2023-04-19, 19:42
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crYptOiLLumUnATi
Går vi inte upp nu hälsar vid nog på 27-25k skulle jag säga.
Går vi inte upp så går vi ner, korrekt
Citera
2023-04-21, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crYptOiLLumUnATi
Går vi inte upp nu hälsar vid nog på 27-25k skulle jag säga.

Finns inget som tyder på vi kommer få upp.
Inflationen
Folk från mtgox refund som säljer sina btc
Sell in may and walk away

Vara det gör att vi kommer se en pump först framåt hösten.

Sålde nyss allt mitt som jag köpt förra sommaren och hösten
Citera
2023-04-22, 01:38
Avslutad
Det är ingen fara, den stiger snart igen, den är ännu långt över 23k ändå.
Citera
2023-04-22, 05:12
Medlem
Vilken sorts TA-signaler tittar ni på när ni handlar?
Citera
2023-04-22, 08:36
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Vilken sorts TA-signaler tittar ni på när ni handlar?
RSI och glidande medelvärden i första hand.
Horisontella linjer är mer signifikanta för Bitcoin än diagonala.

Head and shoulders och Cup and handle (alternativt Adam and Eve) -mönster har Bitcoin ofta respekterat och spelat ut (inklusive inverse formationer förstås).

Läste någonstans nyligen att Bitcoin har varit svårtradeat även för proffsen.

Själv så köper jag bara dippar, säljer aldrig. Tror jag slår över 95% av alla med den taktiken över tid.
Citera
2023-04-22, 11:15
Avslutad
Den här donnan är värd att följa om man vill hålla koll på kursen: https://twitter.com/cryptodaoz
Citera
2023-04-22, 11:33
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Själv så köper jag bara dippar, säljer aldrig. Tror jag slår över 95% av alla med den taktiken över tid.
Du kan ju inte jämföra din "strategi" mot någon som tradear och cashar ut riktiga pengar. Vid något tillfälle kommer du också att göra det, och först då kan du göra jämförelsen mot dessa "95%". Det kan också visa sig att du ligger på 0 då.
Citera
2023-04-22, 11:40
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Det kan också visa sig att du ligger på 0 då.
Det gäller ju förstås Buffet också…

Men med tanke på att du tippade 10k vid årskiftet (istället upp 60% sen dess) och 5k till sommaren så är ju dina åsikter inte värda så mycket.
Citera
2023-04-22, 11:43
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Det gäller ju förstås Buffet också…

Men med tanke på att du tippade 10k vid årskiftet (istället upp 60% sen dess) och 5k till sommaren så är ju dina åsikter inte värda så mycket.
Han jämför sig nog inte med folk som sysslar med trading, och du har för övrigt inte tippat någonting alls så din kommentar saknar relevans.
Citera
2023-04-22, 11:48
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Han jämför sig nog inte med folk som sysslar med trading, och du har för övrigt inte tippat någonting alls så din kommentar saknar relevans.
Tror jag någonstans tippade 40k passeras i höst/vinter och 250k passeras inom 2-3 år.
Där har du.
Citera
2023-04-22, 11:51
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Tror jag någonstans tippade 40k passeras i höst/vinter och 250k passeras inom 2-3 år.
Där har du.
Du har också tippat $1 miljon om ett antal år, verkligen relevant

Men eftersom du själv inte hade någon kommentar till prisnivån vid det senaste årsskiftet så saknar din kommentar alltså relevans. Jag har också sagt flera gånger att jag inte sysslar med att förutspå prisnivåer men du kunde inte sluta tjata så jag slängde ur mig en siffra halvt på skoj.

Du var helt fixerad vid att jag skulle ge ett pris (säger nog mest något om dig).
Citera
2023-04-22, 11:57
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Du har också tippat $1 miljon om ett antal år, verkligen relevant

Men eftersom du själv inte hade någon kommentar till prisnivån vid det senaste årsskiftet så saknar din kommentar alltså relevans. Jag har också sagt flera gånger att jag inte sysslar med att förutspå prisnivåer men du kunde inte sluta tjata så jag slängde ur mig en siffra halvt på skoj.

Du var helt fixerad vid att jag skulle ge ett pris (säger nog mest något om dig).
Och efter mycket funderande är du den i tråden som gissat längst ifrån sanningen. Anledningen är enkel. Du har en extrem bias mot bitcoin som gör att du inte kan se på, och därmed värdera, bitcoin objektivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in