Citat:
Ursprungligen postat av
diesel300
det har blivit så pass grovt genom åren att man börjar bli kriminell. Självklart lyssnar jag inte på dessa för att jag vet att detta är inte hälsosamt. Jag har bara sökt vägar under långt tid hur jag ska bryta mig loss.
Du är åtminstone på rätt väg ifall du har insett att detta
inte är bra eller hälsosamt för dig och att du måste bli fri från dess grepp.
Jag minns själv när jag var ung och dum samt nyfiken och påverkad av mina kompisar som gjorde att jag kom i kontakt med porr. Under tonåren och bland specifik umgängeskrets, så var det inte heller något man kunde helt komma bort ifrån, vilket slutligen ledde till en dålig vana. Ja, en form av missbruk.
När jag väl ville sluta helt och hållet, så försökte jag så gott jag kunde men
misslyckades varenda gång.
Gång på gång drogs jag tillbaka in i träsket. Mådde verkligen dåligt efteråt men kunde inte bli fri. Även om jag (på riktigt) ångrade mig djupt efter varje handling, så hamnade jag på samma ruta igen. Hopplöst med andra ord. Ett par gånger i veckan var redan för mycket. Jag ville bli helt fri från den.
Kanske finns det någon som är lite annorlunda än resten av oss dödliga och kunde sluta med porr och aldrig mer återgå till det..
För min del däremot, var det
omöjligt och jag hade ju försökt många gånger och tappat räkningen..
Min befrielse blev min omvändelse. Jag vände mig till Gud och bad om Hans hjälp och förlåtelse. Jag hade
lovat Honom att inte mer göra det som jag brukade göra och titta på det jag brukade titta. Med det löftet band jag fast mig inför Gud och sedan dess har jag inte gått in och porrsurfat något mer.
Du min vän kanske har din egen väg på hur du vill lösa det här men jag delade med mig av vad som hjälpte mig och hur jag personligen blev fri från detta.