2023-04-21, 14:58
Medlem
Tindraindras avatar
Fast MSM är ett organisk pulver står det på Google/ trodde det betydde masskonspiration eller något liknande.
Citera
2023-04-21, 15:00
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tindraindra
Fast MSM är ett organisk pulver står det på Google/ trodde det betydde masskonspiration eller något liknande.
Mainstream media.
Citera
2023-04-21, 15:02
Medlem
Tindraindras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Eller så har roboten tolkat fel.

Men visst låter det vettigt att man inte ska tolka världen enbart genom sinnesintryck. I en modern tappning kanske grottsnubbarna är incels som inte gör annat än sitter framför sina datorer, och därför får helt felaktiga intryck av vad en kvinna är, och vad livet är. Men en snubbe tar klivet ut i verkligheten och försöker sedan förklara för sina forna incel-chat-kompisar, som inte tror honom?

Det där du skriver var väldigt berörande för just mig. Var du medveten om det och skrev den liknelsen därav?
Citera
2023-04-21, 15:05
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Det där du skriver var väldigt berörande för just mig. Var du medveten om det och skrev den liknelsen därav?
Haha, inte alls. Jag har inte en aning om vem du är, det var bara det som ploppade upp.

Och jag tyckte det var lite enklare att förstå än det om grottmänniskor. Vi kanske får byta namn på liknelsen till "Stormpiskarens incelliknelse"?
Citera
2023-04-21, 15:13
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Jag är ingen incel men jag har erfarenhet av många incels med felaktiga förutfattningar om kvinnor. Dock så kanske det är bättre att välja något mer allmänt, incels känns mer som ett flashback fenomen.
Incel är absolut inte bara ett Flashbackfenomen, långt ifrån.

Men man kan byta ut begreppet mot fanatiska gamers, eller varför inte mot några nunnor i ett kloster som bara läser heliga skrifter och bildar verkligheten utifrån dessa?

Det finns en hel del att byta ut grottmänniskorna mot. Invandrare som endast umgås med andra invandrare, främlingsfientliga som endast umgås med andra främlingsfientliga..
Citera
2023-04-21, 15:15
Medlem
Citat:
Filosofi 2 gymnasiekurs som läses in via komvux. Trodde humaniora skulle vara enkelt men fy.... skulle valt samhällskunskap istället.

Okej, gör det lätt för dig själv.
Citera
2023-04-21, 15:18
Medlem
Tindraindras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Incel är absolut inte bara ett Flashbackfenomen, långt ifrån.

Men man kan byta ut begreppet mot fanatiska gamers, eller varför inte mot några nunnor i ett kloster som bara läser heliga skrifter och bildar verkligheten utifrån dessa?

Det finns en hel del att byta ut grottmänniskorna mot. Invandrare som endast umgås med andra invandrare, främlingsfientliga som endast umgås med andra främlingsfientliga..

Hade Platon grottmänniskor som exempel eftersom man var grottmänniskor när han levde? Vet inte när det var han var aktiv men om det var så så är det ju väldigt aktuellt att dra exempel från sin egen samtid.
Citera
2023-04-21, 15:18
Medlem
Tindraindras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nanabatman2
Okej, gör det lätt för dig själv.

Kan inte byta nu.
Citera
2023-04-21, 15:22
Moderator
pbos avatar
0.02 frågor om uppgifter hör inte hemma i U&S

Utbildning och studier --> Papperskorgen
/Moderator
Citera
2023-04-21, 16:01
Moderator
Psilosophers avatar
Papperskorgen --> Filosofi Tråd [Skoluppgift (Egen tolkning av Plantons grottliknelse)*] infogad
/Moderator
Senast redigerad av Psilosopher 2023-04-21 kl. 16:06.
Citera
2023-04-21, 16:53
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
En grekisk filosof. Inte helt okänd.
Du menar Platon då förstår jag?
Citera
2023-04-21, 16:58
Medlem
Tindraindras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Du menar Platon då förstår jag?

Ja, eller vilken filosof trodde du jag menade?😅
Grottliknelsen är hans huvudsakliga teori.
Senast redigerad av Tindraindra 2023-04-21 kl. 17:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in