Du gick in och besvarade en fråga som snarare var ställt till ENTRUMPENTRUMP:
Det blir inte "spekulativt".
Det framkommer med all tydlighet kring Lottas sjukskrivning via både journaler och förhör om bakomliggande orsak etc.
Det där försöker Solglittret (tidigare obducent, sedermera kirurg enligt egen presentation) också köra med i en snarlik variant.
"På den tiden".. 2016.
Människor blir sjukskrivna 2023 för kris - och sorgereaktioner om det är ett behov:
Vilket är totalt bullshit.
SG pep dock iväg och hade ingen lust att diskutera det med mig.
Likt senast då det var melodrama om att MJ visst hade psykoser och att jag ljög om rättsintyg. Hon hade fel givetvis.
Så du kan släppa den stafettpinnen också.
Folk blir sjukskrivna utifrån hur dom mår och om en läkare anser det befogat.
Vad de krisar för är totalt irrelevant.
Likaväl som att det inte finns perfekta offer med högre offerstatus så finns det inte patienter med det perfekta traumat i en anamnes.
Du låter ju totalt weird i dina argument.
Hon tar kontakt med psykiatrin där hon tidigare haft kontakt men är utskriven.
Läkaren hänvisar till VC där hon bedöms.
Sen kontaktar Lotta ändå psykiatrin för att hon vill ha samtalsstöd.
Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP
Lotta var en del av problemet eftersom hon inte tog ansvar för sitt liv.
Lotta var en del av problemet eftersom hon inte tog ansvar för sitt liv.
Citat:
Ursprungligen postat av mumsbulke
Har du läst förundersökningen?
Gör det och återkom gärna sen, jag undrar hur du menar att hon inte tog hand om sig själv.
Har du läst förundersökningen?
Gör det och återkom gärna sen, jag undrar hur du menar att hon inte tog hand om sig själv.
Citat:
Då undrade jag vad sjukskrivning hade med saken att göra:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Hon var sjukskriven. På grund av ett uppbrott från en relation som verkar ha varit ganska ensidig. Då tar man inte hand om sig.
Hon var sjukskriven. På grund av ett uppbrott från en relation som verkar ha varit ganska ensidig. Då tar man inte hand om sig.
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad har sjukskrivning med saken att göra om hon upptäckt att han är otrogen, hon gör slut och reagerar med sorg- och krisreaktion?
Vad har sjukskrivning med saken att göra om hon upptäckt att han är otrogen, hon gör slut och reagerar med sorg- och krisreaktion?
Citat:
Svagsint svar. Det blir inte "spekulativt".
Det framkommer med all tydlighet kring Lottas sjukskrivning via både journaler och förhör om bakomliggande orsak etc.
Citat:
C) Det finns något bakomliggande.
Folk i allmänhet blir inte sjukskrivna för att någon gör slut eller är otrogen. Någon man inte har något tillsammans med. Folk som skiljer sig med boende, barn, gemensamma vänner, fondspararande, livsförsäkringar och allt annat tillsammans blir inte sjukskrivna. Inte ens vid dödsfall. Eller riktiga trauman.
Folk i allmänhet blir inte sjukskrivna för att någon gör slut eller är otrogen. Någon man inte har något tillsammans med. Folk som skiljer sig med boende, barn, gemensamma vänner, fondspararande, livsförsäkringar och allt annat tillsammans blir inte sjukskrivna. Inte ens vid dödsfall. Eller riktiga trauman.
Det där försöker Solglittret (tidigare obducent, sedermera kirurg enligt egen presentation) också köra med i en snarlik variant.
"På den tiden".. 2016.
Människor blir sjukskrivna 2023 för kris - och sorgereaktioner om det är ett behov:
Citat:
(FB) Lotta Rudholm misshandlad till döds i Ulvsunda, 2016-06-04
Ursprungligen postat av Solglittret
Hon var långtidssjukskriven för ”anpassningssvårigheter” - en tidigare vanlig formuleringar för någon som inte riktigt trivs med livet och tillvaron och inte vill/klarar av att jobba, på den tiden sjukskrivningar gavs mer lättvindigt än idag.
Hon var långtidssjukskriven för ”anpassningssvårigheter” - en tidigare vanlig formuleringar för någon som inte riktigt trivs med livet och tillvaron och inte vill/klarar av att jobba, på den tiden sjukskrivningar gavs mer lättvindigt än idag.
Vilket är totalt bullshit.
SG pep dock iväg och hade ingen lust att diskutera det med mig.
Likt senast då det var melodrama om att MJ visst hade psykoser och att jag ljög om rättsintyg. Hon hade fel givetvis.
Så du kan släppa den stafettpinnen också.
Folk blir sjukskrivna utifrån hur dom mår och om en läkare anser det befogat.
Vad de krisar för är totalt irrelevant.
Likaväl som att det inte finns perfekta offer med högre offerstatus så finns det inte patienter med det perfekta traumat i en anamnes.
Du låter ju totalt weird i dina argument.
Hon tar kontakt med psykiatrin där hon tidigare haft kontakt men är utskriven.
Läkaren hänvisar till VC där hon bedöms.
Sen kontaktar Lotta ändå psykiatrin för att hon vill ha samtalsstöd.
__________________
Senast redigerad av develi 2023-04-22 kl. 14:47.
Senast redigerad av develi 2023-04-22 kl. 14:47.