46-årig gubbe som har tränat styrketräning i 32 år. Har de sista ca 10-15 åren svarat allt sämre på träningen trots att jag har försökt träna hårt och med bra kosthållning. Svagare, fetare, sämre återhämtning, trött, irriterad, håglös, dåligt självförtroende, dålig sömn mm. Ja som ni förstår är livskvaliten inte den bästa och jag misstänkte lågt testosteronvärde och efter test visade det sig ligga på 8 nmol. Får ingen hjälp av vården så bestämde mig för att behandla mig själv. Kickstartar med en testo e kur 250mg e3,5 i 16 veckor. Efter det planeras en mildare trt att ligga på i framtiden.
Har nu kört 3 veckor och hade inga som helst förväntningar inom den första månaden. Men jäklar vad det händer grejer!
Har ökat rejält i styrka i samtliga övningar (ex. bänkpress från 10x80kg till 10x90kg) Ser redan bra mycket bitigare ut. Främst axlarna. Kläderna sitter redan bra mycket tajtare. Extrem pump och kan träna på bra mycket hårdare och längre än innan kur. Trots viktuppgång har även midjan blivit mindre!
+5kg kroppsvikt,
+2,5cm arm
+4cm bröst
+3cm lår
-2cm midja!!
Bieffekter: Varit rätt trött, lite feberkänningar efter sticken i början men börjar bli bättre. Förhöjd kroppstemp och svettas en del. Tyckt sista veckan att jag fått lite moonface och misstänkter att jag dragit på mig en del vätska då jag även redan gått upp över 5kg. Tog ett östrogentest igår och inväntar resultat.
Ålder: 46
Vikt: 82-84 kg (kurstart)
Längd: ca 180 cm
Uppskattad BF%: 20% (kurstart)
Testosteronnivå: 8 nmol/L (kurstart)
Medicinska problem:Inga
Träningserfarenhet: Styrketränat i 32 år
Träningsupplägg: Innan kur halvkroppspass varannan dag. Under kur PPL med max 2 dagar vila i veckan
Kostupplägg: drygt kaloriöverskott. 2-3g protein/kg kroppsvikt.
Tidigare kurer: Ingen
Planerad kur: Testo E 250mg e3,5d i 16 veckor. Frontade första sticket med 500mg. Märke: ZPHC
PCT: Ev Nolvadex efter avslutad kur om jag går av helt annars ingen
AI: Ingen. Men har arimidex hemma vid behov
Tacksam för tips och synpunkter!
Har nu kört 3 veckor och hade inga som helst förväntningar inom den första månaden. Men jäklar vad det händer grejer!
Har ökat rejält i styrka i samtliga övningar (ex. bänkpress från 10x80kg till 10x90kg) Ser redan bra mycket bitigare ut. Främst axlarna. Kläderna sitter redan bra mycket tajtare. Extrem pump och kan träna på bra mycket hårdare och längre än innan kur. Trots viktuppgång har även midjan blivit mindre!
+5kg kroppsvikt,
+2,5cm arm
+4cm bröst
+3cm lår
-2cm midja!!
Bieffekter: Varit rätt trött, lite feberkänningar efter sticken i början men börjar bli bättre. Förhöjd kroppstemp och svettas en del. Tyckt sista veckan att jag fått lite moonface och misstänkter att jag dragit på mig en del vätska då jag även redan gått upp över 5kg. Tog ett östrogentest igår och inväntar resultat.
Ålder: 46
Vikt: 82-84 kg (kurstart)
Längd: ca 180 cm
Uppskattad BF%: 20% (kurstart)
Testosteronnivå: 8 nmol/L (kurstart)
Medicinska problem:Inga
Träningserfarenhet: Styrketränat i 32 år
Träningsupplägg: Innan kur halvkroppspass varannan dag. Under kur PPL med max 2 dagar vila i veckan
Kostupplägg: drygt kaloriöverskott. 2-3g protein/kg kroppsvikt.
Tidigare kurer: Ingen
Planerad kur: Testo E 250mg e3,5d i 16 veckor. Frontade första sticket med 500mg. Märke: ZPHC
PCT: Ev Nolvadex efter avslutad kur om jag går av helt annars ingen
AI: Ingen. Men har arimidex hemma vid behov
Tacksam för tips och synpunkter!