2023-04-20, 13:38
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Den ryska ekonomin har ju inte direkt kraschat. Jag tror inte man såg massiva bränder under finanskrisen, nedgången i ekonomin i Ryssland är mindre nu än under den.
Jaså?
Ni ryssvänner kan väl sluta prata om sånt som ni inte känner till?

https://twitter.com/elinaribakova/status/1645209348950437889
Citera
2023-04-20, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Varför skulle man behöva skydda hela Ukraina? Freda framryckande trupp plus försörjningslinjer är väl vad som behövs? Ryssen har ju skjutit mot statiska mål med allt de har i över tolv månader nu.

Man inte vill att det ska se ut som syriska städer efter ryssarna har fått bombat där. Utan skydd kan det ryska flyget börja med bombmattor över Ukrainska städer. (Dara Massicot)
Citera
2023-04-20, 13:46
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Jaså?
Ni ryssvänner kan väl sluta prata om sånt som ni inte känner till?

https://twitter.com/elinaribakova/status/1645209348950437889

Såna som dig kan man lura med vilken statistik som helst, tydligen. Undersök du det lite närmare så ser du vad jag menar. Ledtråd: titta på hur de sätter tidsintervaller.
Citera
2023-04-20, 13:53
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Vad beror de nästan dagliga bränderna i ryska industrin på? Sabotage? Underhållspersonalen krigar i Ukraina? Brist på reservdelar från väst?

Många olika faktorer . Reservdelar ekonomi personal samt att man tar genvägar när saker ska fram snabbt ( när man producerar för att man ska uppnå bestämda kvoter på en bestämd tid ökar slarvet och säkerheten får stå tillbaka )

Självfallet så accelererar det med utsikterna för utebliven betalning .
Citera
2023-04-20, 13:56
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
De som röstade för annektering 2014 ockuperar inte marken. Men de är "at risk". Om du menar att även de ska flytta, så är det per definition etnisk rensning.

De som är födda på Krim kan naturligtvis stanna men alla som invandrat från Ryssland 2014 eller senare har gjort det utan uppehållstillstånd från Ukraina och måste således flytta hem.

Vad skulle du tycka om 1 miljon ryska våldtäktsmän och fyllskallar från landsbygden i Ryssland flyttade till Skåne och helt plötsligt annekterade Skåne och hävdade att det var deras land?
Citera
2023-04-20, 14:00
Medlem
Snapcounts avatar
Stoltenberg: 'Ukraine's rightful place is in NATO'
NATO's general secretary has said that Ukraine's rightful place is in the organisation.

Speaking alongside President Volodymyr Zelenskyy in Kyiv, Jens Stoltenberg said: "Let me be clear Ukraine’s rightful place is in the Euro-Atlantic family.

"Ukraine’s rightful place is in NATO. And over time, our support will help you to make this possible."

https://news.sky.com/story/ukraine-russia-war-news-latest-putin-could-use-tactical-nuclear-weapons-in-managed-escalation-us-war ns-12541713

Ingen har gjort så mycket för säkerhetspolitiken i Europa, som Putin.
Citera
2023-04-20, 14:08
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Man inte vill att det ska se ut som syriska städer efter ryssarna har fått bombat där. Utan skydd kan det ryska flyget börja med bombmattor över Ukrainska städer. (Dara Massicot)

Folk förstår inte vitsen med ett paraply eller tak och vad som händer när det går hål i det. Vilket är märkligt då den läxan egentligen redan demonstrerades 1973 tror det var Jom kippour ? Orkade inte googla . Att framrycka utanför det skyddande paraplyet var en riktigt dålig idé.

Jag hoppas iaf Tyskland lyckas sätta press på Schweiz så att Gepard får mer ammunution . Nammos passade tydligen inte utan modifikation . Då kan de bekämpa " drönare " Robotar och missiler på ett mer kostnadseffektivt sätt och samtidigt med mindre risk för sekundär skada .
Citera
2023-04-20, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Stoltenberg: 'Ukraine's rightful place is in NATO'
NATO's general secretary has said that Ukraine's rightful place is in the organisation.

Speaking alongside President Volodymyr Zelenskyy in Kyiv, Jens Stoltenberg said: "Let me be clear Ukraine’s rightful place is in the Euro-Atlantic family.

"Ukraine’s rightful place is in NATO. And over time, our support will help you to make this possible."

https://news.sky.com/story/ukraine-russia-war-news-latest-putin-could-use-tactical-nuclear-weapons-in-managed-escalation-us-war ns-12541713

Ingen har gjort så mycket för säkerhetspolitiken i Europa, som Putin.
Kanske dax i låta ukraina få ansöka om inträde i nato, även fast det är mitt under ett pågående krig( special operation), med målet att nato skall kasta ut ryssen ur hela ukraina, O med de risker som detta innebär, alternativet ser ut att vara ett bestående aggresivt ryssland som ger sig på grannländer o anser sig stå över avtal, internatioenella lagar,,,
Citera
2023-04-20, 14:25
Medlem
Citat:
Den ryska ekonomin har ju inte direkt kraschat. Jag tror inte man såg massiva bränder under finanskrisen, nedgången i ekonomin i Ryssland är mindre nu än under den.
Ytterligare ett märkligt påstående från dig, du har ingen aning om hur nedgången ser ut!
Citera
2023-04-20, 14:25
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Jag hoppas iaf Tyskland lyckas sätta press på Schweiz så att Gepard får mer ammunution . Nammos passade tydligen inte utan modifikation . Då kan de bekämpa " drönare " Robotar och missiler på ett mer kostnadseffektivt sätt och samtidigt med mindre risk för sekundär skada .

Har för mig att jag läst att tyskarna bygger/bygger ut någon fabrik i Ungern tror jag det var. Då speciellt för gepard-ammo. Skall bli färdig i sommar.
Citera
2023-04-20, 14:27
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
De som är födda på Krim kan naturligtvis stanna men alla som invandrat från Ryssland 2014 eller senare har gjort det utan uppehållstillstånd från Ukraina och måste således flytta hem.

Vad skulle du tycka om 1 miljon ryska våldtäktsmän och fyllskallar från landsbygden i Ryssland flyttade till Skåne och helt plötsligt annekterade Skåne och hävdade att det var deras land?

Jag vet inte om jag formulerade mig oklart. Vi är överens, de som invandrat från Ryssland är inte de som jag talade om.
Citera
2023-04-20, 14:30
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Folk förstår inte vitsen med ett paraply eller tak och vad som händer när det går hål i det. Vilket är märkligt då den läxan egentligen redan demonstrerades 1973 tror det var Jom kippour ? Orkade inte googla . Att framrycka utanför det skyddande paraplyet var en riktigt dålig idé.

Ganska färsk artikel.

https://www.dn.se/varlden/brist-pa-ammunition-kan-hota-ukrainsk-motoffensiv/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in