2023-04-22, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Att det av många tolkats och avhandlats på ett visst sätt här, innebär inte att det är den enda tolkningsmljligheten.
Jag tror på RLs ord om att T kan ha varit medvetandesänkt.

Jag håller med!
Citera
2023-04-22, 23:54
Medlem
Hade Tove möjligen kanske något efternamn? Överallt så står det bara "Tove från Vetlanda" !
Vilket i och för sig hade varit ett fint och minnesvärt efternamn på henne "Tove von Vetlanda"
Citera
2023-04-23, 00:01
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Den är fortfarande hård... Och vadå klämma sina fingrar? Hur fan skulle hon kläma sina fingrar om hon dunkar Toves huvud i golvet...

Seriöst dina hittepå historier för att få MH oskyldig börjar att bli en aningen desperata nu.
Spekulationer runt hur ögonskadan uppkommit har väl inte direkt någon koppling till M, såvida man inte tror att det är M som åstadkommit den.

Testa att sätta tummen I ögat och handen runt huvudet. Då har du övriga fingrar mot bakhuvudet.
Citera
2023-04-23, 00:07
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Spekulationer runt hur ögonskadan uppkommit har väl inte direkt någon koppling till M, såvida man inte tror att det är M som åstadkommit den.

Testa att sätta tummen I ögat och handen runt huvudet. Då har du övriga fingrar mot bakhuvudet.

Jag testa sätta mina tummar på båda mina ögon och mina fingrar nåde ändå inte mitt bakhuvud det är på gränsen till att nå... men knappast så att jag skulle kläma mina fingrar om jag skulle dunka mitt huvud i golvet med dem.

Nu vet jag dock iof inte om vinkeln blir fel heller eftersom man måste vända på handen när man gör på sig själv och tappar nån cm... men du kan fortfarande placera händerna på ett sådant sätt att du fortfarande kan trycka ner tummarna och dunka utan att du klämmer fingrarna
Senast redigerad av nousernameneeded 2023-04-23 kl. 00:11.
Citera
2023-04-23, 00:22
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Jag testa sätta mina tummar på båda mina ögon och mina fingrar nåde ändå inte mitt bakhuvud det är på gränsen till att nå... men knappast så att jag skulle kläma mina fingrar om jag skulle dunka mitt huvud i golvet med dem.

Nu vet jag dock iof inte om vinkeln blir fel heller eftersom man måste vända på handen när man gör på sig själv och tappar nån cm... men du kan fortfarande placera händerna på ett sådant sätt att du fortfarande kan trycka ner tummarna och dunka utan att du klämmer fingrarna
Mina kardor nog större än dina, men mina fingertoppar möts inte heller.

Du får inte full kraft om du inte kan hålla handen intill huvudet.

Strunt samma, det var bara en gissning om hur skadan kunde uppkommit, för att den fanns finns dokumenterat.
Citera
2023-04-23, 00:29
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Mina kardor nog större än dina, men mina fingertoppar möts inte heller.

Du får inte full kraft om du inte kan hålla handen intill huvudet.

Strunt samma, det var bara en gissning om hur skadan kunde uppkommit, för att den fanns finns dokumenterat.

Jag har rätt små händer... men skulle gissa att de är större eller lika stora som JLJs

Så är det men med greppet jag fick så skulle jag ändå kunna åstadkomma signifikant skada genom att trycka tummarn och dunka huvudet mot golvet... men sen är det inget som säger att ögonskadan skulle uppkommit i detta scenario.
Citera
2023-04-23, 00:30
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakkens
Hade Tove möjligen kanske något efternamn? Överallt så står det bara "Tove från Vetlanda" !
Vilket i och för sig hade varit ett fint och minnesvärt efternamn på henne "Tove von Vetlanda"
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)
Citera
2023-04-23, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Håller helt med! Jag tror att J inte kunde förklara bort sitt eget strypgrepp på Tove, men försökte ”förklara det” genom att säga att Tove började och tog ett strypgrepp först.

Om Tove aldrig tog det där strypgreppet så undrar jag också var MH:s händer var eller om de helt enkelt inte behövdes.

MH behövs för att övermanna TT utan att hon klarar att varken göra motstånd eller några ljud ifrån sig. Jag tror inte det stannar vid att hon hållt fast armarna, men minst det.
Citera
2023-04-23, 01:07
Medlem
Citat:

Tönnies är henne efternamn
Citera
2023-04-23, 01:07
Medlem
Citat:

Tove Tönnies info finns på sidan 1 i tråden.
Citera
2023-04-23, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Håller helt med! Jag tror att J inte kunde förklara bort sitt eget strypgrepp på Tove, men försökte ”förklara det” genom att säga att Tove började och tog ett strypgrepp först.

Om Tove aldrig tog det där strypgreppet så undrar jag också var MH:s händer var eller om de helt enkelt inte behövdes.
Jag tror inte heller att T tog strypgrepp på J

Däremot att hon viftade med armar för att ev försöka knuffa bort J
Och det är då M hjälper till att ta tag i armar/händer

Att J säger att T tog strypgrepp är bara för att få till ett eget självförsvar
Citera
2023-04-23, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
MH behövs för att övermanna TT utan att hon klarar att varken göra motstånd eller några ljud ifrån sig. Jag tror inte det stannar vid att hon hållt fast armarna, men minst det.
Precis
minst det
Det var säkert en kamp innan de fick T orörlig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in