåer då toleransen som sagt skjuter i höjden extremt snabbt vid regelbundna intag.

/Mvh
Citera
2021-06-01, 14:15
Medlem
Citat:
Ja det är rätt skönt att ta tillsammans med alkohol. Brukar öka effekten en hel del. Men bra att du håller det på dessa nivåer då toleransen som sagt skjuter i höjden extremt snabbt vid regelbundna intag.

/Mvh
Ja, redan dagen efter har jag hört att det krävs en ökning av dosen vilket är rätt sjukt. Men ja de tur att jag tar det så sällan som jag gör och nästa gång ska det intas vid ett festligare tillfälle
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in