2023-04-21, 12:24
  #13141
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Ja. Fast frågan är ju om någon sådan skulle träffat honom?
Lotta var låångt över hans liga, så inget är omöjligt.
Citera
2023-04-21, 12:26
  #13142
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Lotta har levt i en lång relation. Hon har givetvis inte placerat sig i kö som ofta tar åratal.

Nästa relation är särbo/sambo med M som bor i området. Hon hade hoppats på att de skulle flytta ihop.
Därför har hon haft kvar dåv väninnans lgh. som boende.
Den var säkert billig också då hon arbetade halvtid men sökte sen mer jobb.

Det är inget konstigt om man tittar på aktuell situation.

Ditt bullshit om sanitär olägenhet etc är således totalt irrelevant att räkna upp - men fullt begripligt varför, eftersom det kommer från dig.

Hon hade varit i sär från Per i åtta år, väl? I sin prime, strax efter 30.
Hon letade boende till henne och Martin.
Citera
2023-04-21, 12:38
  #13143
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna



Japp. Och det är precis det som är pudelns kärna.
Då är ju allt ditt raljerande om deras utseende oväsentligt. Så, vad håller du på med?
Citera
2023-04-21, 12:38
  #13144
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Lotta var låångt över hans liga, så inget är omöjligt.

Ja, arbetslösa, aggressiva, kriminella kåkfarare utan boende står väldigt långt ner det är en poäng och röd tråd i diskussionen, så 99,9% var över hans liga. Men vi kan väl konstatera att en välutbildad kvinna med ordnat liv och ekonomi är ännu lite högre i så fall. Även om Martin är korkad fattar han att han inte behöver ödsla tid där, han kommer aldrig över någon tröskel.

Blir bara lite svårt att föra diskussion när det relativeras och what aboutas om allt. Nu träffades ju GM och BO, hade en stormig relation, minst sagt, som slutade i ond bråd död. Det tillför väl inte så mycket om Martin kunde ha dejtat en Kardashian eller Lotta Sultanen av Brunei?
Citera
2023-04-21, 12:43
  #13145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Då är ju allt ditt raljerande om deras utseende oväsentligt. Så, vad håller du på med?

Den Lotta utgav sig för att vara på Facebook är den som Martin kontaktade. Så, nä.
Den Lotta is in tur svarade var Martins Facebook. Den hon släppte in i livet var Martin.
Citera
2023-04-21, 12:52
  #13146
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Då är ju allt ditt raljerande om deras utseende oväsentligt. Så, vad håller du på med?

Alla har ju trots allt inte gått på det budskapet. Varken när det gäller mångkulturens välsignelser eller anabola muskelberg.
Citera
2023-04-21, 12:54
  #13147
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Lotta har levt i en lång relation. Hon har givetvis inte placerat sig i kö som ofta tar åratal.

Nästa relation är särbo/sambo med M som bor i området. Hon hade hoppats på att de skulle flytta ihop.
Därför har hon haft kvar dåv väninnans lgh. som boende.
Den var säkert billig också då hon arbetade halvtid men sökte sen mer jobb.

Det är inget konstigt om man tittar på aktuell situation.

Ditt bullshit om sanitär olägenhet etc är således totalt irrelevant att räkna upp - men fullt begripligt varför, eftersom det kommer från dig.

Fast det är ju just det man måste göra. Se om sitt hus (bokstavligt och bildligt) hela livet. Inte räkna med att en karl ska komma och rädda en, när man inte har gjort det. Eller en väninna, för den delen.

200 kr om året till kommunala bostadskön är en billig livförsäkring.
Citera
2023-04-21, 15:17
  #13148
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Exakt! Han hade en väldigt bestämd "liga" att ragga i. Själva trodde de kvinnorna att de tillhörde den högsta ligan, för att de hade blont (blonderat) hår och stora (konstgjort förstorade) bröst. För omgivningen ter det sig... "lite" annorlunda.

I andra länder finns det möjlighet för anhöriga i en sådan situation (och även om deras anhörige har blivit indragen i en galen sekt exempelvis) att få hjälp av speciella grupper, som rövar bort personen, håller honom eller henne (vanligen henne) inlåst och genomför en avprogrammeringsterapi med personen. Tills han eller hon själv inser vad partnern eller sekten är för något, och blir mottaglig för annan hjälp (t.ex. en tids skyddat boende).

Men jag vet inte om det finns i Sverige. Sverige är väldigt fyrkantigt, och skulle några anhöriga röva bort en fnoskig dotter eller syster med våld, så skulle nog DOM kunna råka illa ut i stället (dömas för olaga människorov och frihetsberövande).
Nu kom det igen!
För DIG ter det sig annorlunda, för du Är annorlunda. För mig är det HELT normalt att blondera håret och ha silikonbröst.. Är själv inte blond och har inte sillisar men känner MÅNGA som har det likt Lotta.
Dina åsikter är så extrema och annorlunda så jag börjar tro att du bara driver med oss...
Opera, gammeldans och vävning. Vem under 75 år har kompisar som har dessa intressen?
__________________
Senast redigerad av Vemdalen62 2023-04-21 kl. 15:29.
Citera
2023-04-21, 15:26
  #13149
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvadratiskcirkel
Ja, varför fortsätter någon sida upp och sida ner? Det borde du veta bättre än de flesta?

Men att du vill ställa andra till svars för dina egna åsikter och tankevurpor är en anledning.

Det är ingen som påstått att hon inte skulle bli mördad om hon hade ett annat boende. Om du låter bli att påstå det och liknande blir det färre inlägg. Diskussionen blir dessutom sakligare.

Martin mördade för att han är en aggressiv mördare.

Att han mördade just Lotta är för att hon släppte in honom i sitt liv.

Hur och varför de möttes blir då intressant ur olika perspektiv.

Om någon känner någon med en tatuering på halsen som jobbar inom IT är ovidkommande. Om man anser att faketuttar, botox och vissa tatueringar är WT-markörer eller inte spelar ingen roll i sak. Om man har något av ovanstående och känner sig träffad finns det trådar att diskutera det i. Man behöver inte solka ned den här diskussionen med det.
Citera
2023-04-21, 15:38
  #13150
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kvadratiskcirkel
Martin mördade för att han är en aggressiv mördare.

Att han mördade just Lotta är för att hon släppte in honom i sitt liv.

Hur och varför de möttes blir då intressant ur olika perspektiv.

Om någon känner någon med en tatuering på halsen som jobbar inom IT är ovidkommande. Om man anser att faketuttar, botox och vissa tatueringar är WT-markörer eller inte spelar ingen roll i sak. Om man har något av ovanstående och känner sig träffad finns det trådar att diskutera det i. Man behöver inte solka ned den här diskussionen med det.
Det är ju som så att fokus har lagts vid utseendet hos både Lotta och Martin.

Utseendet som enligt många borde gjort att ingen skulle tilltala Martin, pga utseendet.

Lyssnar man på hans röst, så stämmer den inte ihop med hans utseende.

Lotta släppte in honom, gjorde hon verkligen det?
Jag ser det snarare som att Martin sökte, spanade in och attackerade ett värddjur, som råkade vara Lotta.
Det hade kunnat vara vem som helst som befunnit sig i en manipulativ människas blickfång.

Lotta insåg att relationen inte var bra, hon var livrädd.
Hon lämnade, vilket Martin inte accepterade.
Citera
2023-04-21, 15:42
  #13151
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvadratiskcirkel
Martin mördade för att han är en aggressiv mördare.

Att han mördade just Lotta är för e hon släppte in honom i sitt liv.

Hur och varför de möttes blir då intressant ur olika perspektiv.

Om någon känner någon med en tatuering på halsen som jobbar inom IT är ovidkommande. Om man anser att faketuttar, botox och vissa tatueringar är WT-markörer eller inte spelar ingen roll i sak. Om man har något av ovanstående och känner sig träffad finns det trådar att diskutera det i. Man behöver inte solka ned den här diskussionen med det.

Martin har dödat HELT oprovocerat förut!!
https://www.expressen.se/nyheter/martin-har-dodat-forut-niklas-var-forsta-offret/

Vem som helst hade i princip kunnat kommit vägen för hans galna okontrollerade vrede!

Dessutom är det väl dom som påpekat i tråden att Lotta har egen skuld i detta som på ett moralpredikande sätt beskrivit och tjatat om hur hon såg ut och vilka "omoraliska" "onaturliga" attiraljer hon besmyckat sin kropp med.
__________________
Senast redigerad av Vemdalen62 2023-04-21 kl. 15:44.
Citera
2023-04-21, 15:48
  #13152
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det var inte Lotta som var problemet, hur mycket du och dina likasinnade än försöker hävda att så var fallet.

Varför? Känns det bättre på kvällen när du tittar dig i spegeln? "Ha, idag fick jag allt till det??" Varför fortsätter du sida upp och sida ner
Lotta var en del av problemet eftersom hon inte tog ansvar för sitt liv.

Ni som anser att det var helt OK att Lotta inte tog ansvar för sitt liv är såna som skiter i att nästa Lotta inte blir varnad utan hon ska agera likadant och sedan bli mördad och så ska ni sitta och åja er på sociala medier om att det inte var deras fel. Jag förstår att ni blir upprörda om man smutskastar ett brottsoffer men om man måste ta i lite för att andra, potentiella offer, ska vakna så må det vara så.

TA ANSVAR FÖR HELVETE!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in