Citat:
Ursprungligen postat av
Svenshult
Håller med om väldigt mycket i det här inlägget. Jag vill lägga till att det inte är Maguire eller Lindelöf utan när båda två utgör backlinjen. Då händer något magiskt och alla andra spelare spelar på 30 procent av sin förmåga.
Men Maguire är inte världsklass. Titta på när Martinez får exakt samma passning från De Gea och hur han löser det:
https://twitter.com/Bruno_UNITED1/status/1649156299530051587
Arsenal mot Southampton idag är en ödesmatch. Om Arsenal tappar poäng så vinner City ligan.
Kul med diskussion om situationer.
Martinez löser liknande situation snyggt ja, men satan så hög risk han spelar med. Första dragningen han gör är komplett livsfarlig. Hade varit enklare att spela på en touch till högerbacken.
Det är en gambling att dribbla som siste man som kan löna sig genom att man vänder bort flera pressande motståndare, men jag ser ju helst att man gör det med så låg risk som möjligt. Det där tycker jag Martinez gör onödigt svårt.
Men jag vet inte, vi fotbollsfans tenderar ju att dra skiljelinjen mellan lyckas och inte lyckas. Mål eller miss, räddning eller insläppt. Svart eller vitt. Själv gillar jag inte den där sortens onödigt risktagande. Som Alannon skrev, Maguire kunde bara följt med bollen ut ur pressen.
Det är dock, svårare än man tror att tajma det. Att få bollen perfekt med sig samtidigt som man lämnar motståndaren i bakom sig kräver en smidighet, tajming och speed. Läser motståndaren det är du rökt om de har farten uppe.
-----------------
Todd Boehly framstår mer och mer som en clown som inte vet vad han pysslar med. Talksport rapporterar att han ville ta in ett entourage med gäster, några barn, i omklädningsrummet i halvtid (!!!!!) mot West Ham i september. Ställning 0-0. Tuchel sa nej, dörren behölls stängd och sen fick Tuchel sparken dagar senare efter förlust mot Zagreb i CL.
https://talksport.com/football/1399817/transfer-notebook-arsenal-newcastle-todd-boehly-chelsea/
"Kom och titta på mitt fotbollslag, ni får träffa dem i halvtid. Duktig Sterling, vinka till fansen! Skriva autograf? Lycka till i andra halvlek!"
Jag vet inte om det är kutym i USA, men vilken professionell elitidrottare som försöker maximera sin prestation hanterar fans under pågående match? Brukar han släppa in barn och barnbarn i styrelserummet när de har viktiga möten?