2023-04-22, 14:42
  #13165
Medlem
develis avatar
Du gick in och besvarade en fråga som snarare var ställt till ENTRUMPENTRUMP:
Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP
Lotta var en del av problemet eftersom hon inte tog ansvar för sitt liv.
Citat:
Ursprungligen postat av mumsbulke
Har du läst förundersökningen?
Gör det och återkom gärna sen, jag undrar hur du menar att hon inte tog hand om sig själv.
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Hon var sjukskriven. På grund av ett uppbrott från en relation som verkar ha varit ganska ensidig. Då tar man inte hand om sig.
Då undrade jag vad sjukskrivning hade med saken att göra:
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad har sjukskrivning med saken att göra om hon upptäckt att han är otrogen, hon gör slut och reagerar med sorg- och krisreaktion?
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
A) Hon var sjukskriven. Hon tog inte hand om sig själv. Det var svaret på frågan. Resten blir spekulativt OT.
Svagsint svar.
Det blir inte "spekulativt".
Det framkommer med all tydlighet kring Lottas sjukskrivning via både journaler och förhör om bakomliggande orsak etc.
Citat:
C) Det finns något bakomliggande.
Folk i allmänhet blir inte sjukskrivna för att någon gör slut eller är otrogen. Någon man inte har något tillsammans med. Folk som skiljer sig med boende, barn, gemensamma vänner, fondspararande, livsförsäkringar och allt annat tillsammans blir inte sjukskrivna. Inte ens vid dödsfall. Eller riktiga trauman.

Det där försöker Solglittret (tidigare obducent, sedermera kirurg enligt egen presentation) också köra med i en snarlik variant.
"På den tiden".. 2016.
Människor blir sjukskrivna 2023 för kris - och sorgereaktioner om det är ett behov:
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Hon var långtidssjukskriven för ”anpassningssvårigheter” - en tidigare vanlig formuleringar för någon som inte riktigt trivs med livet och tillvaron och inte vill/klarar av att jobba, på den tiden sjukskrivningar gavs mer lättvindigt än idag.
(FB) Lotta Rudholm misshandlad till döds i Ulvsunda, 2016-06-04

Vilket är totalt bullshit.
SG pep dock iväg och hade ingen lust att diskutera det med mig.
Likt senast då det var melodrama om att MJ visst hade psykoser och att jag ljög om rättsintyg. Hon hade fel givetvis.

Så du kan släppa den stafettpinnen också.

Folk blir sjukskrivna utifrån hur dom mår och om en läkare anser det befogat.
Vad de krisar för är totalt irrelevant.
Likaväl som att det inte finns perfekta offer med högre offerstatus så finns det inte patienter med det perfekta traumat i en anamnes.

Du låter ju totalt weird i dina argument.

Hon tar kontakt med psykiatrin där hon tidigare haft kontakt men är utskriven.
Läkaren hänvisar till VC där hon bedöms.
Sen kontaktar Lotta ändå psykiatrin för att hon vill ha samtalsstöd.
__________________
Senast redigerad av develi 2023-04-22 kl. 14:47.
Citera
2023-04-22, 15:53
  #13166
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Om man är sjukskriven blir man omhändertagen av vården och försäkringskassan, det vill säga våra gemensamma medel. Det är inte min kategorisering. Det är officiell kategorisering. Och sunt förnuft. Om man söker hjälp är det för att man inte klarar sig själv, för att använda dina ord. Du har en osviklig förmåga att säga mot dig själv i ett och samma inlägg.

Ja, det var, som det mesta, upp och ned med huruvida hon ville arbeta eller inte. Samtidigt som hon ena sekunden vill arbeta mer förlängde hon sjukskrivningen och motsade sig att gå upp i arbetstid. Och stannade hemma, heltidssjukskrev sig, från sin deltidstjänst.

Obs. Igen då. Jag menar inte att det är fel att få hjälp med psykisk ohälsa. Bara att man inte tar hand om sig själv då. Men att hon led av det är en ganska viktig faktor i det här fallet ur mitt perspektiv. Om han haft mer balans tror jag faktiskt inte att flödet varit detsamma.
Vad då inte tar hand om sig själv?
Det här blir bara värre och värre?
Känner du nån som mår dåligt??? Vet du hur illa psykvården fungerar även om man söker hjälp? Kan du förklara HUR man inte tar hand om sig om man lider av psykisk ohälsa? Jag har anhöriga som lider av psykisk ohälsa. Oftast är dom BÄST att ta hand om sig själva för dom gör ALLT för att bli bättre!!! Till exempel genom att träna som Lotta gjorde. Det rekommenderas starkt mot psykisk ohälsa.
Lotta kämpade nog att komma igång och försöka jobba så mycket hon förmådde
Och du har en vidrig människosyn tycker jag!
__________________
Senast redigerad av Vemdalen62 2023-04-22 kl. 15:59.
Citera
2023-04-22, 16:09
  #13167
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Vad då inte tar hand om sig själv?
Det här blir bara värre och värre?
Känner du nån som mår dåligt??? Vet du hur illa psykvården fungerar även om man söker hjälp? Kan du förklara HUR man inte tar hand om sig om man lider av psykisk ohälsa? Jag har anhöriga som lider av psykisk ohälsa. Oftast är dom BÄST att ta hand om sig själva för dom gör ALLT för att bli bättre!!!
Lotta kämpade nog att komma igång och försöka jobba så mycket hon förmådde
Och du har en vidrig människosyn tycker jag!

Nej, du projicerar en människosyn på mig och påstår att jag har åsikter jag inte har. Bedrägligt, lågt och särdeles obegåvat.
Hon TOG inte hand om sig själv. Att då ARGUMENTERA kring det är ett FELSLUT. Det har INGENTING med mitt resonemang att göra. Sluta PROJICERA åsikter på mig. Det talar bara om vilken vidrig människosyn DU har.
Citera
2023-04-22, 16:12
  #13168
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Om man är sjukskriven blir man omhändertagen av vården och försäkringskassan, det vill säga våra gemensamma medel. Det är inte min kategorisering. Det är officiell kategorisering. Och sunt förnuft. Om man söker hjälp är det för att man inte klarar sig själv, för att använda dina ord. Du har en osviklig förmåga att säga mot dig själv i ett och samma inlägg.

Ja, det var, som det mesta, upp och ned med huruvida hon ville arbeta eller inte. Samtidigt som hon ena sekunden vill arbeta mer förlängde hon sjukskrivningen och motsade sig att gå upp i arbetstid. Och stannade hemma, heltidssjukskrev sig, från sin deltidstjänst.

Obs. Igen då. Jag menar inte att det är fel att få hjälp med psykisk ohälsa. Bara att man inte tar hand om sig själv då. Men att hon led av det är en ganska viktig faktor i det här fallet ur mitt perspektiv. Om han haft mer balans tror jag faktiskt inte att flödet varit detsamma.

Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Jag har inget med andras åsikter eller inlägg att göra. Bedrägligt och lågbegåvat att dra in andras åsikter och blanda dem med mina efter tycke och smak. Och sedan påstå att mina argument är konstiga. När det inte ens är mina.
Vad menar du egentligen?
Jag förstår inte, kan du utveckla ditt resonemang, utan att påpeka vad jag skrivit någon annanstans?

Vad menar du med: Om han haft mer balans tror jag faktiskt inte att flödet varit detsamma?
Citera
2023-04-22, 16:22
  #13169
Medlem
Finns inget försvar för Martins handlande mot Lotta,inget! Men ändå kul att han verkar göra horhus med idioter på kåken
Citera
2023-04-22, 16:23
  #13170
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Vad menar du egentligen?
Jag förstår inte, kan du utveckla ditt resonemang, utan att påpeka vad jag skrivit någon annanstans?

Vad menar du med: Om han haft mer balans tror jag faktiskt inte att flödet varit detsamma?

Fast det är felskrivning. Det ska stå hon, inte han. D.v.s. om hon, Lotta, hade varit i bättre balans hade allt sannolikt sett annorlunda ut. Med resonemanget att hon inte släppt Martin in på livet på samma vis.
Citera
2023-04-22, 16:52
  #13171
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Vad menar du egentligen?
Jag förstår inte, kan du utveckla ditt resonemang, utan att påpeka vad jag skrivit någon annanstans?

Vad menar du med: Om han haft mer balans tror jag faktiskt inte att flödet varit detsamma?

Att om hon varit i bättre balans hade hon inte agerat som hon gjorde. Påpekar, för sakens skull, att det är en konstaterande spekulation, inget skuldbeläggande. Det blir en mycket rörig och ovidkommande diskussion om man hela tiden bedrägligt blandar ihop det.
Det finns ingen skuld i att må dåligt. Att konstatera det uppenbara och fakta är inte skuldbeläggning eller smutskastning. Det är ett led i att förstå förloppet. Jag tror att en människa i balans inte skulle ha släppt Martin in på livet så snabbt eller projicerat saker på denne. Det är ett konstaterande, inte skuldbeläggande.
Om nu diskussionen ska leda till något bör man diskutera de faktiska ingångsvärdena och förloppet. Med leda någonstans menar jag förhoppningen att ett framtida möjligt offer i liknande läge har fått med sig något som ändrar förloppet och slutar på annat vis.
Sannolikheten att något framtida offer läser tråden och får sig en tankeställare minskar för varje personligt påhopp, projicering, korspostande, personliga förolämpningar och what not.
Citera
2023-04-22, 17:01
  #13172
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Nej, du projicerar en människosyn på mig och påstår att jag har åsikter jag inte har. Bedrägligt, lågt och särdeles obegåvat.
Hon TOG inte hand om sig själv. Att då ARGUMENTERA kring det är ett FELSLUT. Det har INGENTING med mitt resonemang att göra. Sluta PROJICERA åsikter på mig. Det talar bara om vilken vidrig människosyn DU har.
Finns inte nån som projicerar ett skit på dig. Dina resonemang är fullt läsbara:
Citat:
Folk i allmänhet blir inte sjukskrivna för att någon gör slut eller är otrogen. Någon man inte har något tillsammans med. Folk som skiljer sig med boende, barn, gemensamma vänner, fondspararande, livsförsäkringar och allt annat tillsammans blir inte sjukskrivna. Inte ens vid dödsfall. Eller riktiga trauman.
Att Lotta mådde dåligt då otrohet uppdagas är föga underligt.

Att söka hjälp vid krisreaktion är ett tecken på att ta hand om sig.
Speciellt om en person tidigare haft antidepressiv behandling som avslutats.
Det är att inse vart det kan riskera att barka hän och söka hjälp i tid.
Det är att ha självinsikt.

Tyvärr dök det upp en fejkad helylle-psykolog mitt i krisen som framställde sig som Guds gåva till kvinnorna.
Grooming via träning och sen gick han all-in.

Sjuksköterska psykiatrin:
"Han hade funnits som ett stöd när hon upptäckte att mannen hon hade varit tillsammans med hade fört henne bakom ljuset. "

Han hade funnits som stöd för henne."
" Han hade varit så förstående"

Han hade "varit en tröst för henne, han var vänlig och snäll men att allt hade ändrats och allt blivit ett helvete för henne."

".. mannens bedyranden om att det ej ska hända igen."

Målsägandebiträde 27 maj:
"De blev bekanta i februari. I början var han jättecharmig och trevlig, sedan blev han som en omvänd hand."
__________________
Senast redigerad av develi 2023-04-22 kl. 17:07.
Citera
2023-04-22, 17:08
  #13173
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Finns inte nån som projicerar ett skit på dig. Dina resonemang är fullt läsbara.


Att Lotta mådde dåligt då otrohet uppdagas är föga underligt.

Att söka hjälp vid krisreaktion är ett tecken på att ta hand om sig.
Speciellt om en person tidigare haft antidepressiv behandling som avslutats.
Det är att inse vart det kan barka hän och söka hjälp i tid.
Det är att ha självinsikt.

Tyvärr dök det upp en fejkad helylle-psykolog mitt i krisen som framställde sig som Guds gåva till kvinnorna.
Grooming via träning och sen gick han all-in.

Sjuksköterska psykiatrin:
"Han hade funnits som ert stöd när hon upptäckte att mannen hon hade varit tillsammans med hade fört henne bakom ljuset. "

Han hade funnits som stöd för henne."
" Han hade varit så förstående"**

Han hade "varit en tröst för henne, han var vänlig och snäll men att allt hade ändrats och allt blivit ett helvete för henne."

".. mannens bedyranden om att det ej ska hända igen."

Målsägandebiträde 27 maj:
"De blev bekanta i februari. I början var han jättecharmig och trevlig, sedan blev han som en omvänd hand."

Vad jiddrar du om? Varför citera mig och sedan dravla om helt andra saker. Du bombar sönder tråden och förringar dess relevans för kommande offer.

Sluta dra in mig i dina förvirrande och motsägelsefulla resonemang, tack.
Citera
2023-04-22, 17:09
  #13174
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Vad jiddrar du om? Varför citera mig och sedan dravla om helt andra saker. Du bombar sönder tråden och förringar dess relevans för kommande offer.

Sluta dra in mig i dina förvirrande och motsägelsefulla resonemang, tack.
Jag kommer dra in dig för att du i grunden gav mig ett svar som var totalt wacko.

Se ditt påstående i citat.

Jag kan likaväl avkräva förklaring om du tar dig friheten att svara på en fråga som TRUMP någonting snarare fick.

Här är svaret till mig:
(FB) Lotta Rudholm misshandlad till döds i Ulvsunda, 2016-06-04
__________________
Senast redigerad av develi 2023-04-22 kl. 17:18.
Citera
2023-04-22, 17:41
  #13175
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag kommer dra in dig för att du i grunden gav mig ett svar som var totalt wacko.

Se ditt påstående i citat.

Jag kan likaväl avkräva förklaring om du tar dig friheten att svara på en fråga som TRUMP någonting snarare fick.

Här är svaret till mig:
(FB) Lotta Rudholm misshandlad till döds i Ulvsunda, 2016-06-04

NEJ. Det är DITT svar till mig och många fler. Du klipper och klistrar så mycket att du inte ens vet själv vad du pysslar med. Avkräv(ha ha) dig själv en förklaring och sluta dra med andra i din förvirring. Du är som en uselt programmerad spam-bot.
Det här handlar om ett mord. Och en återfallsbrottsling. Visa lite respekt. Om man försöker analysera det och sprida lite kunskaper i hopp om att kanske nå någon och förhindra att det upprepas är det respektlöst att bomba sönder tråden.
Det finns lämpligare ställen att boosta sin post count IMHO.
Citera
2023-04-22, 17:52
  #13176
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
NEJ. Det är DITT svar till mig och många fler. Du klipper och klistrar så mycket att du inte ens vet själv vad du pysslar med. Avkräv(ha ha) dig själv en förklaring och sluta dra med andra i din förvirring. Du är som en uselt programmerad spam-bot.
Det här handlar om ett mord. Och en återfallsbrottsling. Visa lite respekt. Om man försöker analysera det och sprida lite kunskaper i hopp om att kanske nå någon och förhindra att det upprepas är det respektlöst att bomba sönder tråden.
Det finns lämpligare ställen att boosta sin post count IMHO.
Men ge dig nu.. Inget mord får en förklaring om man bara ängnar tid år att nervärdera och klaga på andra.
Skriv så andra förstår istället då. Fram med dina påstådda kunskaper!
Uppenbarligen förstår ingen annan dig och dina mord teorier just nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in