2023-04-21, 16:10
  #13153
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP
Lotta var en del av problemet eftersom hon inte tog ansvar för sitt liv.

Ni som anser att det var helt OK att Lotta inte tog ansvar för sitt liv är såna som skiter i att nästa Lotta inte blir varnad utan hon ska agera likadant och sedan bli mördad och så ska ni sitta och åja er på sociala medier om att det inte var deras fel. Jag förstår att ni blir upprörda om man smutskastar ett brottsoffer men om man måste ta i lite för att andra, potentiella offer, ska vakna så må det vara så.

TA ANSVAR FÖR HELVETE!!!
Har du läst förundersökningen?
Gör det och återkom gärna sen, jag undrar hur du menar att hon inte tog hand om sig själv.
Citera
2023-04-21, 16:40
  #13154
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP
Lotta var en del av problemet eftersom hon inte tog ansvar för sitt liv.

Ni som anser att det var helt OK att Lotta inte tog ansvar för sitt liv är såna som skiter i att nästa Lotta inte blir varnad utan hon ska agera likadant och sedan bli mördad och så ska ni sitta och åja er på sociala medier om att det inte var deras fel. Jag förstår att ni blir upprörda om man smutskastar ett brottsoffer men om man måste ta i lite för att andra, potentiella offer, ska vakna så må det vara så.

TA ANSVAR FÖR HELVETE!!!
Då är det väl bättre att fånga upp Martinar tidigt och låsa in dom, än att alla tjejer (och killar) ska gå runt och vara rädda för att bli ihjälslagna. Du har helt fel fokus.
Citera
2023-04-21, 17:02
  #13155
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är ju som så att fokus har lagts vid utseendet hos både Lotta och Martin.

Utseendet som enligt många borde gjort att ingen skulle tilltala Martin, pga utseendet.

Lyssnar man på hans röst, så stämmer den inte ihop med hans utseende.

Lotta släppte in honom, gjorde hon verkligen det?
Jag ser det snarare som att Martin sökte, spanade in och attackerade ett värddjur, som råkade vara Lotta.
Det hade kunnat vara vem som helst som befunnit sig i en manipulativ människas blickfång.

Lotta insåg att relationen inte var bra, hon var livrädd.
Hon lämnade, vilket Martin inte accepterade.

Nej. Det finns dock skribenter som upprepar hundratals gånger vad någon annan skrivit EN gång, det är det som håller det i gång.

Man ska inte notera hans utseende, men det går bra att prata om rösten? Hur har DEN med mordet att göra? Förvirrande.

Liksom att försöka förneka att Lotta släppte in honom i livet, förhållande och slutligen även dörren morgonen för mordet ger ytterligare en larvig subdebatt.
Citera
2023-04-21, 17:08
  #13156
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Martin har dödat HELT oprovocerat förut!!
https://www.expressen.se/nyheter/martin-har-dodat-forut-niklas-var-forsta-offret/

Vem som helst hade i princip kunnat kommit vägen för hans galna okontrollerade vrede!

Dessutom är det väl dom som påpekat i tråden att Lotta har egen skuld i detta som på ett moralpredikande sätt beskrivit och tjatat om hur hon såg ut och vilka "omoraliska" "onaturliga" attiraljer hon besmyckat sin kropp med.

Ja, han är en aggressiv mördare. Ja, han kunde ha mördat någon annan innan eller efter, det kunde ha varit någon random.
Men nu var det inte så. Vad ger det att spekulera i ”what If”?

Mordet skedde efter ett mycket märkligt förhållande efter att Lotta släppt in mördaren i sitt liv. Då är frågan hur och varför.

Om du inte vill prata utseende är det enklast att inte dra in det hela tiden i tråden och/eller upprepa vad någon sagt i inlägg efter inlägg. Det verkar kontraproduktivt.
Citera
2023-04-21, 17:49
  #13157
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Har du läst förundersökningen?
Gör det och återkom gärna sen, jag undrar hur du menar att hon inte tog hand om sig själv.

Hon var sjukskriven. På grund av ett uppbrott från en relation som verkar ha varit ganska ensidig. Då tar man inte hand om sig.
Citera
2023-04-22, 02:57
  #13158
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast det är ju just det man måste göra. Se om sitt hus (bokstavligt och bildligt) hela livet. Inte räkna med att en karl ska komma och rädda en, när man inte har gjort det. Eller en väninna, för den delen.

200 kr om året till kommunala bostadskön är en billig livförsäkring.
Lotta var ihop med PE sen 1996 i Östersund och de flyttade ihop till Sthlm.
Jag tror inte det primära vara att helgardera 1x2 likt dig.

Hon levde sen särbo/sambo med M och hoppades de skulle flytta ihop.
Då dög antagligen en billig 2:a handslägenhet åt Lotta och det var hennes val.
That's it.

Om du tog dig utanför din fyrkantiga box så skulle du inse att livet är väldigt variabelt och DU är inte den ultimata mallen.

Tack och lov får man väl säga. Då hade nämligen vi kvinnor gått och suktat efter en sexualsadistisk styckmördare.
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Exakt! Han hade en väldigt bestämd "liga" att ragga i. Själva trodde de kvinnorna att de tillhörde den högsta ligan, för att de hade blont (blonderat) hår och stora (konstgjort förstorade) bröst. För omgivningen ter det sig... "lite" annorlunda.
Vilken division tillhör du som blev kåt på en misstänkt mördare då en sargad torso flöt iland?

Lotta gör inte anspråk på ett dugg, inte A*ngelica heller.
Finns ingenting udda med nån av dem, varken utseendemässigt, utbildning eller jobb.

Att färga hår (Lotta skriver köpa hårfärg i sin kalender) är verkligen ingenting som sticker ut.

Mängder med kvinnor har bröstimplantat i varenda samhällsklass. Ju rikare, ju mer troligt.

Så det är heller ingenting som du kan åberopa på nån trashig låg samhällsnivå som du älskar att vältra dig i.

Det känns inte riktigt som IQ hänger med?

Resonemanget påminner om när SG förfasas över skattebetalarnas nota angående Lottas vård.

När MÄN dominerar som fängelseklientel och det pris Martin betingar skulle jag faktiskt vilja se.
__________________
Senast redigerad av develi 2023-04-22 kl. 03:38.
Citera
2023-04-22, 03:16
  #13159
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP
Lotta var en del av problemet eftersom hon inte tog ansvar för sitt liv.

Ni som anser att det var helt OK att Lotta inte tog ansvar för sitt liv är såna som skiter i att nästa Lotta inte blir varnad utan hon ska agera likadant och sedan bli mördad och så ska ni sitta och åja er på sociala medier om att det inte var deras fel. Jag förstår att ni blir upprörda om man smutskastar ett brottsoffer men om man måste ta i lite för att andra, potentiella offer, ska vakna så må det vara så.

TA ANSVAR FÖR HELVETE!!!
Typ det sa Martin också ang att hon var blåslagen:
"i bland måste man lyfta upp henne och tillrättvisa henne."

Han ägnade sig även åt smutskastning mot Lotta.
Efter han ringt hennes chef och förtalat henne så ringde han även den hon hyrde lgh av.
Han säger att Lotta inte är nån bra kompis, att hon är en hora, nyfoman och översexuell.

Inför polis, efter att han dödsmisshandlat Lotta, kallar han henne "den jävla subban".

Lotta fortsätter kränkas efter att han slagit ihjäl henne.
I sju år har förtalet och föraktet gått på repeat.

Du inbillar dig att detta är preventivt?

Du stöder förövarperspektivet och ingen vid sina sinnens fulla bruk lär lyssna på varken dig eller andra med samma approach.
Citera
2023-04-22, 03:55
  #13160
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Har du läst förundersökningen?
Gör det och återkom gärna sen, jag undrar hur du menar att hon inte tog hand om sig själv.
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Hon var sjukskriven. På grund av ett uppbrott från en relation som verkar ha varit ganska ensidig. Då tar man inte hand om sig.
Vad har sjukskrivning med saken att göra om hon upptäckt att han är otrogen, hon gör slut och reagerar med sorg- och krisreaktion?

En relation som pågår i åtta år är knappast att betrakta som ensidig, även om Lotta heller ville flytta ihop än leva både särbo och sambo och han hade en annan syn på den saken.

Det beskrivs att de reste en hel del ihop och var på SPA etc. Bägge var ledsna och mådde dåligt då det tog slut.

Han betydde så mycket att när Lottas anhöriga frågade om det var nån mer som Lottas väninna JK trodde ville komma, innan de skulle stänga av respiratorn, så var det M.
Han kom dit och tog farväl av Lotta.
Citera
2023-04-22, 04:43
  #13161
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Martin har dödat HELT oprovocerat förut!!
https://www.expressen.se/nyheter/martin-har-dodat-forut-niklas-var-forsta-offret/

Vem som helst hade i princip kunnat kommit vägen för hans galna okontrollerade vrede!

Dessutom är det väl dom som påpekat i tråden att Lotta har egen skuld i detta som på ett moralpredikande sätt beskrivit och tjatat om hur hon såg ut och vilka "omoraliska" "onaturliga" attiraljer hon besmyckat sin kropp med.
Visst är det så.
Grov kvinnofridskränkning (som han var ute på villkorligt från) hade kunnat gå åt helvete.
De dra misshandlade kvinnorna som anmält.
Alla de som inte anmält.
A*ngelica kunde ha blivit ihjälslagen om han haft lust den dagen.

Eller så ägnar han sig åt våld som en nöjestripp utanför väggarna som du nämner.

Problemet med psykopaten MJ är att han framställer sig bättre än han är. Han grundlurar folk oavsett kön.
Han blir insläppt. Han blir insläppt av män likaväl.

Kriminalvårdaren på Hall begriper detta:

" – Då var han väldigt inställsam, manipulativ, charmig, socialt trevlig."

De som dels inte begriper sig på psykopati och samtidigt vill framhäva Lotta som problemet vill givetvis inte veta av hans manipulativa drag.

Då faller ju hela förtalskampanjen som ett korthus.
Lotta ska ju vara idioten.
Martin är bara en yssepyssepsykopat.
Nån sorts subversion som inte aaalls kan manipulera.

Helst psykotisk, full med vanföreställningar - och helt utan ansvar. Inte vid sina sinnens fulla bruk.

Problem nr 2 med MJ är att han förvränger information om sin kriminella CV.

Antingen vet de inte ett dugg om kvinnomisshandel.
Eller så ljuger han om att han skäms så förfärligt.
Eller så skyller han på kvinnorna. De har falskeligen satt dit honom.
Eller så dementerar han våld, han har bara puttat kvinnor.
Inför A så slog han aldrig Lotta när hon frågade.
Ang tidigare misshandel som ledde till N:s död kör han att han tagit straffet.
Att han ångrar sig så och får leva med detta hela livet.

Oavsett version han väljer (han har många ess i rockärmen) så manipulerar han.
Män som kvinnor.

Han skäms inte, han ångrar inte och han skiter i att N dog.
Rent psykopattrams för att manipulera.

Tacka tusan att han inte var nöjd med media efter mordet på Lotta.

"En kvinna som har umgåtts med Martin Jonsson berättar att han gärna och ofta berättade om sina och broderns våldsdåd, men bara när det var riktat mot män.

– Alla har varit rädda för dem. Martin gillade att skryta om vad han och hans bror hade gjort. Han brukade sitta och skryta om hur de hade hoppat sönder folks huvud som vattenmeloner.

Samtidigt som han målade upp sig själv som en slagskämpe var han lika mån om att visa världen att han var en kvinnobeskyddare. (expressen)


Det kom fram flera kvinnomisshandel, det var domen om grov kvinnofridskränkning (den tredje kvinnomisshandeln juridiskt sett).
Kvinnor berättade hur illa han burit sig åt.

Han kan liksom inte manipulera mera på den fronten inför tex polarna.
Klart han inte var nöjd med media, fejkade helylle-Martin.
__________________
Senast redigerad av develi 2023-04-22 kl. 04:57.
Citera
2023-04-22, 13:11
  #13162
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad har sjukskrivning med saken att göra om hon upptäckt att han är otrogen, hon gör slut och reagerar med sorg- och krisreaktion?

En relation som pågår i åtta år är knappast att betrakta som ensidig, även om Lotta heller ville flytta ihop än leva både särbo och sambo och han hade en annan syn på den saken.

Det beskrivs att de reste en hel del ihop och var på SPA etc. Bägge var ledsna och mådde dåligt då det tog slut.

Han betydde så mycket att när Lottas anhöriga frågade om det var nån mer som Lottas väninna JK trodde ville komma, innan de skulle stänga av respiratorn, så var det M.
Han kom dit och tog farväl av Lotta.

A) Hon var sjukskriven. Hon tog inte hand om sig själv. Det var svaret på frågan. Resten blir spekulativt OT.

B) Du verkar veta mycket om det där förhållandet. Mer än Lottas kompisar och mamma.
Killen verkar inte velat ha något direkt, om man inte vill träffa den andres släkt, vänner, bo ihop, låta henne träffa dottern etc. Han dyker upp luddigt i andras vittnesmål, men vittnar inte själv.
Om storyn dessutom var att han, enligt Lotta, var otrogen hela tiden? Det låter inte som att han direkt bjuder in till att ta det ett steg till. Inte ens som att han tar det på allvar och har samma syn på vad "förhållandet" består i.

C) Det finns något bakomliggande.
Folk i allmänhet blir inte sjukskrivna för att någon gör slut eller är otrogen. Någon man inte har något tillsammans med. Folk som skiljer sig med boende, barn, gemensamma vänner, fondspararande, livsförsäkringar och allt annat tillsammans blir inte sjukskrivna. Inte ens vid dödsfall. Eller riktiga trauman.
Helt ärligt blir jag lite förvånad hur läkare och handläggare på Försäkringskassan glatt gått med på 100% av den anledningen när de samtidigt nekar folk med kronisk smärta, rejäla trauman, PTSD och andra tillstånd som verkligen inverkar.
Och upprepar igen att jag inte betvivlar att hon var ångestriden, utpumpad och ältande och kanske var i behov av sjukskrivning, bara att anledningen läkaren anger och som går genom systemet är udda.
Citera
2023-04-22, 13:23
  #13163
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
A) Hon var sjukskriven. Hon tog inte hand om sig själv. Det var svaret på frågan. Resten blir spekulativt OT.

B) Du verkar veta mycket om det där förhållandet. Mer än Lottas kompisar och mamma.
Killen verkar inte velat ha något direkt, om man inte vill träffa den andres släkt, vänner, bo ihop, låta henne träffa dottern etc. Han dyker upp luddigt i andras vittnesmål, men vittnar inte själv.
Om storyn dessutom var att han, enligt Lotta, var otrogen hela tiden? Det låter inte som att han direkt bjuder in till att ta det ett steg till. Inte ens som att han tar det på allvar och har samma syn på vad "förhållandet" består i.

C) Det finns något bakomliggande.
Folk i allmänhet blir inte sjukskrivna för att någon gör slut eller är otrogen. Någon man inte har något tillsammans med. Folk som skiljer sig med boende, barn, gemensamma vänner, fondspararande, livsförsäkringar och allt annat tillsammans blir inte sjukskrivna. Inte ens vid dödsfall. Eller riktiga trauman.
Helt ärligt blir jag lite förvånad hur läkare och handläggare på Försäkringskassan glatt gått med på 100% av den anledningen när de samtidigt nekar folk med kronisk smärta, rejäla trauman, PTSD och andra tillstånd som verkligen inverkar.
Och upprepar igen att jag inte betvivlar att hon var ångestriden, utpumpad och ältande och kanske var i behov av sjukskrivning, bara att anledningen läkaren anger och som går genom systemet är udda.
Så sjukskrivning innebär att man inte tar hand om sig själv?
Snarare tvärtom, hon sökte hjälp när livet krisade.
Väldigt märkligt sätt du har att kategorisera människor.
Hon var sjukskriven men att hon också jobbade, verkar du blunda för? Hon ville ju få mer arbetstid.
Citera
2023-04-22, 13:46
  #13164
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Så sjukskrivning innebär att man inte tar hand om sig själv?
Snarare tvärtom, hon sökte hjälp när livet krisade.
Väldigt märkligt sätt du har att kategorisera människor.
Hon var sjukskriven men att hon också jobbade, verkar du blunda för? Hon ville ju få mer arbetstid.

Om man är sjukskriven blir man omhändertagen av vården och försäkringskassan, det vill säga våra gemensamma medel. Det är inte min kategorisering. Det är officiell kategorisering. Och sunt förnuft. Om man söker hjälp är det för att man inte klarar sig själv, för att använda dina ord. Du har en osviklig förmåga att säga mot dig själv i ett och samma inlägg.

Ja, det var, som det mesta, upp och ned med huruvida hon ville arbeta eller inte. Samtidigt som hon ena sekunden vill arbeta mer förlängde hon sjukskrivningen och motsade sig att gå upp i arbetstid. Och stannade hemma, heltidssjukskrev sig, från sin deltidstjänst.

Obs. Igen då. Jag menar inte att det är fel att få hjälp med psykisk ohälsa. Bara att man inte tar hand om sig själv då. Men att hon led av det är en ganska viktig faktor i det här fallet ur mitt perspektiv. Om han haft mer balans tror jag faktiskt inte att flödet varit detsamma.
__________________
Senast redigerad av Bulten-i-Bo 2023-04-22 kl. 13:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in