2023-04-22, 20:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Här får ni något att tänka på:

Clea ber J att förklara lite runt sms:en mellan henne och My där J säger att nu blockar hon My och ”kontaktar du eller din syster mig fler gånger så kommer det få konsekvenser”.

(Folk undrar ju vad det kan vara för konsekvenser och Clea ska rädda sin klient.)

Johanna förklarar att lämpliga konsekvenser och det hon tänkte när hon skrev så var att aldrig mer bjuda systrarna på sina fester och så.

Vänta nu…hon vill aldrig mer prata med dem och blocka dem från sitt liv och gör de som hon säger (slutar prata med henne) så är de välkomna på hennes fester då?

Hur i helvete kunde ingen ifrågasätta detta? Klart ”konsekvenserna” handlade om något helt andra saker som kanske innehöll handsprit, tändare och något ännu värre.

Ja, här ser man varför man kanske bör ha en advokat som avråder klienten när de kommer med idiot lögner.

Stefan Davidsson försvarre försökte, men Stefan skulle nödvändigtvis, likt narcissister som tror att de är smartare än alla andera, absolut ändå komma med sina lögnaktiga lögner till bevisen/indicierna.

Det de inte förstår, är att det är bättre att håla tyst, än att komma med helt uppbenbara lögner. Det förvärrr situationen.

Jag tror ju att det är Johanna som vill få dessa "förklaringar" presenterade till varje pris, och Clea borde försöka hjälpa sin klient att inse det idiotiska.
Citera
2023-04-22, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
J stoppade på sig Ts mobil när J skulle flytta cykeln. Ts mobil har bara positioneringsdata från Google. Maps? Så den datan är inte finkornig.

Båda ljuger så det står härliga till. Jag tolkar rättegången som att man nöjer sig med att konstatera att M ljuger. Men inte mer specifikt om vad.

Js minne är helt unikt. Hon minns att de hängde av sig ytterkläderna och någon väska. Sedan glömmer hon bort om de var i köket under husesynen. Sen kan hon nästan ordagrant återberätta hela sekvensen i badrummet i rättegången precis som hon sa i förhören. Samtidigt minns hon inte var hon tittade eller hur T såg ut under själva strypningen. Det plingar högt i min BS-detektor.

Ja det är mycket lögner.

Är det rimligt med en husgesyn efter 45 min?

MH är mer trovärdig. Litar på att JJ och TT satt och samtalade i köket och att MH tog en tupplur.

Hade inte MH och JJ festat dagen innan mordet?
Citera
2023-04-22, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Cleas försvar är så tafattigt och korkat så hon lär inte få ner straffet för J

Clea är ett totalt fiasko. Bura in tanten, hon verkar ha grav empatiströning och svåra vanställningssymptom.
Citera
2023-04-22, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Tror det sistnämnda. Hade de bestämt sig runt Nöjet att mörda TT hade de varit smått otroligt naiva att då göra det i JJs lägenhet. För risky, för att låna MHs ord från att annat tillfälle.

Det är det mest logiska. Men jag tror båda bestämde sig för att mörda T når dom stod utanför Nöjet.

Det är risky! Men jag tror att viljan att ha ihjäl T trumfade över förnuftet i det tillfället. J var oerhört kränkt! Jag tror att J som nyligen fått tillgång till sin lägenhet, hade bilen i närheten och M med i matchen kände att hon kunde ro hem det här utan att åka dit.

Hennes nonchalanta och övermodiga beteende efter mordet tyder på att hon hade en övertro till sin egen kapacitet.
Citera
2023-04-22, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja, dom är obekräftade. Finns en bild där T och J har sömma höjd. T har klackar men knappast 20 cm klackar. Tror J är runt 1.75 och väger 70-75 kg.

Du tänker på "finbilderna" där fotografen har jämnar ut längden. Tror inte det har med några skor att göra. J är minst uppemot 20cm längre.
Citera
2023-04-22, 20:41
Medlem
Citat:
Som jag skrev. Det är såklart orimligt att tro att J ska få rabatt för att hon pekar ut M.

Det är J och Clea vi har att göra med här...

JJ kanske trodde det ifall hon angav MH eller ville hon bara jävlas?
Citera
2023-04-22, 20:42
Medlem
Citat:
Du tänker på "finbilderna" där fotografen har jämnar ut längden. Tror inte det har med några skor att göra. J är minst uppemot 20cm längre.

Det är en sommarbild där dom står på gräs. Minns jag rätt ser man J s skor som är utan sula.

Edit. Bilden finns i aktbil 153 sid 213.
Senast redigerad av Heretic77 2023-04-22 kl. 20:51.
Citera
2023-04-22, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Clea är ett totalt fiasko. Bura in tanten, hon verkar ha grav empatiströning och svåra vanställningssymptom.

Hon hade ju ett omöjligt uppdrag från start. Tror däremot att MH hade varit hjälpt av att ha henne som försvarare.
Citera
2023-04-22, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Visst ringde TT A alldeles innan de gick upp till JJ ?
T kanske sa något om att han hade sagt att han inte tyckte det var någon bra idé .
Och JJ då har ryckt mobilen ifrån T .

Jag har väldigt svårt att se att de , tre st unga tjejer på efterfest har suttit och pratat i nästan en timme utan att någon av dem har kollat av sin mobil en enda gång .
Hade de haft trevligt borde det kanske ha hörts nåt högt fylleskratt / skrik .
De hade inte träffats på så länge och hade en återförening . Att inte någon av dem tog en snap , ”kolla vilka som är på efterfest ihop”.
Eller T att hon inte smsade A och skrev att det var trevligt eller att det inte var det.
Nej jag tror nog nästan på J att det hände något direkt när de klev in . Men vad de har gjort mot henne fram till dunsen det vet jag inte .

Kan TT varit fastbunden? Haft munkavle?
Citera
2023-04-22, 20:56
Medlem
Citat:
Ok. Vet du om Samsung Health alltid samlar in data som Hälsa-appen på Iphone eller måste man aktivera appen på något sätt?

Man måste nog göra ett aktivt val i en ny mobil då steg och platsdata är lite integritetskänsligt.

Samsung Health finns förresten även till iPhone. Kopplas då till Hälsa-appens stegräknare. Man kan testa att gunga mobilen lite lätt i handen så ser man hur ”stegen” ökar.

Samsung skriver i appen:

”Antalet steg kan öka oavsiktligt då ett fordon, din hand rör sig eller om du gör det när du sitter på en soffa eller ligger i en säng.”

För att datan ska backupas måste man ha Samsung-konto.
Citera
2023-04-22, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja, båda har spända och konstlade röster i rätten. M släpper lite när hon får frågor som hon inte förstår och frågar ”vad menar du.” Och gråten du nämner blir man äcklad av då jag också uppfattar dom som fejk.

Jag upplever tyvärr ingen äktajet från någon av dom i förhören. Allt är ett skådespel för att komma så lindrigt undan. M s advokat har talat om för M att det är viktigt att rätten förstår att du varit berusat, inte sovit eller ätit på länge. Hennes historia som hon lämnar tror jag hon upprepat i veckor i sitt huvud.

Det tänkte jag också på att hon är så otroligt tydlig med hur mycket hon drack och sådant så att det ska verka rimligare att hon somnar till konstant
Citera
2023-04-22, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfoder
Ikväll står det på Aftonbladet att båda mördarna i Tove fallet stannar i häkte tills fällande dom i hovrätten är kvar. Häktet? Har inte Johanna redan flyttats till anstalt?

Har definitivt läst att hon flyttats till Hinseberg och berättat att hon var livstidsdömd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in