2023-04-22, 20:11
Medlem
Alonens avatar
Carola sa ju om Runar: I Runars värld finns bara tre saker, hat, hot och hämnd!

Den beskrivningen stämmer bra på JJ oxå…
Citera
2023-04-22, 20:14
Medlem
Ikväll står det på Aftonbladet att båda mördarna i Tove fallet stannar i häkte tills fällande dom i hovrätten är kvar. Häktet? Har inte Johanna redan flyttats till anstalt?
Citera
2023-04-22, 20:15
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Tove var 160 cm och 65 kilo.

Johanna är längre, tror inte vi sett uppgifter om hennes exakta längd och vikt. Men bra mycket längre är hon.
Johanna är längre ja, men inte så mycket längre och kraftigare än vad görs gällande i tråden.
Ser man bilder på dem två brevid varandra så skiljer inte längden mer än knappt ett halvt huvud, Tove når med sitt huvud ungefär till Johannas ögonbryn.
Dessutom tränade Tove fotboll och gymmade, så motstånd var hon kapabel till, vilket även Albin vittnade om.
Därmed kan ju teorin om överlägsen styrka förkastas.
Citera
2023-04-22, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
En sak jag tänker på nu. Hade Johanna Toves telefon i fickan hela tiden när de höll på och fraktade henne till bilen?

Tycker de skulle ha ställt mer detaljerade frågor. Som vem öppnade dörren, hängde ni av er kläderna i lägenheten? Såg inte du att Toves skor och jacka var kvar när J åkte till Donken och du var på toan och sedan i köket? Varför använde man sopsäckar innan hon dumpades?

Känns som en lätt match att knäcka Majas lögner bara man orkar gå in i smådetaljer hon berättar och inte berättar.

Lyssnar på Majas förhör nu, låter så sinnesjukt galet att anledningen till att hon inte berättade om bilresan var att när det blir så där mycket så stänger hjärnan av och att hon inte minns. Konstigt att hon mindes då direkt när Johanna berättade att Maja var med. Sedan inte med. Och sedan med igen.

Lögnhalsar båda två.

J stoppade på sig Ts mobil när J skulle flytta cykeln. Ts mobil har bara positioneringsdata från Google. Maps? Så den datan är inte finkornig.

Båda ljuger så det står härliga till. Jag tolkar rättegången som att man nöjer sig med att konstatera att M ljuger. Men inte mer specifikt om vad.

Js minne är helt unikt. Hon minns att de hängde av sig ytterkläderna och någon väska. Sedan glömmer hon bort om de var i köket under husesynen. Sen kan hon nästan ordagrant återberätta hela sekvensen i badrummet i rättegången precis som hon sa i förhören. Samtidigt minns hon inte var hon tittade eller hur T såg ut under själva strypningen. Det plingar högt i min BS-detektor.
Citera
2023-04-22, 20:18
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Som jag skrev. Det är såklart orimligt att tro att J ska få rabatt för att hon pekar ut M.

Det är J och Clea vi har att göra med här...

Precis, och helt enligt min tes: JJ har ingenting att vinna på att säga att MH höll i armarna, vilket gör hennes version mkt mer trovärdig än MHs.

JJ har däremot MKT att vinna på att ljuga om stryptiden, därav otrovärdigt vittnesmål då det dessutom finns tydliga tecken på att det varit längre tid.

Litar på att Rullman är oerhört tydlig med detta mot clea i HR.
Citera
2023-04-22, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Carola sa ju om Runar: I Runars värld finns bara tre saker, hat, hot och hämnd!

Den beskrivningen stämmer bra på JJ oxå…

Och i M s värld finns bara sömn, glömsk och lömsk!
Citera
2023-04-22, 20:21
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Precis. Dom har ju gjort allting tillsammans tidigare med undantag för dörrbränderna som vi inte riktigt vet. Den stora frågan för mig är om det var planerat av båda att mörda henne efter bråket vid Nöjet eller om J räknade kallt med M s bidrag när det smällde till.

Tror det sistnämnda. Hade de bestämt sig runt Nöjet att mörda TT hade de varit smått otroligt naiva att då göra det i JJs lägenhet. För risky, för att låna MHs ord från att annat tillfälle.
Citera
2023-04-22, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Är det bara jag som tycker det är skitjobbigt att lyssna på MH när hon pratar under rättegången?
Har lyssnat klart de förhören som finns ute och man hör ju att hon verkligen är efterbliven.

Nej jag hade otroligt svårt att lyssna på henne . Fruktansvärt långsam och bara” öh, ehh, åhh ”
Citera
2023-04-22, 20:23
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfoder
Ikväll står det på Aftonbladet att båda mördarna i Tove fallet stannar i häkte tills fällande dom i hovrätten är kvar. Häktet? Har inte Johanna redan flyttats till anstalt?
Hon befinner sig på häktet på Hinseberg.
Citera
2023-04-22, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Stödbevisningen är inte någon nyhet för J. Hon har blivit konfronterade med den tidigare och vet precis vad den består av när hon bygger sin story. Märkligt vore det då om det inte stämt överens.

Ja J har nog lagt saker på minnet. Under rättegången te x hänvisar hon dessutom till någon information hon lärde sig via FUP. Det göllde avståndet mellan hennes lgh och Nöjet.
Jag undrar just om hon läst hela.
Citera
2023-04-22, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Stegen i Samsung Health synkas inte till Google.

Ok. Vet du om Samsung Health alltid samlar in data som Hälsa-appen på Iphone eller måste man aktivera appen på något sätt?
Citera
2023-04-22, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Precis, och helt enligt min tes: JJ har ingenting att vinna på att säga att MH höll i armarna, vilket gör hennes version mkt mer trovärdig än MHs.

JJ har däremot MKT att vinna på att ljuga om stryptiden, därav otrovärdigt vittnesmål då det dessutom finns tydliga tecken på att det varit längre tid.

Litar på att Rullman är oerhört tydlig med detta mot clea i HR.
Cleas försvar är så tafattigt och korkat så hon lär inte få ner straffet för J
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in