2023-04-21, 16:16
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllramEast
Enligt PH…” Det räcker så va?

Och jag har brutalt svårt att tro att Irvell hörde av sig till PH om fylledillet från Åland. Det framgår ju direkt att personen inte kan vara Engström. Dottern, frun, herrgården…

Det finns en inbyggd tragik i att den avpolletterade polisen och hans son (!) bistått Filter i deras (tillsammans) 18 år långa och fruktlösa arbete med att hitta något substantiellt som talar emot Engström.

Man har noll. Trots att TP bevisligen förvränger vittnens utsagor (exempel finns i tråden).

Tack vare kloka skribenter i tråden finns nu ett antal oomtvistade exempel på hur rätt Engström gissar avseende specifika skeenden på Sveavägen, avsaknaden av blod på skjortbröstet exempelvis, då han i Filters galna teori var på en joggingtur runt stan.

Filter framstår mer och mer som bedragare. Borde inte Thomas Pettersson och Mattias Göransson ha läst det mesta under de 18 år som man tillsammans lagt på fallet? Ändå förtiger de allt som talar emot deras ”trixiga” teorier.

(SEkten är fyndigt eftersom det handlar om tro och inte vetande bland dem som inbillar sig att en man utan vapen, specialammunition och motiv, men ett alibi, sköt Palme och därefter kämpade för att synas i media.

Klonarmén är obegripligt, speciellt efter din konstiga förklaring. Gå ut i solen en stund så kommer det att kännas bättre.)

Du menar ett antal exempel på hur fel SE gissar?

LP:s tillstånd
Att hon uppskattade AH:s åtgärder
Att det inte var blod på offrets bröst
Att IW stod kvar vid polisbilen
Att poliserna inte gick att se vid Luntmakargatan
Att poliserna tog förhör innan ambulansen kom
Att AB kände till offrets identitet
Att AD gav ett exakt signalement på SE

I och för sig, den sista kanske han gissar rätt på ändå?

Ålandskvinnan skrev till polisen ett flertal gånger efter SE:s alibikanonad i media den 6:e och 7:e april. När vittnena dessutom inte mindes SE på platsen förefaller det ganska naturligt att polisen kontaktade PH, som hade erfarenhet av polisarbete. Deras "man på insidan".

"Välter du en klon reser sig alltid en ny i dess ställe, med exakt samma tonläge och budskap." (Gammalt Flashback-ordspråk.)
Citera
2023-04-21, 20:29
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Du menar ett antal exempel på hur fel SE gissar?

LP:s tillstånd
Att hon uppskattade AH:s åtgärder
Att det inte var blod på offrets bröst
Att IW stod kvar vid polisbilen
Att poliserna inte gick att se vid Luntmakargatan
Att poliserna tog förhör innan ambulansen kom
Att AB kände till offrets identitet
Att AD gav ett exakt signalement på SE

I och för sig, den sista kanske han gissar rätt på ändå?

Ålandskvinnan skrev till polisen ett flertal gånger efter SE:s alibikanonad i media den 6:e och 7:e april. När vittnena dessutom inte mindes SE på platsen förefaller det ganska naturligt att polisen kontaktade PH, som hade erfarenhet av polisarbete. Deras "man på insidan".

"Välter du en klon reser sig alltid en ny i dess ställe, med exakt samma tonläge och budskap." (Gammalt Flashback-ordspråk.)

När säger SE att AB kände till Palmes identitet? Eller vi kan väl fråga: när säger SE att AB är där? Så vitt jag vet så säger inte SE att det är AB, han säger mannen kan ha varit AB, men ändå olik.

Det är du som säger det är AB. Det är du som säger det är AD.

Jag antar du menar att GM SE känner igen AB. Varför skulle GM SE säga att denne man visste det var Palme och gick runt och sa det? En onödig och farlig lögn...
Citera
2023-04-21, 20:39
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Helt riktigt.

Både vittnesmål och foton stödjer att framsidan av OP var väldigt blodig.

Jaså, vilka vittnen ser detta jätteblodiga bröst innan HLR? Om matchen slutar 1-3 kan det fortfarande ha stått 1-0 i början.
Senast redigerad av enough-is-enough 2023-04-21 kl. 20:47.
Citera
2023-04-21, 20:52
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Jaså, vilka vittnen ser detta jätteblodiga bröst innan HLR? Om matchen slutar 1-3 kan det fortfarande ha stått 1-0 i början.

Du får mer än gärna bygga hypotes för en Engström som är framme innan AH och SG (alltså först på plats) som ser Olof innan bröstet är blodigt.

Berätta mer!
Citera
2023-04-21, 20:56
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Du får mer än gärna bygga hypotes för en Engström som är framme innan AH och SG (alltså först på plats) som ser Olof innan bröstet är blodigt.

Berätta mer!

SE sa inte att bröstet inte var blodigt. Logisk lucka. Iofs lutar det åt att SG var först fram.

Nu behöver ju inte SE vara först för att kunna se Palme innan HLR. Logisk lucka.

GM SE som tydligen är så skyttekunnig vet väl att ett skott med spädgrisen går rakt genom? Logisk lucka
Senast redigerad av enough-is-enough 2023-04-21 kl. 21:12.
Citera
2023-04-21, 21:14
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
SE sa inte att bröstet inte var blodigt. Logisk lucka. Iofs lutar det åt att SG var först fram.

Nu behöver ju inte SE vara först för att kunna se Palme innan HLR. Logisk lucka.

GM SE som tydligen är så skyttekunnig vet väl att ett skott med spädgrisen går rakt genom? Logisk lucka

I tråden påstås det att Engström säger att OP inte hade ett blodigt bröst.

Jag har ingen aning om din poäng här.
Citera
2023-04-21, 21:15
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
I tråden påstås det att Engström säger att OP inte hade ett blodigt bröst.

Jag har ingen aning om din poäng här.

Så det uttalande från SE du menar är helt fel har du inte ens läst?
Senast redigerad av enough-is-enough 2023-04-21 kl. 21:20.
Citera
2023-04-21, 21:21
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Så det uttalande från SE du menar är helt fel sett till verkligheten har du inte ens läst?

Tyvärr förstår jag inte alls vad du menar.
Citera
2023-04-21, 21:34
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Tyvärr förstår jag inte alls vad du menar.

SE säger aldrig att det inte var blod på bröstet. Så han har inte fel om det var blod på bröstet.
Senast redigerad av enough-is-enough 2023-04-21 kl. 21:38.
Citera
2023-04-21, 21:42
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
När säger SE att AB kände till Palmes identitet? Eller vi kan väl fråga: när säger SE att AB är där? Så vitt jag vet så säger inte SE att det är AB, han säger mannen kan ha varit AB, men ändå olik.

Det är du som säger det är AB. Det är du som säger det är AD.

Jag antar du menar att GM SE känner igen AB. Varför skulle GM SE säga att denne man visste det var Palme och gick runt och sa det? En onödig och farlig lögn ...

Vem skulle "supervittnet" vara om inte AD? Annars finns inte detta vittne noterat någonstans ...

Men visst, det är mer spekulativt. Däremot är det inte jag som säger att det är AB.

Det är SE som beskriver AB, och det är SE som pekar ut AB. (Till skillnad från JA som beskriver JÅS, men pekar ut SE ...)

11:e mars 1986:

"När SE återkommit till platsen efter sin utflykt efter polismännen, så hade ambulansen anlänt. Det bör då enligt Engström ha gått åtminstone 4 [överskriven 5:a?] minuter.

SE var inte längre än till korsningen Luntmakargatan & Tunnelgatan där han stod och tittade åt olika håll.

Vid SE:s återkomst till platsen stod det cirka 10 personer som kommit till platsen.

Den enda av dessa som SE erinrar sig utseendet på är en person typ 'Tompa-Jan' som stod och sade 'Är det Palme, är det Palme'. Den personen lät inte särskilt nykter, i övrigt 55-60 år, brett svart skägg."

25:e april:

F: Du säger också beträffande E13 (AB) att när du kommer tillbaka till folksamlingen efter din språngmarsch efter poliserna så finns det en man som kan vara E13 (AB) som har kommit till platsen, och du benämner honom som att han var lite högljudd. Han hade också skägg, men du har minnesbild av att det skulle vara lite rödare. På vad sätt var han högljudd?

SE: Jag tyckte inte att han verkade riktigt nykter egentligen.

F: Vad sa han?

SE: Han upprepade samma sak hela tiden, och han sa, är det Palme, är det Palme, upprepade han gång på gång."

Är det verkligen så riskabelt att hitta på vad en onykter person sa?

Då var interaktionen mellan honom och LP betydligt mer riskabel? Konstigt att den aldrig synades.

Förrän GS stövlade in i hovrätten och bad SE veta hut.

När? Enligt SE är det efter det att ambulansen har kommit och en 4-5 minuter efter skotten.

Men i och med att de håller på att lasta in OP så har det snarare gått över 6 minuter?

Ambulansen lämnar kl. 23:28:30 ...

Lena L börjar förhöra AB runt kl. 23:30 såvitt jag förstår, men fick jaga kapp AB?

Gick AB åt Skandia-hållet till? I så fall kan SE ha sett honom på håll.

Hinner man runt på 7 minuter, upp på åsen och runt?

P.S.

Det är tack vare det AB säger och sedan det KJ säger, att offret är OP, som SE kan berätta för sin fru vem som har blivit skjuten, när han ringer till henne inne på Skandia.

Men dessa interaktioner, med AB och KJ, hände aldrig?
Citera
2023-04-21, 21:46
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Vem skulle "supervittnet" vara om inte AD? Annars finns inte detta vittne noterat någonstans ...

Men visst, det är mer spekulativt. Däremot är det inte jag som säger att det är AB.

Det är SE som beskriver AB, och det är SE som pekar ut AB. (Till skillnad från JA som beskriver JÅS, men pekar ut SE ...)

11:e mars 1986:

"När SE återkommit till platsen efter sin utflykt efter polismännen, så hade ambulansen anlänt. Det bör då enligt Engström ha gått åtminstone 4 [överskriven 5:a?] minuter.

SE var inte längre än till korsningen Luntmakargatan & Tunnelgatan där han stod och tittade åt olika håll.

Vid SE:s återkomst till platsen stod det cirka 10 personer som kommit till platsen.

Den enda av dessa som SE erinrar sig utseendet på är en person typ 'Tompa-Jan' som stod och sade 'Är det Palme, är det Palme'. Den personen lät inte särskilt nykter, i övrigt 55-60 år, brett svart skägg."

25:e april:

F: Du säger också beträffande E13 (AB) att när du kommer tillbaka till folksamlingen efter din språngmarsch efter poliserna så finns det en man som kan vara E13 (AB) som har kommit till platsen, och du benämner honom som att han var lite högljudd. Han hade också skägg, men du har minnesbild av att det skulle vara lite rödare. På vad sätt var han högljudd?

SE: Jag tyckte inte att han verkade riktigt nykter egentligen.

F: Vad sa han?

SE: Han upprepade samma sak hela tiden, och han sa, är det Palme, är det Palme, upprepade han gång på gång."

Är det verkligen så riskabelt att hitta på vad en onykter person sa?

Då var interaktionen mellan honom och LP betydligt mer riskabel? Konstigt att den aldrig synades.

Förrän GS stövlade in i hovrätten och bad SE veta hut.

När? Enligt SE är det efter det att ambulansen har kommit och en 4-5 minuter efter skotten.

Men i och med att de håller på att lasta in OP så har det snarare gått över 6 minuter?

Ambulansen lämnar kl. 23:28:30 ...

Lena L börjar förhöra AB runt kl. 23:30 såvitt jag förstår, men fick jaga kapp AB?

Gick AB åt Skandia-hållet till? I så fall kan SE ha sett honom på håll.

Hinner man runt på 7 minuter, upp på åsen och runt?

P.S.

Det är tack vare det AB säger och sedan det KJ säger, att offret är OP, som SE kan berätta för sin fru vem som har blivit skjuten, när han ringer till henne inne på Skandia.

Men dessa interaktioner, med AB och KJ, hände aldrig?

Du bevisar att det är du som säger det är AB och AD
Citera
2023-04-21, 21:58
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Du bevisar att det är du som säger det är AB och AD

Din förmåga att läsa, tolka material och dra slutledningar är som vanligt helt Kafka-aktig.

Nej, jag visar att SE beskriver en person som stämmer in på AB:

Uppseendeväckande beteende
Onykter
Skägg

SE pekar sedan ut denna person som han har beskrivit på bild:

"F: Du säger också beträffande E13 (AB) att när du kommer tillbaka till folksamlingen efter din språngmarsch efter poliserna så finns det en man som kan vara E13 (AB) som har kommit till platsen, och du benämner honom som att han var lite högljudd. Han hade också skägg, men du har minnesbild av att det skulle vara lite rödare. På vad sätt var han högljudd?

SE: Jag tyckte inte att han verkade riktigt nykter egentligen."

Så här har vi alltså både en beskrivning och ett utpekande av en och samma person, troligen AB.

SE är nämligen inte det enda av alla vittnen som lägger märke till just AB.

Förr tog jag detta som en intäkt för att han verkligen var ett vittne.

Men i och med att observationen av "AB" kan ha skett efter kl. 23:30 så hinner han med att vara GM ändå.

"AB" dyker dessutom upp först den 11:e mars, så han kan ha fått informationen från annat håll ...

Vi får lusläsa tidningarna i KB:s arkiv! "I Skandiamannens fotspår."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in