2023-04-22, 17:53
Medlem
Vladimir-Suckmeoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vladimir-Suckmeoff
Tror jag knappast ditt pucko. De får tidsbestämt efter 10 år till 18 år, och kommer ut efter 2/3 av 18 år, dvs på året 12, din daggmask

Nej, det är JJ som är halvisraeliskt inavlat missfoster, medan Maja är negern. Däremot håller jag med dig att Maja är ett inavlat missfoster, JJ också för den delen, så sammanfattningsvis båda två, för de är lika fula också. Tyvärr tror jag också att negern Maja kommer få sänkt straff i hovrätten, men hoppas inte det, så Sverige får skriva historia

Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Det inavlade judemissfostret Maja kommer säkert att få ett mildare straff av HR, ja. Men hon kommer lätt att få 12+ år. Hennes liv är i vilket fall över

Här är en till bild på de båda avskummen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Llmv8P/dom-faller-om-mordet-pa-tove-i-vetlanda

Ger mig skumma vibbar redan på bilden.

Japp, de ser inavlade ut.
Citera
2023-04-22, 17:57
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Jag tror allt JJ säger är sant förutom själva stunden som de ströp henne. Tror hon höll länge i ilska.

Aldrig att Maja lade sig och sov igenom skiten och sen upptäcker en död kropp och ställer noll frågor…

Då är du och jag väldigt samstämmiga. Tror också JJ talar sanning förutom de 10 sekunderna. Hon har ingenting att vinna på att berätta. Hon kunde skyllt allt på MH.
Maja ljuger så det står härliga till.
Citera
2023-04-22, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Tror att det mesta av vad Johanna berättat är sant. Hon ljuger enbart i de delar som kan göra att hon åker dit på livstid, för att ist få det till ngn form av misshandel.

Johanna känns egentligen överlag mer uppriktig. Öppen om vad hon är för slags människa, ska styra och bestämma, hämnas, osv. De flesta har samma bild av henne.
Medan Maja är den som verkar ha lurat sin omgivning ganska rejält = manipulativ.
Bra att det kommit fram nu:
- att hon hatat Tove och
- betett sig hotfullt mot Tove
- varit med vi skadegörelse av bil(ar)
- vetat om bränderna utan att ha agerat. Tror t.o.m att hon var med vid en av dem, även om hon möjligen inte var med och anlade den.
- hur hon ljugit jättemycket bl.a om var hon hållit hus (inte alltid där mobilen visat). Hon har t.o.m lurat Johanna till att tro att hon skulle ha glömt den när de var ute vid dumpningsplatsen.

Att hon försöker leka offer och lägga över all skuld på Johanna + berättar om allt annat Johanna gjort visar ännu mer vilken hemsk människa hon är.
Folk verkar tro att Majas beteende har med adoption, diagnoser, att Johanna manipulerat henne osv. att göra. Min teori är att Maja är rutten i grunden och att hon med Johanna kunnat leva ut sina hemska sidor. Hon utnyttjar dock Johanna som en sköld för att omgivningen inte ska förstå vad hon själv är för slags person.

Ja man får lite den känslan när hon i förhör hellre pratar om allt ont J gjort än att berätta om mordnatten
Och så lite om sig själv som person
Och inte vid något tillfälle i förhör nämder någon ånger eller empati för T och hennes anhöriga
Att J är psykopat det vet vi och
det lyser igenom i förhören med henne
Men M visar inte heller upp några goda sidor.

Som du säger
Det är lätt att skylla på adoption diagnoser osv. Men även om man har diagnoser eller kommer fr annan kultur så har man också en egen personlighet i botten

Jag känner så många med olika diagnoser trasig barndom osv
och de är inte i närheten av att kunna klara av att vara med i brottslighet och bära ett lik

Skulle personerna bli så tvingade så pass att de är rädda så skulle de garanterat bryta ihop
och berätta sanningen i polisförhör
och inte klara att vara tyst så som M varit så länge
Citera
2023-04-22, 18:06
Medlem
Sveppss avatar
Här får ni något att tänka på:

Clea ber J att förklara lite runt sms:en mellan henne och My där J säger att nu blockar hon My och ”kontaktar du eller din syster mig fler gånger så kommer det få konsekvenser”.

(Folk undrar ju vad det kan vara för konsekvenser och Clea ska rädda sin klient.)

Johanna förklarar att lämpliga konsekvenser och det hon tänkte när hon skrev så var att aldrig mer bjuda systrarna på sina fester och så.

Vänta nu…hon vill aldrig mer prata med dem och blocka dem från sitt liv och gör de som hon säger (slutar prata med henne) så är de välkomna på hennes fester då?

Hur i helvete kunde ingen ifrågasätta detta? Klart ”konsekvenserna” handlade om något helt andra saker som kanske innehöll handsprit, tändare och något ännu värre.
Citera
2023-04-22, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heidi1
Hon är inte halv araber. Fadern är från Isreal. Israeliska som har Leshem som efternamn är Jews. De kommer från olika länder ursprungligen. Dela inte misinformstion. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Israel

Dom är två GM, och om du inte ser att den ena är negress, så behöver du glasögon.
Citera
2023-04-22, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Då är du och jag väldigt samstämmiga. Tror också JJ talar sanning förutom de 10 sekunderna. Hon har ingenting att vinna på att berätta. Hon kunde skyllt allt på MH.
Maja ljuger så det står härliga till.
Ja precis
J hade kunnat skylla så mycket mer på M
Det hade jag nästan förväntat mig fr början pga J personlighet

Och jag är fortfarande förvånad öv att hon inte gjort det

Varför skulle hon ljuga tex om en sån liten detalj som sopsäckar?.
Nej det är M som ljuger
Citera
2023-04-22, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Ja precis
J hade kunnat skylla så mycket mer på M
Det hade jag nästan förväntat mig fr början pga J personlighet

Och jag är fortfarande förvånad öv att hon inte gjort det

Varför skulle hon ljuga tex om en sån liten detalj som sopsäckar?.
Nej det är M som ljuger

Så JJ är helt oskyldig?
Jag tycker hon är den mest uppenbart manipulativa.
Dessutom framkommer det att T var rädd för JJ, sagt både av My och Albin..
Ingen orkade umgås med henne. Hon ställde till konflikt, ljög och spred rykten om alla.
Krävde total underkastelse..
Skrev en hatlåt om T.
Uppenbarligen tålde inte JJ att T inte längre ville ha så mkt med JJ att göra.

Klassiskt psykopatbeteende.
MH är mer korkad och ljuger dåligt.
Men JJ är den som mest kapabel att genomföra det hela, och MH hakar bara på.
Hon vet inget annat och är helt beroende av den drivande personlighet som JJ är
Citera
2023-04-22, 18:26
Medlem
Kan någon informera mig om längd plus viken för JJ respektive Tove?
Tack i förhand
Citera
2023-04-22, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Nej det blev hon inte. Men J blev arg om någon låg eller flirtade med någon kille som hon själv någonsin legat med, trots att J enligt vänner ”legat med hela Vetlanda”.
Har inte följt denna tråd så ursäkta en dum fråga. Varför mördade de Tove?
Citera
2023-04-22, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Så JJ är helt oskyldig?
Jag tycker hon är den mest uppenbart manipulativa.
Dessutom framkommer det att T var rädd för JJ, sagt både av My och Albin..
Ingen orkade umgås med henne. Hon ställde till konflikt, ljög och spred rykten om alla.
Krävde total underkastelse..
Skrev en hatlåt om T.
Uppenbarligen tålde inte JJ att T inte längre ville ha så mkt med JJ att göra.

Klassiskt psykopatbeteende.
MH är mer korkad och ljuger dåligt.
Men JJ är den som mest kapabel att genomföra det hela, och MH hakar bara på.
Hon vet inget annat och är helt beroende av den drivande personlighet som JJ är
Vem har sagt att J är oskyldig?
Hon erkönner ju själv att hon tog stryptag på T
Sen ljuger hon naturligtvis om de 10 sek
Att J är psykopat finns det ingen tvekan om
Men om vi håller oss till förhören så berättar J tillvägagångssättet
Väldigt förskönat såklart för att få det till en olyckshändelse
Men mycket av det hon berättar stämmer öv med bevis som finns
Jag tror inte att Rullman inte fattar att hon förskönar det hela
Däremot M berättelse
hon spelar ut på att endast vara ett offer
Den tekniska bevisningen som finns stämmer inte efter hennes berättelse så även om hon är i underläge av J
Så ljuger hon
Senast redigerad av Anedin 2023-04-22 kl. 18:35.
Citera
2023-04-22, 18:41
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Kan någon informera mig om längd plus viken för JJ respektive Tove?
Tack i förhand
Fråga "förhörsledaren med den mjuka rösten"...
Citera
2023-04-22, 18:45
Medlem
Mindbusinesss avatar
Inspelningen från förhöret med Johanna i domstolen

https://fb.watch/k3O7MDmHBA/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem