Citat:
Ursprungligen postat av
Gubbiccar
Tack för snabbt svar! Gör som du sa och går upp till 1mg ED omgående!
Hade tänkt köra AI från början men då de flesta verkade rekommendera att börja utan och bara sätta in vid behov lät jag bli! Aja nu vet jag att jag är känslig för det så kör direkt från kursstart i framtiden!
Ingen huvudvärk! Lite förhöjt blodtryck! Inga problem med potensen/libidon! Var riktigt trött första 2v men inte lika trött längre!
Bör jag även sänka testodosen något tills jag fått ordning på Östrot? Men iofs då vet jag kanske inte hur stor effekten av arimidexen gjort?
Inte lika snabbt svar nu. Men köp Letro i alla fall, alla svarar olika på adex och den är ganska klen i jämförelse med Letro. Om du efter nästa östroprov inte har fått effekt behöver du klubba till värdet rejält.
Nej, rör inte testodosen. Du vill inte ha fler hormonella fluktationer.
Hur har det gått för dig?
Att folk rekommenderar att inte använda AI är jävligt korkat. Vet man med sig stt man inte aromatiserar går det förstås bra men det är väldigt individuellt. Det är också väldigt dosrelaterat.
Jag antar att folk inte förstår dom negativa konsekvenserna av skyhögt östro vilket kan vara väldigt skadligt för kroppen. Det handlar om ganska mycket mer än gyno.
Sedan är lågdos AI som arimidex väldigt väl tolererat och förknippat med få risker. Även folk på TRT från vården får lågdos AI doserat.
Folk vet helt enkelt inte vad dom snackar om utan bara upprepar vad andra har sagt. Använd AI. Och blodprovstesta för östro.