Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Det finns sannolikt ingen exakt tid i FUP för den första dunsen. Dom har räknat baklänges från att J och T s telefon lämnar bostaden 02:47. Då är det grannens uppskattade tider för varje moment som räknas bak.
Ja, det är väl så jag trodde från början, men nu är det ju så att grannen i sitt förhör nämner den här tiden i rätten. Vi har ju inte hela hans förhör (väl?) och de ev motfrågor han får, inte heller står det i domen hur denna tid som ändå domen lägger så stor vikt vid har kommit fram.
Som sagt, varje sak som kan bekräftas när det gäller att fastställa tiden för brottet bör ju dokumenteras i FUP och även visas i rätten.
Jag är otroligt glad över den mycket snälla och omtänksamma familjen K*ornasan, utan dom hade det kanske inte ens gått att få till en husrannskan hos Johanna, kroppen hade den hittats?
Hemskt att de ska bhöva ens tänka på att Johannas anklagelser är det minsta att bry sig om och att L*ahanj har tappat sin tillit till människor efter det. Så missförstå mig inte. Jag tror att de har gjort allt som står i deras makt.