2023-04-22, 18:16
  #13177
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Men ge dig nu.. Inget mord får en förklaring om man bara ängnar tid år att nervärdera och klaga på andra.
Skriv så andra förstår istället då. Fram med dina påstådda kunskaper!
Uppenbarligen förstår ingen annan dig och dina mord teorier just nu!

Vadå uppenbarligen? Projicera inte.
Det är ju användaren develi som projicerat skit på flera stycken i sin klipp-och-klistra-iver och försöker få mig att ansvara för det när jag vänligt bett denne att inte dra in mig i sina resonemang.
Och jag ber dig om detsamma med dina projiceringar.
Jag påstår att du inte kan föra en vuxen diskussion. Vänligen bevisa inte min tes.
Citera
2023-04-22, 18:34
  #13178
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Typ det sa Martin också ang att hon var blåslagen:
"i bland måste man lyfta upp henne och tillrättvisa henne."

Han ägnade sig även åt smutskastning mot Lotta.
Efter han ringt hennes chef och förtalat henne så ringde han även den hon hyrde lgh av.
Han säger att Lotta inte är nån bra kompis, att hon är en hora, nyfoman och översexuell.

Inför polis, efter att han dödsmisshandlat Lotta, kallar han henne "den jävla subban".

Lotta fortsätter kränkas efter att han slagit ihjäl henne.
I sju år har förtalet och föraktet gått på repeat.

Du inbillar dig att detta är preventivt?

Du stöder förövarperspektivet och ingen vid sina sinnens fulla bruk lär lyssna på varken dig eller andra med samma approach.
Jag tror att det är preventivt. Inte för alla men för en hel del. Inte bara för kvinnor men även för folk kring kvinnor. Människorna kring Lotta verkar dock ha varit handlingsförlamade. Hur fan ser man inte till att en kvinna i ens krets inte blir attackerad av en sån som mr Crazy?
Citera
2023-04-22, 19:04
  #13179
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP
Jag tror att det är preventivt. Inte för alla men för en hel del. Inte bara för kvinnor men även för folk kring kvinnor. Människorna kring Lotta verkar dock ha varit handlingsförlamade. Hur fan ser man inte till att en kvinna i ens krets inte blir attackerad av en sån som mr Crazy?
Det kan du tro. Du har dock forskningen emot dig.

Dels har aldrig victim blaming lett till prevention, snarare tvärtom.
Dels är det missvisande att fokusera på tatueringar.
Dels är det inte typiskt ett fängelseklientel som slår kvinnor.
Våld i nära relation finns nämligen i alla samhällsklasser.
Det ger således en falsk bild.

Dels var Martin psykopat och manipulerade, en central faktor som rent förstärker våldcirkeln till maximum.
Vilket folk bör öka medvetandet kring och samhället bör informera bättre vad en manipulativ, samvetslös djävel är kapabel till.

För övrigt var inte människorna runt Lotta handlingsförlamade.
När Lotta väl öppnar upp till PE agerar han, ringer polis 2 ggr.
Även hennes syster den 12 maj.
Han namnges. Han beskrivs ha dödat förr.

Med tanke på ute på villkorligt från dom grov kvinnofridskränkning kan man väl snarare vid läsning av FUP undra vad i helvete samhället sysslar med.
Med vetskap om att kvinnor ofta inte anmäler eller tar tillbaka av rädsla.

Alla nära varnar Lotta, men han har en effektiv hållhake på henne:
Om hon anmäler, om hon drar, or what ever, så ska han plocka hennes mor, systrar m familjer, hennes väninna, hennes hund och hon oroas även över PE.
Hon vågar inte åka till Östersund ens. Hon varnar JK flera ggr.
MJ tål henne inte, han har nämligen inte lyckats isolera Lotta helt.

Oavsett om hon anmäler påminner han om kort volta - alternativt kan han dirigera sina polare.
Så hon försöker hitta en väg ut själv.
__________________
Senast redigerad av develi 2023-04-22 kl. 19:38.
Citera
2023-04-22, 19:16
  #13180
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Finns inte nån som projicerar ett skit på dig. Dina resonemang är fullt läsbara:

Att Lotta mådde dåligt då otrohet uppdagas är föga underligt.

Att söka hjälp vid krisreaktion är ett tecken på att ta hand om sig.
Speciellt om en person tidigare haft antidepressiv behandling som avslutats.
Det är att inse vart det kan riskera att barka hän och söka hjälp i tid.
Det är att ha självinsikt.

Tyvärr dök det upp en fejkad helylle-psykolog mitt i krisen som framställde sig som Guds gåva till kvinnorna.
Grooming via träning och sen gick han all-in.

Sjuksköterska psykiatrin:
"Han hade funnits som ett stöd när hon upptäckte att mannen hon hade varit tillsammans med hade fört henne bakom ljuset. "

Han hade funnits som stöd för henne."
" Han hade varit så förstående"

Han hade "varit en tröst för henne, han var vänlig och snäll men att allt hade ändrats och allt blivit ett helvete för henne."

".. mannens bedyranden om att det ej ska hända igen."

Målsägandebiträde 27 maj:
"De blev bekanta i februari. I början var han jättecharmig och trevlig, sedan blev han som en omvänd hand."
Ursäkta för ot och jag får förmodligen en shitstorm efter mig, men hur kan man bli beviljad sjukskrivning för otrohet, och andra relationsproblem?
Citera
2023-04-22, 19:30
  #13181
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Ursäkta för ot och jag får förmodligen en shitstorm efter mig, men hur kan man bli beviljad sjukskrivning för otrohet, och andra relationsproblem?
Det går jättebra att få en mer utförlig beskrivning än den jag redan gett, om nu inte polletten ramlade ner redan här:

"Folk blir sjukskrivna utifrån hur dom mår och om en läkare anser det befogat.
Vad de krisar för är totalt irrelevant.
Likaväl som att det inte finns perfekta offer med högre offerstatus så finns det inte patienter med det perfekta traumat i en anamnes."


Om du kraschar i en skilsmässa och upplever en krisreaktion, dvs psykisk ohälsa, så kommer läkaren bedöma din grad av ohälsa.
Din funktion, din förmåga att orka arbeta och om det behövs läkemedelsbehandling samt samtalsstöd.
För. Att. Komma. Ur. Krisen. Ur. Sorgen.

Obehandlad psykisk ohälsa är inte bra, det kan bli värre symtom.
Om vederbörande känner med sig att må psykiskt dåligt är det helt korrekt att söka hjälp.
Det är lika korrekt att snabbt söka vård likt Lotta:

" Att söka hjälp vid krisreaktion är ett tecken på att ta hand om sig.
Speciellt om en person tidigare haft antidepressiv behandling som avslutats.
Det är att inse vart det kan riskera att barka hän och söka hjälp i tid.
Det är att ha självinsikt."


Vem ifrågasätter du beträffande Lottas sjukskrivning?
Läkaren på vårdcentralen eller läkaren sen på psykiatrin då Lotta själv begär sig dig för samtalsstöd - eller sköterska hon är trygg med?
Citera
2023-04-22, 19:39
  #13182
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Ursäkta för ot och jag får förmodligen en shitstorm efter mig, men hur kan man bli beviljad sjukskrivning för otrohet, och andra relationsproblem?

Det är, som sagt, mycket märkligt. Speciellt med tanke på relationens typ. De hade i princip inget av vikt gemensamt jämförelsevis. Det sticker nog i ögonen på de som nekats sjukskrivning av andra skäl eller upplevt uppslitande skilsmässor med barn, gemensamt boende och tusen andra nämnare.

Men, orsaken till sjukskrivningen till försäkringskassan ändrar ju inte hennes tillstånd och egentlig grund till den. Eller att hon kanske var lite mer mottaglig för en rebound-guy hon visste inte var bra för henne?
Citera
2023-04-22, 19:43
  #13183
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Tack för ditt ovänliga svar.
Varsågod, nöjet var på min sida.

Tog det stopp iom min motfråga om vilken av läkarna du ifrågasatte?
Citera
2023-04-22, 19:52
  #13184
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Det är, som sagt, mycket märkligt. Speciellt med tanke på relationens typ. De hade i princip inget av vikt gemensamt jämförelsevis. Det sticker nog i ögonen på de som nekats sjukskrivning av andra skäl eller upplevt uppslitande skilsmässor med barn, gemensamt boende och tusen andra nämnare.

Men, orsaken till sjukskrivningen till försäkringskassan ändrar ju inte hennes tillstånd och egentlig grund till den. Eller att hon kanske var lite mer mottaglig för en rebound-guy hon visste inte var bra för henne?
Hahaha!

En SG:are igen!
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Jo det är in i helsike orättvist att några utnyttjar systemet med sjukskrivningar och stödboende.

I formuleringen utnyttja - inte nyttja - ingår just att man egentligen inte är berättigad till detta.

Det drabbar dem som vekligen behöver sjukskrivningen - som cancersjuka som idag kämpar mot försäkringskassan och inte blir trodda - och det drabbar dem som trots behov inte får stödboende för det inte finns plats."
Inte till någon som känner sig sårad för att en pojkvän gjort slut. En kille som man inte haft en särskilt djup relation med eftersom man aldrig varken träffat hans barn eller andra anhöriga och aldrig levt samman med.
Du och SG resonerar verkligen som att sitta på höga hästar vs de läkare som de facto sett Lotta IRL och bedömt att det är befogat med sjukskrivning.
__________________
Senast redigerad av develi 2023-04-22 kl. 19:56.
Citera
2023-04-22, 19:56
  #13185
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Varsågod, nöjet var på min sida.

Tog det stopp iom min motfråga om vilken av läkarna du ifrågasatte?
Jag har inte ifrågasatt någon läkare, snarare försäkringskassan.
Citera
2023-04-22, 20:03
  #13186
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Jag har inte ifrågasatt någon läkare, snarare försäkringskassan.
Va bra, då fick jag ett svar till slut.

Men nu är det som så att uppenbart har Lottas sjukskrivningar av olika läkare inte ifrågasatts av FK.

Läkarnas bedömning anses ha relevans och att de skulle ifrågasätta själva krisens art - snarare än utgå från den vårdsökandes hälsostatus - finns inte på kartan.

Varken FK eller läkare inom vården.
Dvs din grundfråga.
__________________
Senast redigerad av develi 2023-04-22 kl. 20:08.
Citera
2023-04-22, 20:10
  #13187
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är ju som så att fokus har lagts vid utseendet hos både Lotta och Martin.

Utseendet som enligt många borde gjort att ingen skulle tilltala Martin, pga utseendet.

Lyssnar man på hans röst, så stämmer den inte ihop med hans utseende.

Lotta släppte in honom, gjorde hon verkligen det?
Jag ser det snarare som att Martin sökte, spanade in och attackerade ett värddjur, som råkade vara Lotta.
Det hade kunnat vara vem som helst som befunnit sig i en manipulativ människas blickfång.

Lotta insåg att relationen inte var bra, hon var livrädd.
Hon lämnade, vilket Martin inte accepterade.

Jag har inte skrivit om Lottas utseende, varför vill du dra in mig i det? Det är ju bara att dra upp ämnet igen. Och det är just därför ämnet kommer upp igen, för att vissa har tourettes och måste upprepa något någon annan skrivit hundra gånger i sammanhang de inte hör hemma.

Varför vill du sälla dig till dem?

Vad vill du åstadkomma med att ifrågasätta självklara saker? Varför vill du flytta sakfrågan?

Vem är det som försöker vara manipulativ? Är du verkligen så blåst att du tror att någon missar sakfrågan för att du drar in hans röst?!

Dra inte in mig i dina förvirrade masspostningar, tack.
Citera
2023-04-22, 20:46
  #13188
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Va bra, då fick jag ett svar till slut.

Men nu är det som så att uppenbart har Lottas sjukskrivningar av olika läkare inte ifrågasatts av FK.

Läkarnas bedömning anses ha relevans och att de skulle ifrågasätta själva krisens art - snarare än utgå från den vårdsökandes hälsostatus - finns inte på kartan.

Varken FK eller läkare inom vården.
Dvs din grundfråga.

Spännande att du missat debatten om ifrågasatta sjukskrivningar, ”ättestupan”, indragen sjukpenning, utförsäkring och hur FK:s egna läkare sätter sig över andra utan att ens träffa patienter för att pressa ohälsotalet och sjukskrivningskostnaderna.
”Man måste vara frisk för att vara sjuk”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in