Citat:
Ursprungligen postat av
diesel300
Hej, är kille på 30 år hållt på med porr och onani i över 17år. Jag mår piss av skiten. Jag kan inte tänka på något annat än sex. Undrar om det möjligt få bort dessa helt och endast ha sex med kvinna när man skulle få chansen även om det kan dröja månader innan man träffar nån? Perioder utan onani mår jag bättre. Har bättre minne, piggare , gladare, sugen på att göra något vettigt men samtidigt blir man jävligt kåt och tänker ännu mer på sex. Nån av er som har lyckats bryta sig loss från dessa vanor?
Nej, men jag har ändrat min inställning till det. Det är inget fel på onani och porr. Som med allt annat är det bara problematiskt om du gör det i en sådan omfattning att ditt övriga liv blir bortprioriterat eller om du börjar kolla på extrema avarter av porr.
Om du hela tiden fokuserar på att sluta med porr och onani så kommer ditt fokus ligga där och det kommer bli mycket svårare och varje svagt tillfälle du har kommer kännas mycket värre.
Det lättaste är att hitta nåt annat att göra som du kan fokusera på. Träning föreslår många. Gärna något som gör att du sitter mindre vid datorn/internet också. Kanske nåt kreativt, lär dig ett instrument?
Men ge dig själv tid för onani och tillåt dig själv att titta på porr. Som i lättklädda/nakna tjejer.