Citat:
Ursprungligen postat av
Vemdalen62
Martin har dödat HELT oprovocerat förut!!
https://www.expressen.se/nyheter/martin-har-dodat-forut-niklas-var-forsta-offret/
Vem som helst hade i princip kunnat kommit vägen för hans galna okontrollerade vrede!
Dessutom är det väl dom som påpekat i tråden att Lotta har egen skuld i detta som på ett moralpredikande sätt beskrivit och tjatat om hur hon såg ut och vilka "omoraliska" "onaturliga" attiraljer hon besmyckat sin kropp med.
Visst är det så.
Grov kvinnofridskränkning (som han var ute på villkorligt från) hade kunnat gå åt helvete.
De dra misshandlade kvinnorna som anmält.
Alla de som inte anmält.
A*ngelica kunde ha blivit ihjälslagen om han haft lust den dagen.
Eller så ägnar han sig åt våld som en nöjestripp utanför väggarna som du nämner.
Problemet med psykopaten MJ är att han framställer sig bättre än han är. Han grundlurar folk oavsett kön.
Han blir insläppt.
Han blir insläppt av män likaväl.
Kriminalvårdaren på Hall begriper detta:
" – Då var han väldigt inställsam, manipulativ, charmig, socialt trevlig."
De som dels inte begriper sig på psykopati och samtidigt vill framhäva Lotta som problemet vill givetvis inte veta av hans manipulativa drag.
Då faller ju hela förtalskampanjen som ett korthus.
Lotta ska ju vara idioten.
Martin är bara en yssepyssepsykopat.
Nån sorts subversion som inte aaalls kan manipulera.
Helst psykotisk, full med vanföreställningar - och helt utan ansvar. Inte vid sina sinnens fulla bruk.
Problem nr 2 med MJ är att han förvränger information om sin kriminella CV.
Antingen vet de inte ett dugg om kvinnomisshandel.
Eller så ljuger han om att han skäms så förfärligt.
Eller så skyller han på kvinnorna. De har falskeligen satt dit honom.
Eller så dementerar han våld, han har bara puttat kvinnor.
Inför A så slog han aldrig Lotta när hon frågade.
Ang tidigare misshandel som ledde till N:s död kör han att han tagit straffet.
Att han ångrar sig så och får leva med detta hela livet.
Oavsett version han väljer (han har många ess i rockärmen) så manipulerar han.
Män som kvinnor.
Han skäms inte, han ångrar inte och han skiter i att N dog.
Rent psykopattrams för att manipulera.
Tacka tusan att han inte var nöjd med media efter mordet på Lotta.
"En kvinna som har umgåtts med Martin Jonsson berättar att han gärna och ofta berättade om sina och broderns våldsdåd, men bara när det var riktat mot män.
– Alla har varit rädda för dem. Martin gillade att skryta om vad han och hans bror hade gjort. Han brukade sitta och skryta om hur de hade hoppat sönder folks huvud som vattenmeloner.
Samtidigt som han målade upp sig själv som en slagskämpe var han lika mån om att visa världen att han var en kvinnobeskyddare. (expressen)
Det kom fram flera kvinnomisshandel, det var domen om grov kvinnofridskränkning (den tredje kvinnomisshandeln juridiskt sett).
Kvinnor berättade hur illa han burit sig åt.
Han kan liksom inte manipulera mera på den fronten inför tex polarna.
Klart han inte var nöjd med media, fejkade helylle-Martin.